بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی حسینی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب زندگی حسینی اثر محمدرضا زائری

بریده‌هایی از کتاب زندگی حسینی

انتشارات:انتشارات خیمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۷ رأی
۴٫۱
(۱۷)
- لباس مشکی (لباس عزا) که گاه شکل‌های خاصی هم دارد؛ مثلاً بلندتر از پیراهن‌های معمول است با آستین بدون دکمه و بدون یقه و گاه با پشت باز برای زنجیرزنی. بسیاری به قداست این لباس عقیده دارند (وصیت مرحوم آیت‌الله نجفی مرعشی برای دفن پیراهن عزا با جنازهٔ ایشان در قبر).
AliDarvish
اگر برای تضعیف توان اقتصادی این مکتب فدک را غصب کرده‌اند، من و شما با پرداخت خمس خود، در تقویت بنیان‌های اقتصادی مکتب می‌کوشیم
منمشتعلعشقعلیمچکنم
نقل می‌کنند، در مجلسی با حضور مرحوم علامه امینی، هنگامی‌که محفل ذکر مصیبت و انس به حال خوش و مناسبی رسیده بود، کسی برخاست و با صدایی نامناسب و لحنی ناموزون چند بیت خواند و مجلس را به سردی کشاند و حال جمع را برهم زد. می‌گویند، مرحوم علامه با تندی از وی پرسید: «چرا خواندی؟» او گفت: «می‌خواستم من هم ثوابی ببرم...» و مرحوم علامه پاسخ داد: «اگر نمی‌خواندی، بیشتر ثواب می‌بردی!»
منمشتعلعشقعلیمچکنم
امام ششم (علیه‌السلام) فرمود: به یاران و دوستان ما سلام برسان و آنان را به تقوای الهی سفارش کن و اینکه آن‌که داراست به فقیرشان رسیدگی نماید و آن‌که سالم است از بیمارشان عیادت کند، آن‌که زنده است در تشییع جنازهٔ مرده‌شان حاضر شود و اینکه در خانه‌هایشان به دیدار هم بروند. همانا دیدارشان با یکدیگر حیات مکتب ماست. خدا بیامرزد بنده‌ای را که مکتب ما را زنده کند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
هنگامی‌که یکی از شما در دین خود پرهیزکار بود و راست گفت و امانتداری کرد و با مردم خوش‌اخلاق بود، خواهند گفت: ببین، این شخص ’شیعهٔ جعفری‘ است و این مرا خوشنود می‌سازد و می‌گویند: این رفتار حاصل تعلیم و تربیت جعفر است، جعفر شیعیان خود را چنین آموزش داده است؛ اما اگر برعکس باشد نیز ننگ و عارش به من می‌چسبد و خواهند گفت: این منش و رفتار جعفر است.»
منمشتعلعشقعلیمچکنم
گرچه دین مردم دقیقاً همین جا شکل می‌گیرد که «کاد الفقر أن یکون کفرا». آیا رفتار برخی مسئولان و فساد و خطاهای فاحش برخی متصدیان، اسباب نگرانی نبوده است و دین را و عقیدهٔ مردم را تهدید نمی‌کرده است؟
📖
امیر مؤمنان (ع) به مالک اشتر هشدار می‌دهند و او را از مشاور ترسو برحذر می‌دارند؛ زیرا مشاور ترسو فرد را از اقدام بازمی‌دارد و عدم اقدام صحیح، همان قدر خطرناک است که اقدام غلط.
📖
گاهی با یک حرکت کوچک و به‌ظاهر کم‌اهمیت، تأثیر یک اثر هنری کم می‌شود؛ زیرا که چنین آثاری محصول ترکیب متن و صدا و نور و حرکت و زاویهٔ دوربین و احساس بازیگر است و باید ابر و باد و مه و خورشید و فلک جمع شوند تا در یک لحظه و یک مکان درست و دقیق، تیر پیامی به هدف دل و جان مخاطب اصابت کند و هرکدام از این هزار نکتهٔ باریک‌تر از مو را اگر کسی به‌حجت آنکه آینه‌ساز بوده دست‌کاری کند، درواقع، آن ترکیب نهایی را برهم زده است.
📖
وقتی کسی را دوست داشته باشیم، در دنیا مثل او می‌شویم و در آخرت با او محشور خواهیم شد؛ حتی اگر کاملاً در آن سطح و مرتبه نباشیم، همین همدلی و همراهی
REZARAZ
با حرارت و تعصب گفت: «خودم دیدم یکی از مراجع تقلید شما به‌نام... که من فیلمش را هم توی موبایلم دارم، به حضرت عایشه و خلفای راشدین توهین می‌کند.» گفتم: «او نه‌فقط از مراجع تقلید نیست، بلکه حتی از علمای ما هم به‌حساب نمی‌آید و فقط یک منبری فعال است که به‌دلیل وجود شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای معروف شده. علما و بزرگان ما امثال آیت‌الله سیستانی‌اند که خطاب به علمای اهل‌سنت می‌گوید: ’بنفسی أنتم.‘؛ جانم فدای شما. و به شیعیان می‌گوید: ’نگویید برادران ما از اهل‌سنت، بلکه بگویید ’أنفسنا‘.»
ادریس

حجم

۱۱۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۱۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان