دانلود کتاب صوتی فهم فلسفه؛ فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد با صدای محسن خدری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فهم فلسفه؛ فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد اثر جون. ا پرایس

دانلود و خرید کتاب صوتی فهم فلسفه؛ فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد

معرفی کتاب صوتی فهم فلسفه؛ فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد

کتاب صوتی فهم فلسفه، فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد به قلم فیلسوف بزرگ معاصر جون ا.پرایس یکی از سه جلد کتاب مجموعه‌ فهم فلسفه است. این مجموعه تلاش دارد تاریخ فلسفه را به صورتی مختصر و قابل فهم برای عموم افراد بیان کند.

عناوین دیگر این مجموعه عبارتند از: «اندیشه در روزگار باستان و دوره‌ یونانی‌مآبی» و «اندیشه معاصر».

این کتاب در پنج فصل به بررسی و معرفی فیلسوفان قرون وسطی، فلسفه‌ی مدرن در دوره‌ی رنسانس، تجربه‌باوران بریتانیایی، فلسفه‌ی نقادانه، ایدئالیسیم و ماتریالیسم می‌پردازد.

شنیدن کتاب فهم فلسفه، فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مجموعه فهم فلسفه به طور کلی برای غیرمتخصصان علاقه‌مند به فلسفه نوشته شده است.

درباره جون ا. پرایس

خانم جون ا.پرایس دکتری فلسفه از دانشگاه ایالتی آریزونا دارد و استاد ممتاز فلسفه و مطالعات دینی در کالج شهر مسا واقع در آریزونا است. او مدت سی‌وپنج سال در دوره‌ی لیسانس برای دانشجویان فلسفه تدریس کرده است.

بخشی از کتاب صوتی فهم فلسفه؛ فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد:

مسیحیت از دل یهودیت بیرون آمد. بنیان‌گذار آن عیسی مسیح، آموزه‌های خود را بر ایمان یهودی که در این فرهنگ چشم به جهان گشوده بود، پایه گذاشت. در زمان او (حدود 6 ق.م – 36 م) بسیاری از یهودیان بر این گمان بودند که مسیحا رهبری سیاسی و نظامی و مذهبی خواهد بود و به درد و رنج ایشان در دستان حاکمان ستمگر رومی پایان خواهد داد. اما مسیح گفت که «من رهبر نظامی یا سیاسی نیستم». در عوض او رستگاری و بخشایش خدا برای همه را وعظ می‌کرد. به مردم می‌گفت: «گناهان شما به برکت نام او بر شما بخشوده خواهد شد». چنین سخنانی یهودیان را که اعتقاد داشتند هیچ‌کس جز خدا نمی‌تواند گناهان را ببخشد، متوحش کرد. به گفته‌ی مسیحیان، عیسی همچین خدایی را «پدر» می‌نامید که مفهومی بیگانه برای یهودی‌ها بود. او به مردم می‌گفت که: «دشمنان خود را دوست بدارید و به کسانی که از شما نفرت دارند، احسان کنید و هرکه شما را لعن کند، برایش برکت بطلبید و دعای خیرتان را روانه‌ی او کنید». سخنان عیسی(ع) گسستی واضح از اندیشه‌ی یهودیان و فیلسوفان یونانی‌مآب همچون کلبی‌ها، اپیکوری‌ها یا رواقی‌ها که همه به دنبال سعادت می‌گشتند، بود. اما نه از طریق عشق به خدا، چون نه به خدای شخصی اعتقاد داشتند و نه به رستگاری شخصی.

مسیحیان اولیه ایمان را بسیار مهم‌تر از عقل می‌دانستند و به همین دلیل فلسفه مورد سوءظن آنان قرار داشت. با هرچه بیشتر گرویدن آدم‌های تحصیل‌کرده به مسیحیت، نیاز به فهم رابطه‌ی میان فیلسوفان مسیحی و عهد جدید فزونی گرفت. با این حال، مجادله بر سر ایمان و عقل در سرتاسر قرون وسطی ادامه داشت. در واقع در جهان قرون وسطی، فلسفه و الهیات بر روی شناخت خدا از راه ایمان یا عقل (یا هردو) با نظر به رستگاری انسان متمرکز بود. فیلسوفان و عالمان الهیات قرون وسطی در طول صدها سال علم را نادیده گرفته بودند، زیرا می‌خواستند خدا را در کانون توجه خود قرار دهند. اما به تدریج علاقه‌ی فیلسوفان و دانشمندان به جهان طبیعی جلب شد و آن‌ها در پی آن برآمدند تا خود را از آموزه‌های قطعی کلیسا رها کنند. عصر فلسفه‌ی تجدد (یعنی دوران کشفیات فلسفی و علمی و شیوه‌ای کاملا جدید در نگاه کردن به امور) در حال آغاز شدن بود.

اواخر قرن چهاردهم آغاز رنسانس بود، واژه‌ای فرانسوی به معنای «نوزایی» یا «تولد دوباره»، دورانی بسیار غنی از نظر پیشرفت فرهنگی و شیوه‌ی جدید نگرش به طبیعت انسان. رنسانس که در سرتاسر قرن هفدهم نیز دوام داشت، نوزایی در طرز فکر بود، طرز فکری که انسان را موجودی شریف و ارزشمند می‌دید و نه موجودی صرفا گناهکار. مفهوم نوزایی در فرهنگ و هنر روزگار باستان نیز تجلی پیدا کرده بود. شخص آرمانی در این عصر، انسان رنسانس بود، انسانی سرآمد به صورت عام، در زندگی و همچنین هنرها، ادبیات و علوم. به طور کلی نخستین قرن‌های اندیشه‌ی فلسفی مدرن، سرشار از ماجراجویی‌های جسورانه‌ی ذهن بود. در این زمان فیلسوفان آزاد بودند تا نظام‌های حقیقت را بر اساس اصول شفاف و عقلانی تدوین کنند. عقل‌گرایی که شیوه‌ی اندیشمندانه‌ی نویی در فلسفه‌ی مدرن بود، بر مشاهدات علمی و ریاضیات تاکید می‌کرد.


نظرات کاربران

محمد
۱۳۹۹/۱۱/۱۱

نقطه ضعف کتاب، بیسوادی گوینده‌ست. خوانش کتاب پره از اشتباهات مضحک! به طور مثال واقعا آقای خدری تفاوت عالَم و عالِم رو نمی‌دونه یا این بی‌دقتی بخاطر اهمیت ندادن به شنونده‌ست؟ ازین دست اشتباهات به وفور به گوشتون میاد.

Sezar Keshavarz
۱۳۹۹/۰۸/۰۴

برای ورود به دنیای فلسفه، بسیار عالی و مفید

Dexter
۱۳۹۹/۰۶/۰۲

عالیه، خوانش گوینده هم عالیه و دقیقه

کاربر ۴۴۹۵۰۵۶
۱۴۰۱/۰۲/۲۳

زیاد

مرتضی سعیدی نژاد
۱۳۹۹/۱۱/۲۱

ب نظرم کتاب خیلی سردر گم است ونمیداند ک چ میخاهد راستش بیشتر ب کتابهای تاریخ شباهت دارد تا فلسفه .نمیشود هیچ راهی از درون کتاب برای شناخت پیدا کرد .ن بعید میدانم ب شخص دیگری معرفی کنم.

زمان

۴ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۱۸۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۱۸۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان