دانلود کتاب صوتی هوش هیجانی (خلاصه کتاب) با صدای مهدی افشاریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هوش هیجانی (خلاصه کتاب) اثر دانیل گلمن

دانلود و خرید کتاب صوتی هوش هیجانی (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب صوتی هوش هیجانی (خلاصه کتاب)

در نانو کتاب صوتی هوش هیجانی نوشته دانیال گلمن می‌شنوید که چرا هوش هیجانی بسیار مهمتر از ضریب هوشی است و چطور می‌تواند تعیین کننده موفقیت یا شکست شما باشد. در این نانوکتاب صوتی گلمن موضوع هوش هیجانی و تایید بیولوژیکی مستدل آن را مطرح می‌کند. اگرچه بخش‌های پایانی کتاب در زمینه کاربردهای عملی به اندازه بخش‌های اولیه قابل درک نیست، اما مطالب این نانو نه تنها در تجارت بلکه ارتباط زیادی به زندگی شما هم دارد.

شنیدن کتاب صوتی هوش هیجانی (نانوکتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی هوش هیجانی اثر دانیال گلمن (نانوکتاب) برای علاقه‌مندان به مباحث ذهن، روان‌شناسی و انسان‌شناسی مفید خواهد بود.

درباره دانیال گلمن

دکتر دانیال گلمن (Daniel Goleman)، مسئولیت بخش علوم رفتاری نیویورک تایمز را به عهده دارد. او در هاروارد تدریس می‌کرد و پیش از این سردبیر مجله سایکولوژی ToDay بود. سایر کتاب‌های او عبارتند از هوش اجتماعی، کار با هوش هیجانی و ذهن مراقبه‌گر است.

درباره نانوکتاب

نانوکتاب، محصول دیگری از سبکتو است که دروازه کوچکی را به دنیای بزرگ کتاب‌ها برایتان باز می‌کند. نانوکتاب‌ها خلاصه‌ای ۳۶۰ درجه‌ای از کتاب‌ها هستند که مروری کلی از نکات مهم کتاب را در اختیار شما قرار می‌دهند. با نانوکتاب‌ها همیشه خلاصه‌ای کوتاه و مفید از کتاب‌های مورد علاقه‌تان را در اختیار دارید. همچنین نانوکتاب‌ها شما را با کتاب‌های جدید آشنا می‌کنند.

بخشی از کتاب هوش هیجانی

یکی از دوستان تعریف می‌کرد که روزی به یکی از کافه‌های کنار کانال مانش رفته بود. پس از خوردن غذا در حال قدم زدن روی پله‌های سنگی منتهی به پایین کانال بود که ناگهان متوجه دختری شد که از وحشت خشکش زده بود و به آب نگاه می‌کرد. او قبل از این‌که دلیل وحشت دخترک را بفهمد، با لباس به داخل آب شیرجه می‌رود و فقط زمانی که درون آب بوده متوجه می‌شود که علت نگاه وحشتبار دخترک کودکی است که در آب افتاده بود. به این ترتیب، دوست من با این کار خود توانست کودک را نجات دهد.

چه‌چیز موجب شد تا او قبل از این‌که علت کار خود را بداند، به درون آب شیرجه بزند؟ پاسخ این پرسش، به احتمال زیاد این است: جسم بادامی او!

در یکی از مشهورترین کشفیات راجع به احساسات و هیجانات که در دههٔ قبل انجام شد، پروفسور لودو نشان داد که چگونه معماری مغز انسانی به‌عنوان نگهبان احساسی موقعیت ممتازی به جسم بادامی می‌دهد، و آن را قادر می‌سازد تا کل مغز را گروگان گیرد. پژوهش‌های او نشان می‌دهد علایم ناشی از حواس بینایی و شنوایی نخست به تالاموس، و پس از آن فقط با یک سیناپس به جسم بادامی منتقل می‌شود؛ سپس تالاموس علامت دیگری به کورتکس جدید (مغز متفکر) می‌فرستد. این نحوهٔ عمل به جسم بادامی امکان می‌دهد قبل از کورتکس جدید واکنش نشان دهد، زیرا کورتکس جدید برای این‌که علایم وارده را به‌خوبی ادراک و درنهایت واکنش مناسب ابراز کند، اطلاعات وارده را به سطوح مختلفی از شبکه‌های مغز ارسال و پس از پردازش آن‌ها، نتیجه را دریافت و بر اساس آن اقدام می‌کند.

پژوهش‌های پروفسور لودو برای فهم و درک زندگی احساسی و هیجانی ما جنبهٔ انقلابی دارد، زیرا برای نخستین بار مسیرهای عصبی مربوط به احساساتی را بررسی می‌کند که کورتکس جدید را دور می‌زنند. آن دسته از احساساتی که یک‌راست به آمیگدالا می‌روند، شامل بدوی‌ترین و نیرومندترین احساسات ما هستند. این شبکه حرف زیادی برای بیان علت قدرت و چیرگی احساسات و هیجانات بر عقل و منطق ما دارد.

معرفی نویسنده
عکس دانیل گلمن
دانیل گلمن

دانیل گلمن (دنیل گلمن) در‌ ۷‌ مارس ۱۹۴۶ در یک خانواده‌ی یهودی در استاکتون کالیفرنیا به‌دنیا آمد. مادرش فی گلمن (۲۰۱۰- ۱۹۱۰) استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه پاسیفیک Pacific و پدرش ایروینگ‌گلمن (۱۹۶۱- ۱۸۹۸) استاد کالج استاکتون‌ Stockton در زمینه‌ی علوم انسانی بود.‌

نظرات کاربران

کاربر ۱۵۱۱۹۵۷1511957
۱۳۹۹/۰۲/۰۵

👌

کاربر ۴۱۲۲۸۸۶
۱۴۰۱/۰۴/۲۹

انقدر سنگین بود این کتاب که واقعاً من چیزی نفهمیدم کاش یه ذره جملات ساده و مفهومی تر بود و گوینده یه کمی با احساس تر و روان تر صحبت می کرد

ehsan jamshidian
۱۳۹۹/۰۳/۲۶

خلاصه خوبی بود؛ شاید جا داشت یک مقداری جزییات بیشتر هم بیان میشد.

saeid sedghghoo
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

این کتاب برای من خیلی مفید بود خیلی کمکتون میکنه که بتونید تو هر زمینه‌ای با ذهنتون موفقیت به دست بیارین

zizi
۱۴۰۲/۰۱/۲۸

عاااااالی یه خلاصه ی عاااااالی و کاربردی

زمان

۲۴ دقیقه

حجم

۲۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۴ دقیقه

حجم

۲۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲,۵۰۰
تومان