دانلود کتاب صوتی اکسیر خوشبختی (گزیده‌ی کیمیای سعادت امام محمد غزالی) + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اکسیر خوشبختی (گزیده‌ی کیمیای سعادت امام محمد غزالی) اثر بهاء‌الدین خرمشاهی

دانلود و خرید کتاب صوتی اکسیر خوشبختی (گزیده‌ی کیمیای سعادت امام محمد غزالی)

معرفی کتاب صوتی اکسیر خوشبختی (گزیده‌ی کیمیای سعادت امام محمد غزالی)

کتاب صوتی اکسیر خوشبختی گزیده‌ی کتاب کیمیای سعادت اثر امام محمد غزالی است که با شرح و تصحیح بهاءالدین خرمشاهی در اختیارتان قرار گرفته است. کتاب کیمیای سعادت، یکی از مهم‌ترین آثار ادبی و عرفانی ایران است که درباره اصول دیانت اسلام نوشته شده است.

این کتاب صوتی را می‌توانید با صدای گرم و دلنشین بهروز رضوی بشنوید.

درباره کتاب صوتی اکسیر خوشبختی

کتاب صوتی اکسیر خوشبختی گزیده کتاب کیمیای سعادت از امام محمد غزالی است. این کتاب را یکی از مهم‌ترین آثار ادبی و عرفانی ایران می‌دانند. غزالی در این کتاب با زبانی ساده و روان، با کلامی فصیح و بدون به کار بردن تکلف و تصنعات مصنوعی ادبی که درک متن را دشوار می‌کند، از اصول دیانت اسلام صحبت کرده است. این کتاب را می‌توان گزیده کتاب احیاء علوم‌الدین دانست که در چهار بخش خودشناسی، خداشناسی، دنیاشناسی و آخرت‌شناسی نوشته شده است.

بهاءالدین خرمشاهی به سراغ کتاب کیمیای سعادت رفته است و آن را شرح و تصحیح کرده است. اکسیر خوشبختی، نامی است که برای این اثر برگزیده است زیرا می‌توان از لابه‌لای سطوری که غزالی نوشته است، خوشبختی را دریافت.

یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب صوتی اکسیر خوشبختی که آن را به اثری جذاب برای شنیدن تبدیل می‌کند این است که نویسنده، برای تالیف این کتاب به سراغ حکایات رفته است. روشی که در میان متون قدیمی، به ویژه نویسندگان کتب اهل تصوف و عرفان دیده می‌شود. حکایت‌ها ویژگی‌های خاصی دارند: ساده هستند و به راحتی می‌توان حکایت را به خاطر سپرد. از سوی دیگر زبان غیرمستقیم حکایات، سبب می‌شود تا برای انتقال مفاهیم بیشتر استفاده شوند.

این کتاب ویژگی مثبت دیگری نیز دارد. بسیاری اوقات ما برای مطالعه و درک آثار کهن و کلاسیک نیاز به یک راهنما داریم. کسی که بتواند املا، تلفظ صحیح کلمات و معنای واژگان و عبارات را به ما بیاموزد و نحوه درست خواندن متن را نیز به ما آموزش دهد. نویسنده این اثر برای آسان‌تر کردن مطلب برای مخاطبان و قابل فهم کردن مطالب متن را نیز ویرایش کرده است؛ حرکت‌گذاری روی کلمات برای درست خواندن، علامت‌گذاری متن برای فهم جملات و نیز شرح معانی واژگان و عبارات عربی از جمله کارهایی است که بهاءالدین خرمشاهی در شرح متن انجام داده است.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

از زمانی که امام محمد غزالی دست به نوشتن کتاب کیمیای سعادت زد، چیزی نزدیک به نه قرن می‌گذرد. اما در میان تمام آثاری که در زمینه اسلام، اصول و تعالیم اسلامی نوشته شده است، این کتاب جایگاهی ویژه دارد. هنوز تازه است و زبان ساده و قابل فهمش، این کتاب را برای طیف وسیعی از مخاطبان در دسترس قرار داده است. بسیاری از دانشمندان و فقهای اسلام، کتاب کیمیای سعادت را دایرة‌المعارف اسلامی می‌دانند.

حال کتاب صوتی اکسیر خوشبختی متنی ساده، آسان و قابل فهم از این کتاب به مخاطبانش ارائه کرده است. در این کتاب می‌توان توصیه‌هایی را خواند که دیانت اسلام برای داشتن یک زندگی اسلامی به مسلمین توصیه کرده است.

شنیدن کتاب صوتی اکسیر خوشبختی (گزیده‌ی کتاب کیمیای سعادت اثر امام محمد غزالی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی اکسیر خوشبختی (گزیده کتاب کیمیای سعادت) را به تمام علاقه‌مندان به تصوف و عرفان پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید از صوفی‌گری و عرفان در ایران بدانید و با اصول دیانت اسلام آشنا شوید، کتاب اکسیر خوشبختی مناسب شما است.

درباره امام محمد غزالی

امام محمد غزالی، فقیه و متکلم ایرانی قرن پنجم و ششم است. نام کامل او ابی حامد محمد بن محمد الغزالی الشافعی است. او در سال ۴۵۰ قمری در توس به دنیا آمد. در دوران کودکی پدرش را از دست داد اما پدرش وصیت کرده بود که پس از مرگش، او و برادرش، احمد غزالی، را به مردی صوفی‌ مسلک به نام ابو حامد احمد بن محمد الراذکانی بسپارند. آن‌ها نیز نزد او بودند. او پس از اینکه این دوران را پشت سر گذاشت، در شهر جرجان مشغول به تحصیل در زمینه فقه اسلامی شد و پس از آن به نیشابور رفت.

در سال ۴۷۸ قمری وارد دربار ملکشاه سلجوقی و وزیرش خواجه نظام‌الملک طوسی شد و مدتی را هم به عنوان یکی از اساتید مدرسه نظامیه بغداد درس داد. پس از اینکه خواجه نظام‌الملک از دنیا رفت، او پشتیبانش را از دست داد و به بهانه حج از بغداد فرار کرد. به دمشق، اورشلیم و اردن رفت و پس از آن نیز سفری به مکه و مدینه داشت. او به دلیل فسادی که در دربار و نیز در مدرسه مشاهده کرده بود تصمیم گرفت دیگر هرگز پایش به دربار حاکمان باز نشود. اما پس از اینکه پسر خواجه نظام الملک در دربار سلطان سنجر از او دعوت کرد تا به نظامیه برود و تدریس کند، عهدش را شکست.

امام محمد غزالی در سال‌های پایانی عمرش، در خانقاهی در نزدیکی توس در سال ۵۰۵ ه.ق از دنیا رفت. مدفن او در نزدیکی آرامگاه فردوسی قرار دارد. به نظر می‌رسد محل دفن او در جریان حمله مغول‌ها به ایران تخریب شده باشد و دیگر اقدامی هم برای بازسازی آن انجام نشده است.

از امام محمد غزالی تالیفات مختلفی در علوم فلسفه، کلام، فقه، منطق، تصوف و اخلاق به جا مانده است. زندگینامه‌ خودنوشت او نیز المنقض من الضلال، نجات یافته از گمراهی، نام دارد. از میان مشهورترین کتاب‌های او که به فارسی نوشته شده‌اند می‌توان به کیمیای سعادت و زاد الآخرت اشاره کرد. کتاب صوتی اکسیر خوشبتی گزیده‌ای از کتاب کیمیای سعادت او است.

درباره بهاءالدین خرمشاهی

بهاءالدین خرمشاهی، نویسنده، مترجم و حافظ پژوه ایرانی، فروردین سال ۱۳۲۴ در قزوین به دنیا آمد. در دانشگاه در رشته پزشکی قبول شده بود اما آن را نیمه‌کاره رها کرد تا به سراغ ادبیات فارسی برود. او شاگردی استادانی مانند ذبیح‌الله صفا، جعفر شهیدی، مهدی محقق و پرویز ناتل خانلری را کرد و با افرادی مانند کامران فانی، سعید حمیدیان و قدمعلی سرامی، همکلاسی بود. او در سال ۱۳۵۲ ازدواج کرد و سه فرزند به نام‌های هاتف، عارف و حافظ دارد.

بهاءالدین خرمشاهی را به عنوان قرآن‌پژوه و حافظ‌پژوه می‌شناسند. او در حوزه‌ قرآن پژوهی مقالاتی منتشر کرده است و دست به ترجمه قرآن و نیز تفسیر آن نیز زده است. در زمینه‌ حافظ شناسی نیز کتاب‌های پژوهشی بسیاری در شعر و زندگی حافظ شیرازی منتشر کرده است. حافظ نامه یکی از مشهورترین این کتاب‌ها است. او کتاب‌هایی فلسفی را به فارسی ترجمه کرده است و تالیفات قرآنی و حافظ پژوهانه نیز دارد.

او همچنین دست به پژوهش ادبی و تصحیح نیز زده است: تصحیح دیوان حافظ شیرازی، شرح عرفانی غرل‌های حافظ، تصحیح کلیات سعدی و تصحیح کتاب اکسیر خوشبختی از امام محمد غزالی از جمله فعالیت‌های او است.

درباره بهروز رضوی

بهروز رضوی، گوینده، صداپیشه، دوبلور و مجری رادیو و تلویزیون ایرانی، در سال ۱۳۲۶ در یزد به دنیا آمد. آغاز به کار حرفه‌ای او در سال ۱۳۴۷ بود. او کارش را با گویندگی برای رادیو آغاز کرد و کم‌کم به تلویزیون نیز آمد. در چند فیلم سینمایی از جمله نجات یافتگان، جستجوگر، آبادانی‌ها، شعله‌های خشم، شانس زندگی، ردپایی بر شن محموله و مستند اینجا چراغی روشن است، بازی کرده است.

بهروز رضوی به عنوان ترانه‌سرا نیز فعالیت می‌کند؛ متن ترانه‌های کویر دل و گمشده از اوست. او برادر عاطفه رضوی، هنرپیشه سینمای ایران است.

در بخشی از کتاب صوتی اکسیر خوشبختی (گزیده کتاب کیمیای سعادت) می‌شنویم

چون شرف و عز و بزرگی گوهر دل آدمی از این جمله بدانستی، بدان که این گوهر عزیز را به تو داده‌اند، و آن گاه وی را بر تو پوشیده‌اند: چون طلب وی نکنی و وی را ضایع بکنی و از وی غافل باشی، غبنی و خسرانی عظیم بود. جهد آن کن که دل خود را بازجویی و از میان مشغله‌ی دنیا بیروی آری، و وی را به کمال خویش برسانی، که شرف و عز وی در آن جهان پیدا خواهد آمد؛ که شادی‌ای بیند بی‌اندوه،‌ و بقایی بیند بی‌فنا، و قدرتی بی‌عجز، و معرفتی بی‌شبهت، و جمالی حضرتی بی‌کدورت.

فصوص‌الحکم و نقش‌الفصوص
حیدر شجاعی
مختارنامه؛ مجموعه آثار عطار جلد ۵
فریدالدین محمد عطار نیشابوری
ایوان جان (گزیده‌ی آثار پارسی احمد غزالی)
نصرالله پورجوادی
در جستجوی آینه (مقالات شمس تبریزی)
محمد بن علی شمس تبریزی
عارفی با دو چهره‌
صمد موحد
الهی‌نامه؛ مجموعه آثار عطار جلد ۲
فریدالدین محمد عطار نیشابوری
سرالفتوح: ناظر بر پرواز روح
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
حریم قدس: مقاله‌ای در سیر و سلوک إلی الله
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
لب اللباب؛ در سیر و سلوک اولی الالباب
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
حدیث خوش سعدی
عبدالحسین زرین‌کوب
پند پیر عقل
سیروس ابراهیم‌زاده
خار دیوار رزان (گزیده آثار منثور مولانا)
مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی
رساله نوین
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
کمند بر کوه
اسماعیل جنتی
بوی دل‌خوشی؛ گزیده‌ی اسرارالتوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید
پرویز بهرام
طبقات صوفیه
خواجه عبدالله انصاری
صدای بال سیمرغ
عبدالحسین زرین‌کوب
شمس ناپیدا
فرهاد اتقیایی
ترانه خواندن به وقت باران
مسیحا برزگر
اسطرلاب حق
جلال الدین محمد مولوی
یادت باشد
محمدرسول ملاحسنی
کتاب یحیا
امیرحسین معتمد
هفتاد و سومین نفر
حامد بهداد
بازگشت
گروه نویسندگان
آیه‌های دخترونه
نعیمه آقانوری
نامیرا
صادق کرمیار
مروارید سفید
نعیمه جلالی‌نژاد
آرام جان
محمد علی جعفری
کآشوب
نفیسه مرشدزاده
پدر، عشق و پسر
سید مهدی شجاعی
احضاریه
علی موذنی
سقای آب و ادب
سیدمهدی شجاعی
پدر
نرجس شکوریان فرد
دختر باید خانم باشد
رضا اخوی
کشتی پهلو گرفته
سیدمهدی شجاعی
ماه به روایت آه
ابوالفضل زرویی نصرآباد
دوازدهم
علی موذنی
رؤیای یک دیدار
سیدناصر هاشم‌زاده
فراموشان
داوود غفارزادگان
اقیانوس مشرق
مجید پورولی کلشتری

نظرات کاربران

tamtam
۱۳۹۷/۰۵/۲۳

متاسفانه باعث تأسف بسیار زیاد است که تولیدکنندگان این اثر بجای خوانش دو جلد کتاب در بسیاری قسمت ها موسیقی بی کلام گذاشته اند تا حدی در برخی قسمت ها بیشتر از دو سوم آن قسمت موسیقی آرام و بی

- بیشتر
Baran
۱۳۹۷/۰۵/۳۰

دوست دارم کتاب رو بگیرم اما خیلی گرونه

پیام
۱۴۰۱/۱۱/۰۱

با سلام کتاب از لحاظ محتوا بسیار عالی لیکن موسیقی های طولانی بین هر بخش اگر نگویم موجب عصبانیت باعث از هم گسیختگی فکری مخاطب وشنونده خواهد شد

لیزا
۱۳۹۹/۰۲/۲۱

برای ۲ ساعت ۲۰ هزار تومن؟؟؟؟؟

Abdollah
۱۳۹۷/۰۳/۱۳

گنج حکمت کلا فوق العاده است

زمان

۲ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۱۴۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۱۴۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان