دانلود و خرید کتاب پیاده آمده ام سیداحسان باقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیاده آمده ام اثر سیداحسان باقری

کتاب پیاده آمده ام

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پیاده آمده ام

کتاب پیاده آمده ام نوشتهٔ سیداحسان باقری است. نشر سوره مهر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر مراسم اربعین را با عکس‌هایی از این مراسم روایت کرده است.

درباره کتاب پیاده آمده ام

کتاب رنگی پیاده آمده ام با هدف نمایش پیاده‌روی خیل مشتاقان زیارت اربعین منتشر شده است. همهٔ گردآوردندگان و تولیدکنندگان این اثر به‌صورت افتخاری و بدون هیچ‌گونه تمنای مادی آن را به سرانجام رسانده‌اند. این عکس‌ها در فاصلهٔ زمانی ۶ سال و از اربعین ۱۳۸۷ تا اربعین ۱۳۹۳ گرفته و ثبت شده‌اند.

کتاب حاضر با مرور کوتاه تاریخچهٔ زیارت اربعین آغاز شده است. سپس عکس‌ها ردیف شده‌اند؛ تصاویری که نویسنده گاه در حاشیهٔ آن‌ها توضیح، حدیث یا نقل‌قولی نیز آورده است.

اربعین را چهلمین روز پس از عاشورا می‌دانیم و عاشورا روزی است که واقعهٔ کربلا در آن رخ داد.

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است. از این واقعه بارها و بارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر) و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.

خواندن کتاب پیاده آمده ام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که دوست دارند تصاویری از پیاده‌روی در مراسم اربعین را تماشا کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب پیاده آمده ام

«در این راه که می‌روی صدای پای ذوالجناح را می‌شنوی؛ گویی حسین(ع) از مدینه حرکت کرده، به سمت کربلا می‌رود و همۀ مردم در بستر زمان معنوی به دنبال او در حرکتند. روزی حسین(ع) از همۀ این مردم استفاده خواهد کرد و ظلم را نابود خواهد کرد.»

نظرات کاربران

Mary
۱۳۹۴/۰۹/۰۴

منم با آقای هادی موافقم، شما در نظر داشته باشید کتاب اگه 46 تومنه احتمالا به خاطر پول کاغذ و چاپشه، با قیمت کاغذیش نباید مقایسه بشه

fatemh
۱۴۰۰/۰۷/۲۹

کاش میشد بیرون از طاقچه زندگیم بخریمش

مهربانو
۱۳۹۹/۰۵/۲۷

اشک منو که درآورد.... از الان که هنوز محرم هم نیومده( بخاطر کرونا) نگران اربعین اربابیم....

b2b
۱۳۹۴/۰۹/۰۴

آقا به نظرتون 8 هزار تومن گرون نیست؟! از سوره مهر بیشتر از اینا انتظار داشتیم : (

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان