دانلود و خرید کتاب حکایت دولت و فرزانگی مارک فیشر ترجمه فاطمه اقبالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکایت دولت و فرزانگی اثر مارک  فیشر

کتاب حکایت دولت و فرزانگی

نویسنده:مارک فیشر
امتیاز:
۴.۳از ۲۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حکایت دولت و فرزانگی

کتاب حکایت دولت و فرزانگی اثر مارک فیشر یک افسانه‌ی تجاری منحصربه‌فرد در خصوص ثروت‌سازی، توسعه فردی و رشد مالی است که در آن یک میلیونر حکیم، عاقل و سالخورده از طریق درس‌های عملی، به یک جوان مشتاق اما تا حدودی ناامید و خسته از تلاش مشورت می‌دهد. جوانی ۳۲ساله که از کوشش بسیار و ۵۰ ساعت کار هفتگی پرفشار در یک شرکت تبلیغاتی دلزده و خسته شده ولی توانایی درخواست استعفا و رفتن به سوی هدف خود را ندارد. از این کتاب فقط در آمریکا بیش از ۱۵۰ هزار نسخه به فروش رفته است.

این اثر با ترجمه‌ی فاطمه اقبالی توسط انتشارات شمشاد منشتر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب حکایت دولت و فرزانگی

داستان اصلی کتاب حکایت دولت و فرزانگی از این قرار است که شخص اصلی داستان بعد از تلاش بسیار برای زندگی خود اما نگرفتن نتیجه‌ی دلخواه، تصمیم می‌گیرد به عموی خود که به تازگی ثروتمند شده مراجعه کند و وام بگیرد. اما عمو از پرداخت این قرض سر باز می‌زند و فکر می‌کند عجیب است که یک جوان ۳۲ساله هنوز خواهان این مقدار قرض است. به او پیشنهاد می‌کند که به جای پرداخت این وام، یک نامه‌ی پیشنهاد برای شخصی بنویسد که به او در جهت رشد مالی شخصی کمک بسیاری نموده. اما عمو از جوان قول می‌گیرد که نامه را نخواند. جوان برای دیدن آن شخص به شهر دیگری سفر می‌کند. بعد از سفری طولانی، جوان به دنبال زیباترین خانه شهر می‌گردد و صد البته که پیدا کردن آن برایش سخت نیست. سپس پای صحبت‌های عالم سالخورده می‌نشیند که شاداب است و موفقیت‌های زیادی را در زندگی پشت سر گذاشته است...

کتاب حکایت دولت و فرزانگی در سال‌های متمادی با نام‌های مختلف دیگری مثل میلیونر فوری و حکایت دولت و دانایی ترجمه و چاپ شده است. این کتاب بر اساس اصل انسان همان است که فکر می‌کند نوشته شده است و از ذهنیت مانترا پیروی می‌کند. یعنی ما همان هستیم که خلق می‌کنیم.

خرید و دانلود کتاب حکایت دولت و فرزانگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

هدف اول این کتاب معروفیت و ثروتمند شدن است. پس مطالعه این کتاب به هر کسی که این اهداف را در لیست آرزوهای خود دارد و یا حتی به کسانی که مایل به تغییر سبک زندگی خود هستند ولی توانایی آن را در خود نمی‌بینند حتما پیشنهاد می‌شود. همین‌طور داستان کتاب انگیزه‌ی زیادی برای شروع رشد مالی و توسعه کسب و کار به همراه خواهد داشت.

چرا باید کتاب حکایت دولت و فرزانگی با ترجمه‌ی فاطمه اقبالی را بخوانیم؟

نثر کتاب حکایت دولت و فرزانگی ساده و سرگرم‌کننده است و از حجم زیادی برخوردار نیست و مطالعه آن برای اوقات فراغت مناسب است. همچنین کتاب جهت تقویت خودآگاهی و ایجاد ارتباط با ضمیر ناخودآگاه نوشته شده است. مهم‌تر از همه این‌که نویسنده آن شخص مشهوری است که فعالیت اقتصادی قابل توجهی دارد. پس مطالعه آن قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

درباره مارک فیشر

مارک فیشر نویسنده‌ی کتاب پرفروش حکایت دولت و فرانگی متولد مارس ۱۹۵۳ در مونترآل بوده و در کنار نویسندگی و داستان‌سرایی به کار سرمایه‌گذاری در حوزه معاملات املاک در کانادا نیز مشغول است. او یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسنده‌های کبکی به شماره می‌رود که آثار او هم به زبان فرانسه و هم انگلیسی نوشته شده است. وی به خاطر آوازه این کتاب، یکی از نویسندگان معروف کانادایی شناخته می‌شود و بیشتر کارهای او در زمینه‌ی خودیاری و انگیزشی است.

او در خانواده‌ای آرام رشد یافت. پدرش متخصص مالیات بود و او را می‌ستود، مادرش نیز داستان‌سرا بود. مارک فیشر در دوره نوجوانی مبتلا به تب‌های روماتیسمی شد و قادر به بازی یا راه رفتن نبود. بعد از آن دریچه میترال قلبش دچار آسیب شد و ناگهان دیگر هیچ خبری از شادی کودکانه و مسابقه و ورزش نبود. به این خاطر کم‌کم به گوشه دنج و امن خود پناه برد و بعد در ۲۵ سالگی در یک انتشارات کار پیدا کرد و شش سال در آن‌جا ماند. فیشر از زمان کودکی به ادبیات علاقه نشان می‌داد. لازم به ذکر است که نام اصلی و واقعی نویسنده مارک آندره پوسان است.

مارک فیشر از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۴ در دانشگاه مونترال به تحصیل فلسفه و ادبیات پرداخت و از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ معلم یوگا در دانشگاه مونترال بود. سپس مدیر ادبی دانشگاه شد. هم‌‌اکنون وی عضو اتحادیه نویسندگان و ویراستاران کبک است. از این نویسنده دو کتاب دیگر نیز در خصوص رشد و هوش مالی به نام‌های رازهای میلیونر و گلف‌باز و میلیونر به چاپ رسیده‌ است.

خلاصه کتاب حکایت دولت و فرزانگی

کتاب حکایت دولت و فرزانگی شامل ۱۵ حکایت جذاب است که به سوالاتی از قبیل سوالات ذیل پاسخ می‌دهد:

آیا کسانی موفق می‌شوند که سخت‌تر از رویاپردازان کار می‌کنند؟ آیا افراد موفق باهوش‌تر، خوش‌شانس‌تر یا بی‌رحم‌تر هستند؟ آیا توانمندی مالی باعث موفق شدن آن‌ها شده است؟ و...

حرف این کتاب این است که زندگی دقیقا باید بداند تو از آن چه می‌خواهی؟ اگر تو برای چیزی تقاضا نکنی، و بر آن اصرار و پافشاری نداشته باشی، هیچ‌وقت به آن نخواهی رسید. زندگی دقیقا همان چیزی‌ست که آن را تصور می‌کنیم. هر چیزی که پیش آید حاصل طرز تفکر ماست. نویسنده معتقد است که محدودیت‌های انسان همگی ذهنی و حاصل شیوه تفکر او در مورد خود است. لذا برای دستیابی به خواسته‌ها، نخست می‌باید این دیوارها را منفجر کرد و سپس نوبت موفقیت‌هاست که ما را به مرز انفجار برسانند. این درس‌ها بسیار آموزنده هستند و می‌توانند ذهنیت یک میلیونر را به خواننده کتاب بدهد. این تغییر ذهنیت ساده و قدرتمند راه را نه تنها برای موفقیت مالی، بلکه برای رضایت فرد از زندگی شخصی و رفاهی خود هموار می‌کند.

درس‌هایی که از خواندن کتاب حکایت دولت و فرزانگی یاد می‌گیریم

اول، به آنچه که انجام می‌دهیم عشق و علاقه داشته باشیم. این‌طوری احساس می‌کنیم در ساعات کاری مشغول تفریح هستیم.

دوم، از تجربیات دوستان استفاده کنیم. سعی کنیم که از پیشرفت و حتی مهم‌تر از شکست آن‌ها درس بگیریم و اشتباهاتشان را تکرار نکنیم.

سوم، زمان مطلوب برای انجام هر کاری همین حالا است. اگر منتظر رسیدن زمان مناسب باشیم، ممکن است هیچ‌گاه فرا نرسد.

چهارم، به هر چه می‌خواهیم برسیم را بنویسیم.

پنجم، باید بدانیم که هر چه برایمان پیش می‌آید، ناشی از انرژی درونیمان است و برای تغییر دستاوردها باید خودمان را تغییر دهیم.

ششم، هیچ‌گاه قدرت کلمات را، حتی آن‌ها که در دل می‌گوییم را دست کم نگیریم.

هفتم، سخت‌کوشی به تنهایی هیچ‌گاه تولید ثروت نمی‌کند. همیشه باید به اندازه تلاشی که می‌شود دستاورد داشت.

هشتم، رویای بزرگ با تفکر محدود و کوچک محقق نمی‌شود.

نهم، هدف‌گذاری دقیق مسیر را روشن می‌کند. برای دستیابی به اهداف ابتدا باید آن‌ها را به طور واضح تفکیک نمود.

دهم، همیشه باید قدردان چیزی که داریم باشیم.

یازدهم، اگر ندانیم مقصد کجاست، قطعا به آن نخواهیم رسید.

دوازدهم، تمرکز بهترین کلید کامیابی است.

این کتاب به بیش از ۲۵ زبان ترجمه شده است و بیش از ۲ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

بخشی از متن کتاب حکایت دولت و فرزانگی

جوان باهوشی بود که می‌خواست ثروتمند شود. سرشار از نا امیدی و موانعی تردید ناپذیر بود، اما هنوز به ستاره بخت خود باور داشت.

درحالی‌که منتظر بخت و اقبالش بود، به عنوان دستیار مدیر حسابداری در شرکت تبلیغاتی کوچکی کار می‌کرد. حقوقش کافی نبود و مدت‌ها بود که فکر می‌کرد کارش رضایت چندانی برایش به همراه ندارد. دیگر دلش به کار نمی‌رفت.

در فکر این بود که مشغول کار دیگری شود، شاید کتاب یا داستانی بنویسد که مشهور و ثروتمندش کند و مشکلات مالی‌اش را یکباره برای همیشه پایان دهد. اما آیا جاه طلبی او کمی غیر واقع بینانه نبود؟

آیا واقعأ دارای استعداد و فنون کافی برای نوشتن کتابی پرفروش بود؟ یا صفحات کتاب با مطالبی حاکی از سرگردانی غمناک نامتمرکز بدبختی و فلاکت درونش پر می‌شدند؟

هر دوشنبه صبح نمی‌دانست که چگونه یک هفته دیگر را در اداره دوام می‌آورد!

دائم از انبوه پرونده‌های انباشته شده روی میزش، و از نیاز ارباب رجوعانی که خواهان فروش سیگارها و اتومبیل‌ها ونوشابه‌هایشان بودند، احساس بیگانگی می‌کرد.

شش ماه قبل نامه استعفایش را نوشته بود و بارها با استعفا نامه‌هایی که در جیبش می‌گذاشت به اتاق رئیس‌اش می‌رفت. اما هیچ وقت نتوانست این کار را بکند. مضحک بود، اگر سه یا چهار سال پیش بود، تردید نمی‌کرد، اما انگار، حالا نمی‌داند که چه بکند!

چیزی او را عقب نگه می‌داشت، آیا یک نیرو بود یا ترس مطلق؟

معرفی نویسنده
عکس مارک  فیشر
مارک فیشر
کانادایی | تولد ۱۹۵۳

مارک فیشر نویسنده‌ای کانادایی است که کتاب‌های انگیزشی با نام‌های هیجان‌انگیزی مثل «میلیونر یک شبه» را منتشر کرده است. کتاب‌های فیشر در بازار ایران چنان با استقبال مواجه شده‌اند که از هر کتاب چندین ترجمه و حتی نسخه‌های متنوع صوتی تولید و منتشر شده است.

نظرات کاربران

محمود
۱۳۹۹/۰۲/۰۷

قریب به تمام دوستان نمره کامل به کتاب داده و از کتاب تعریف و تمجید کرده‌اند. اما راستش برای من شبیه به کتاب‌های دیگر حوزه موفقیت بود که بدون هیچ مبنای علمی و عملی تنها یک سری حرف زیبا و

- بیشتر
ولنسی پارسی
۱۳۹۹/۰۶/۲۳

سه بار خوندمش قبل انتخاب رشته بعد انتخاب رشته و حالا قبل کنکور . هروقت حس ناتوانی کردم خوندمش ، هروقت بی‌حوصله بودم درونش زندگی کردم و پر انرژی بلند شدم .بهترین کتاب ، بهترین اثر ، بهترین بهترین ها

- بیشتر
ماهی
۱۳۹۸/۰۷/۱۵

حکایتی مفید و زیبا 👌😊 نکاتی درمورد رسیدن به خودباوری ، توجه به قدرت ذهن ، بالا بردن تمرکز و برنامه ریزی برای کسب ثروت را در قالب داستانی زیبا بیان میکند . این کتاب هم از نظر داستانی و هم

- بیشتر
Fāţëməh♡
۱۳۹۹/۰۹/۰۳

کتاب بسایار بسیار خوبی هست متنی روان و عالی+ترجمه خوب+کتابی که خط به خطش نیاز به یه دنیا فکر کردن داره و اگه با این کتاب زندگی کنی،پشیپون نمی شی😊

مانا
۱۳۹۹/۰۹/۱۷

این‌کتاب یکی از قدیمی ترین کتابای موفقیت هست. به نظرم جدیدی ها از روی دست مارک فیشر نوشتند. اینکه بزرگ فکر کن و دست از کارگری بردار اندیشه کارگری و کارمندی بریزی دور.مستقل بشی و توانمند! بزرگ فکر کن!

Mohamad Naseri
۱۳۹۸/۰۹/۱۰

علی رغم حجم کمش پر از نکته های مفید و اموزنده بود

nasi
۱۳۹۸/۰۹/۰۵

مختصر و مفید و بسیار تاثیرگذار بود و ارزش چند بار خوندن رو داره.

🍃بانو🌼
۱۳۹۸/۰۳/۱۲

کتابی کم حجم و جالب لذت بردم ،چقدر خوب نوشته شده بود.

شیرزاد
۱۳۹۷/۱۰/۲۰

جزو کتابایی هستش که میخونی و هواییت میکنه و میخای بری که دنیا رو ب تسخیر خودت در بیاری و بعدش فیسسس...

fatemeh82
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

برای کسانی که می خوان ثروتمند شوند به شدت توصیه میشه مخصوصا که روند خاطراتی و داستان گونا جذابیتش رو بیشتر کرده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۵۰)
کسانی که هیچگاه از آنچه انجام می‌دهند به درستی لذت نمی‌برند، یا آن‌ها که خطی قرمز به دور آرزوهای خود کشیده اند، به گروه مردگان زنده تعلق دارند.
ماهی
نگذار از ترس فلج شوی. خیلی از انسان‌ها هستند که بخاطر ترس از رویای خود بازمانده‌اند.
ماهی
اضطراب زیاد هیچگاه مشکلی را حل نمی‌کند،
erfan
همهٔ متفکران خردمند در طول اعصار گفته‌اند که بزرگ‌ترین محدودیت‌ها، آن است که انسان بر خود تحمیل می‌کند و از این رو بزرگ‌ترین مانع موفقیت، مانع ذهنی است.
ماهی
چه خوب بود اگر جوان‌ها می‌دانستند و اگر پیرها می‌توانستند!
بهزاد
جهان چیزی جز بازتاب درونت نیست.
امير
چه فایده اگر انسان تمام دنیا را به‌دست آورد، اما روحش را از دست بدهد؟
maryam
همیشه به خاطر بسپار در ارتفاعی معین، دیگر ابری نیست، اگر زندگی‌ات ابری است، به این علت است که روحت انقدرها که باید، بالا نرفته است.
Shadi
اگر قرار باشد همین امشب به استقبال مرگ روم،
erfan
افرادی که مشغول کاری هستند اما به کارشان علاقه‌ای ندارند، خوشبخت نیستند. زمانشان با خواب و رویا دربارهٔ چیزهایی پر می‌شود که دوست دارند انجام دهند.
Kosar

حجم

۴۲۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

حجم

۴۲۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان