دانلود و خرید کتاب اصول تولید محتوای متنی با ویرایش جدید نیما شفیع‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول تولید محتوای متنی با ویرایش جدید اثر نیما شفیع‌زاده

کتاب اصول تولید محتوای متنی با ویرایش جدید

امتیاز:
۲.۷از ۲۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اصول تولید محتوای متنی با ویرایش جدید

کتاب اصول تولید محتوای متنی با ویرایش جدید نوشتهٔ نیما شفیع زاده است و انتشارات برآیند آن را منتشر کرده است. شروع بازاریابی محتوایی با نقشهٔ راه تولید، توزیع و ترویج محتوای ساختارمند و اثربخش را با این کتاب تجربه کنید.

درباره کتاب اصول تولید محتوای متنی با ویرایش جدید

بازاریابی محتوایی به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کسب‌وکارهای امروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با اینکه کسب‌وکارهایی وجود دارند که از این روش برای بازاریابی سازمان خود استفاده می‌کنند اما هنوز هم کسب‌وکارهایی هستند که از میزان خلق ارزش و سودآوری این روش بازاریابی بی‌خبرند، این بی‌خبری یعنی در سند استراتژی بازاریابی‌شان جایی برای بازاریابی محتوایی وجود ندارد!

امروزه در دنیای کسب‌وکارهای دیجیتال، داشتن بلاگ، به‌عنوان یکی از روش‌های بازاریابی محتوایی، از نان شب هم واجب‌تر است، چراکه بلاگ ابزاری مهم و کارآمد در اغلب فرایندهای بازاریابی دیجیتال و مهم‌ترین ابزار ما در بازاریابی محتوایی است.

با داشتن بلاگی پروپیمان با نوشته‌های متعدد شاید در نتایج موتورهای جست‌وجو دیده شویم و نظر مخاطبان را جلب کنیم؛ اما وقتی نوشته‌های ما ساختاریافته نباشد، اثرگذاری لازم را ندارد. شاید مخاطب نوشته را بخواند ولی در مسیری که برای انجام فرایند بازاریابی محتوایی طراحی کردیم حرکت نخواهد کرد. درنتیجه ما بلاگی داریم که بازدیدکنندهٔ آن کسی نیست جز خودمان.

با اینکه بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها از اهمیت داشتن بلاگ و نوشته‌های اثرگذار به‌عنوان اولین قدم‌های تولید محتوا برای انجام فرایند بازاریابی محتوایی آگاه‌اند، ولی در اغلب موارد نمی‌توانند این فرایند را به‌خوبی اجرا کنند یا حتی اگر اجرا هم کنند نصفه‌نیمه است و نمی‌توانند مخاطب را به مشتری تبدیل کنند. 

کتاب اصول تولید محتوای متنی با این هدف نوشته شده است که توضیح بدهد اصلاً بازاریابی محتوایی یعنی چه، چرا صاحبان کسب‌وکار باید به آن اشراف داشته باشند و نویسنده‌ها با آگاهی از آن شروع به نوشتن بلاگ‌پست‌هایی ساختارمند و اثربخش کنند. نیما شفیع‌زاده نویسندهٔ کتاب، در حوزهٔ بازاریابی محتوایی و وب فارسی فردی شناخته‌شده و خوش‌نام و خلاق است. او در این کتاب تجارب سال‌ها تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی برای کسب‌وکارها و نوشتن در قالب بلاگ‌پست را با شما به اشتراک گذاشته است.

امروزه منابع مرتبط به یادگیری حوزهٔ بازاریابی محتوایی و نویسندگی کم نیستند اما نکتهٔ مهم دربارهٔ آن‌ها این است که اغلب ترجمه‌ای به زبان فارسی هستند و در بسیاری از موارد، نکاتی که در آن‌ها گفته یا توصیه شده چندان با فرهنگ ما هم‌راستا نیستند و کارایی لازم را ندارند. این کتاب ۲ تفاوت مهم و پررنگ با منابع دیگر دارد:

نویسنده، کتاب را بر اساس تجربه‌های عملی و واقعی خودش از تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی، اجرا، اندازه‌گیری و بهینه‌سازی از سال ۱۳۹۴ در کسب‌وکارها و استارتاپ‌های ایرانی همچون نظربازار، پِی‌پینگ، موتن‌رو، اسنپ‌شاپ و صباویژن به دست آورده و نوشته است.

در وهلهٔ اول، کتاب اصول تولید محتوای متنی شما را با فرایند بازاریابی محتوایی به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های بازاریابی در ایران آشنا می‌کند و به شما توضیح می‌دهد که این فرایند دقیقاً چیست، چطور اجرا می‌شود و سپس چطور اندازه‌گیری می‌شود و ارتقا می‌یابد. جواب‌دادن به این سؤال‌ها به شما کمک می‌کند بتوانید چرخهٔ بازاریابی محتوایی مختص کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کنید و بهبود ببخشید. با آگاهی از فرایند بازاریابی محتوایی، می‌توانید استراتژی و تقویم بازاریابی محتوایی را تدوین کنید. سپس باید مرحلهٔ تولید محتوا را آغاز کنید. در این مرحله، به‌ویژه محتوای ساختارمند و منظم تولید می‌کنید و آن‌ها را به بهترین شیوه در بسترهای مدنظر به اشتراک می‌گذارید و رواج می‌دهید.

در وهلهٔ دوم، این کتاب نمی‌خواهد به شما بگوید چطور یک بلاگ‌پست بنویسید؛ قرار هم نیست کسی تشویق شود محتوای کلیشه‌ای تولید کند که در نهایت خواننده‌ای جز خودش و دوستان و آشنایانش نداشته باشد، بلکه با شیوه‌ای نوین کمک می‌کند تا با ذوق و خلاقیت، که جزو توانمندی‌های هر نویسنده‌ای است، نوشتن را آغاز کنید. در نتیجهٔ این فرایند، مخاطب و نویسنده هر دو لذت خواهند برد؛ یکی از خواندن مطلب و دیگری از نوشتن آن.

بعد از خواندن این کتاب می‌توانید:

به دید درستی از بازاریابی محتوایی برسید و از میزان تأثیرگذاری آن آگاه شوید.

متوجه اهمیت جایگاه تولید و انتشار محتوا در بازاریابی محتوایی شوید.

با ساختار کلی بلاگ‌پست حرفه‌ای آشنا شوید و بدانید هر قسمت آن را چطور بنویسید.

از طریق تجربه‌ها، روش‌ها و ابزارهای گفته‌شده بتوانید یک سر و گردن بالاتر از بقیه بنویسید.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده بتوانید چرخهٔ تولید و توزیع و ترویج محتوا را بهبود ببخشید.

خواندن کتاب اصول تولید محتوای متنی با ویرایش جدید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر ایده‌های فراوانی دارید، خیال‌پردازید یا نوشتن را دوست دارید، اما نوشتن برایتان کاری دشوار است یا هنوز به جرگهٔ نویسنده‌ها نپیوسته‌اید، اصول تولید محتوای متنی برای شما نوشته شده است. به‌عنوان منبعی جامع و کامل برای آموزش بازاریابی محتوایی و درست‌نوشتن، این اثر به شما کمک خواهد کرد تا آن‌قدر اثرگذار بنویسید که مخاطب چاره‌ای جز خواندن مطلب شما نداشته باشد!

بخشی از کتاب اصول تولید محتوای متنی با ویرایش جدید

«اگر در طول روز سؤالی برای شما پیش بیاید که جواب آن را ندانید، اولین کاری که برای پیداکردن جواب انجام می‌دهید چیست؟ بیشتر ما جواب می‌دهیم که در گوگل جست‌وجو می‌کنیم. بعد از اینکه سؤال خود را به‌اصطلاح گوگل می‌کنیم، به لینک‌هایی می‌رسیم که داخل آن متن، ویدئو، تصویر یا فایل صوتی وجود دارد. همهٔ این‌ها نوعی محتوا هستند که برای رفع مشکل ما تولید شده‌اند.

هر روز، از اولین لحظه‌ای که تلفن خود را چک می‌کنیم، تلویزیون می‌بینیم و در شبکه‌های اجتماعی چرخ می‌زنیم، با محتواهای مختلف مواجه می‌شویم. محتواهای اطراف ما آن‌قدر زیاد هستند که اگر هرکدام قطره‌ای آب بودند، در کنار هم یک اقیانوس بسیار بزرگ را تشکیل می‌دادند.

تولید محتوا مسیری است که طی می‌شود تا محتوا متولد شود. پیش از توضیح این مسیر قصد دارم کمی دربارهٔ محتوا توضیح دهم. با تعریف محتوا شروع می‌کنیم: محتوا مجموعه‌ای از اطلاعات و داده‌هاست که به شکل‌های مختلف و در بسترهای گوناگون تولید می‌شد. تبلیغات تلویزیونی، اخبار روزانه، عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم و... نمونه‌ای از محتوا هستند که هر روز با آن‌ها سروکار داریم. حالا مسیری را که برای رسیدن به یک محتوا باید طی شود توضیح می‌دهیم.

- اولین مرحله در فرایند تولید محتوا یافتن ایدهٔ مناسب است. این ایده می‌تواند دربارهٔ هر موضوعی باشد.

- در مرحلهٔ بعد باید روی ایدهٔ خود فکر کنیم و دربارهٔ آن اطلاعات جمع‌آوری کنیم.

- در سومین مرحله باید داده‌های به‌دست‌آمده را بررسی کرده و از آن نتیجه‌گیری کنیم.

- درنهایت، باید با استفاده ابزار مشخص که به نوع محتوا بستگی دارد، محتوایی را از اطلاعات خود استخراج کنیم.

البته کار تولید محتوا به همین راحتی که گفتم نیست! مرحلهٔ جمع‌آوری داده و استخراج محتوا باید با حساسیت زیادی انجام شود زیرا خروجی آن برای جذب مخاطب بسیار مهم است.»

نظرات کاربران

کاربرم
۱۴۰۲/۰۶/۲۰

این خودش بلد نیست روی جلد کتاب تولید محتوا کنه بعد اومده میخاد آموزش تولید محتوا بده

کاربر 6630335
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

امیدوارم برای طرح روی جلد کپی رایت رو رعایت کرده باشین این عکس، کاور موزیک است

کاربر 6972164
۱۴۰۲/۰۷/۰۷

چرا باید جلد کاور موزیک رو بدون کپی رایت زدین روی کتابتون بعد حرف از تولید محتوا میزنید

محمد فروهر
۱۴۰۲/۰۷/۳۰

درود بر همگی، من کتاب رو مطالعه نکردم و نظر مثبت یا منفی خاصی هم نمیدم فعلا. اما، درباره جلد یا کاور کتاب، نویسنده یا مترجم فقط محتوا رو تولید می‌کنه و صفحه آرایی و طراحی جلد برعهده انتشارات هست

- بیشتر
mr khademi
۱۴۰۲/۰۷/۱۶

شما وقتی میای حرف از تولید محتوا و محصولات میزنی در درجه اول پوستر یا جلد کتاب رو باید خودت خلق بکنی دوست عزیزی که این رو چاپ کردی الان شما سرقت ادبی کردین از عکس و کاور آلبوم موسیقی متاسفم

- بیشتر
tical shop
۱۴۰۲/۰۵/۳۰

آقای طالبی عزیز نسخه آنلاین ۴۵۰۰۰ تومان اخه

Mehdi Moradi
۱۴۰۲/۰۸/۰۶

فصل صفر - شروع بسیار جذابی داره و تو فصل‌های آموزشی نکات بسیار آموزنده و خوبی رو مرور میکنه و به نظرم واقعا یه نقشه راه میتونه باشه و شاید اسمش رو بشه دایره‌المعارف محتوانویسی گذاشت که کمک کنندهٔ افرادی

- بیشتر
Dexter
۱۴۰۲/۰۸/۰۴

اول یاد بگیر جلد کتابو از جای دیگه ندزدی بعد بیا راجب تولید محتوا صحبت کن

سوکورو | Sukuru
۱۴۰۳/۰۲/۰۱

نویسنده متخصص تولید محتواست و کتاب جالبی را نگارش کرده. از متن کتاب که روان و اصولی و خوش خوان نوشته شده میشه فهمید آقای شفیع زاده چقدر در بازاریابی محتوایی خبره و حرفه ای هستند. برخی دوستان نادانسته دست به

- بیشتر
تارا نجفی
۱۴۰۲/۰۹/۲۷

هر جای کتاب ممکنه برای کسی مفید باشه. اگر می‌خواهید نوشتن رو به عنوان یک شغل شروع کنید، خوندنش توصیه می‌شه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۷۷۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۳۴,۰۰۰
۵۰%
تومان