دانلود و خرید کتاب غلبه بر کمال خواهی رز شافران ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غلبه بر کمال خواهی اثر رز شافران

کتاب غلبه بر کمال خواهی

معرفی کتاب غلبه بر کمال خواهی

خلاصه‌کتاب غلبه بر کمال خواهی نوشتهٔ رز شافران و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب خودیاری با استفاده از روش‌های شناختی - رفتاری است.

درباره خلاصه‌کتاب غلبه بر کمال خواهی

حد نهاییِ کمال، رسیدن به تعادل است.

برخی از افراد قوانین و قواعد سختی را برای زندگی خود در نظر می‌گیرند و تمام انرژی خود را صرف رسیدن به معیارهای ایدئال خود می‌کنند. اگر شما هم چنین تمایلاتی دارید، بدان معناست که در دسته انسان‌های کمال‌خواه قرار دارید و مطالعهٔ این خلاصه‌کتاب برایتان مفید خواهد بود.

البته کمال‌خواهی علائم دیگری نیز دارد. به یاد آورید تمام دفعاتی را که دلتان می‌خواست یک کار هنری یا یک ورزش را امتحان کنید، اما چون فکر می‌کردید به اندازه کافی در آن خوب نخواهید بود، قید آن را زدید.

چند بار پیش آمده که دلتان بخواهد دوستانتان را ملاقات کنید، اما چون لباس عالی نداشتید یا غذای فوق‌العاده‌ای آماده نکرده بودید، بی‌خیال دورهمی با دوستانتان شدید؟

کمال‌خواهی باعث می‌شود تمام کارهایتان را به دقیقه نود موکول کنید تا اگر نتیجه خوبی نگرفتید، یک بهانه و توجیه داشته باشید. دیگر دیدن نیمه خالی لیوان و نقص‌های ریز و درشت کافی است، بهتر است دست از سرزنش خودتان بردارید و برای خودتان ارزش بیشتری قائل شوید.

خلاصه‌کتاب غلبه بر کمال‌خواهی نوشتهٔ رز شافران، سارا اگان و تریسی وید، مجموعه‌ای کامل برای آشنایی با ابعاد مختلف کمال‌خواهی است که به شما کمک می‌کند این ویژگی را در خود متعادل سازید. چیزی که کمال‌خواهی مانع از دیدن آن شده، تعادل است. نویسندگان کتابِ «غلبه بر کمال‌خواهی» می‌گویند اگر شما هیچ حد وسطی را نمی‌‌شناسید و فکر می‌کنید همه‌ چیز یا عالی است یا فاجعه، یا شکست خورده‌اید یا موفق، در واقع شما دچار تفکر همه یا هیچ هستید. می‌توانید راهکارهای عملی برای غلبه بر این تفکر و چند تفکر مخرب دیگر را در ادامه مطالعه کنید.

همینطور می‌توانید ضمن مطالعهٔ خلاصه‌کتاب، تمرینات و آزمایش‌های رفتاری آن را اجرا کنید تا در پایان، احساس خوشایند آزادی را تجربه کنید. این آزادی، رهایی از زندانی است که خودتان ساخته‌اید.

پس اگر دلتان کمی ریسک کردن می‌خواهد، اگر می‌خواهید بالاخره کار مورد علاقه‌تان را شروع کنید، اگر می‌خواهید کمتر به قضاوت دیگران درباره خودتان اهمیت دهید، بهترین کار همراه شدن با این خلاصه‌کتاب است. این کتاب جزو اولین کتاب‌های تخصصی روان‌شناسی در زمینه کمال‌خواهی است که در ایران ترجمه و منتشر شده است.

خواندن خلاصه‌کتاب غلبه بر کمال خواهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خلاصه‌کتاب‌های روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب غلبه بر کمال خواهی

«کمال‌خواهی به خودیِ خود مشکل‌آفرین است؛ می‌پرسید چگونه؟ تصور کنید معلم کلاستان فردی کمال‌خواه باشد. او همواره در تلاش برای بهترین بودن است و انتظار دارد دانش‌آموزان یا دانشجویانش نیز بهترین عملکرد را داشته باشند. بنابراین سخت‌گیری‌ها شدت می‌یابد، فضای کلاس خشک می‌شود و به تدریج همه از این معلم و کلاسش سرخورده و منزجر می‌شوند.

زندگی مشترک زن و مردی را تصور کنید که یکی از آن‌ها، برای مثال زن، فردی کمال‌خواه است. زندگی چنین زوجی خالی از دعوا و ناراحتی نخواهد بود. کافی است مرد بخواهد در کارهای خانه به همسرش کمک کند، اما چون نمی‌تواند طبق استانداردهای همسرش کارها را انجام دهد، سرزنش خواهد شد. در نهایت زن تصمیم می‌گیرد خودش به تنهایی همه کارها را انجام دهد و این تصمیم باعث می‌شود آنقدر خسته شود که انرژی کافی برای زندگی مشترکشان نداشته باشد.

در واقع کمال‌خواهی مانند زندانی از قوانین و مقررات و بایدها و نبایدهایی است که تمام ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وقتی به معیارهایی که مدنظرتان است نمی‌رسید، دچار اضطراب و نگرانی می‌شوید. کمال‌خواهی همچون اهرم فشاری شما را در تنگنا قرار می‌دهد؛ غافل از آنکه استرس و نگرانی مانع از تمرکز و پیشبرد کارها می‌شود.

علاوه بر احساسِ کلی اضطراب، تنش و فشار، کمال‌خواهی با اضطراب اجتماعی و اختلال وسواسی - جبری نیز مرتبط است. اضطراب اجتماعی چیزی فراتر از خجالت کشیدن در یک مهمانی بزرگ است. این اختلال باعث می‌شود در تمام موقعیت‌های اجتماعی دچار اضطراب باشید؛ چرا که نگران هستید مبادا کاری انجام دهید یا حرفی بزنید که از نظر دیگران خوب و حتی عالی نباشد.

افراد کمال‌خواه به شدت بر گفتار و کردارشان در موقعیت‌های اجتماعی حساس هستند. آن‌ها نمی‌توانند هر حرفی را به راحتی به زبان بیاورند؛ مگر اینکه به اندازه کافی درباره‌اش فکر کنند. به زبان آوردن حرفی غیرضروری که مورد توجه قرار نگیرد، کابوس افراد کمال‌خواه است.

مارک حسابدار یک مؤسسه تجاری بزرگ است. او مدام در جلساتی شرکت می‌کند که می‌بایست ایده‌های خوبی مطرح کند و در بحث‌ها مشارکت فعال داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود او همواره پیش از جلسات مضطرب باشد و پس از اتمام جلسات نیز اوضاع بهتر نمی‌شود؛ چرا که او مدام به صحبت‌هایی که در جلسه داشته می‌اندیشد، واکنش افراد مختلف به صحبت‌هایش را مرور و تفسیر می‌کند، عملکرد خودش را با دیگران مورد مقایسه قرار می‌دهد و در نهایت، انتقادهای سختی از خود می‌کند و پیشاپیش اضطراب جلسه بعدی را دارد که باید بهتر از امروز در آن حاضر شود.

بعضی از افراد کمال‌خواه همیشه درباره اینکه کاری را «درست» انجام داده‌اند یا نه، وسواس دارند. آن‌ها برای رفع این وسواس ناچار هستند آیین‌هایی را به جا آورند که خیالشان از بابت درستیِ کار راحت شود. البته تا حدی؛ چرا که به ندرت ممکن است خیال یک کمال‌خواه واقعاً راحت شود!

برای مثال اگر قرار باشد یک فردِ دارای اختلال وسواسی - جبری اتفاقی را برای دوستش تعریف کند، به شدت درگیر این خواهد بود که آیا تمام جزئیات را گفته است یا نه. او باید مطمئن باشد که جزء به جزء آنچه می‌گوید یا می‌نویسد کامل است؛ چون تصور می‌کند در غیر این صورت ممکن است برداشت‌های اشتباهی رخ دهد و اتفاقات بدی بیافتد.

همچنین این اختلال باعث می‌شود وقتی یک فرد کمال‌خواه کتابی را مطالعه می‌کند، دچار وسواس شود که آیا تمام قسمت‌ها را مطالعه کرده است یا خیر. او برای اینکه خیال خود را راحت کند، زمان بیشتری را صرف مطالعه می‌کند و ممکن است چندین بار این کار را تکرار کند.»

نظرات کاربران

مهرسا صفائی دوست
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

اگر مشکل اهمال کاری (تنبلی یا به تعویق انداختن امور) را دارید و از پس کارهای ساده هم برنمیاین و البته حوصله خواندن کتاب با محتوای زیاد ندارید، توصیه میکنم حتما این کتاب پنجاه صفحه ایی را بخوانید.

کاربر 6782233
۱۴۰۲/۱۱/۱۵

باسلام به همه‌ی کتابخون های عزیز راستش این کتاب رو یه روانشناس به من معرفی کرد،دیدی که قبل خوندن این کتاب درباره کمال گرایی داشتم این بود که فرد کمال گرا خواسته ای فراتر از توانش داره.اما الان متوجه شدم خیلی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
کمال‌خواهی باعث می‌شود تمام کارهایتان را به دقیقه نود موکول کنید تا اگر نتیجه خوبی نگرفتید، یک بهانه و توجیه داشته باشید.
دل‌آرام
یک مشکل رایج دیگر در افراد کمال‌خواه، اهمال‌کاری است. اهمال‌کاری یعنی موکول کردن کارها به زمانی دیگر!
دل‌آرام
فرد کمال‌خواه همیشه انتظار دارد در بهترین سطح عمل کند. بنابراین از ترس اینکه نتواند به آن سطح موردنظر برسد، به طور کلی قید انجام دادن آن کار را می‌زند.
دل‌آرام
کمال‌خواهی منجر به نشخوار ذهنی می‌شود؛ یعنی حالتی که فرد مدام به کارهایی که کرده و حرف‌هایی که زده است، فکر می‌کند. تکرار و بررسی اعمالی که انجام می‌شود، از ویژگی‌های بارز افراد کمال‌خواه است.
دل‌آرام
خودسرزنشگری و خودانتقادگری یکی از ویژگی‌های اصلی افراد کمال‌خواه است.
دل‌آرام
فرد کمال‌خواه تنها در صورتی خود را ارزشمند و موفق می‌داند که بتواند به استاندارد خودساخته‌اش برسد.
دل‌آرام
زمانی که در یک زمینه خاص نتیجه دلخواهتان را نمی‌گیرید، یادتان می‌رود که بی‌شمار زمینه و حرفه دیگر وجود دارد که هنوز خودتان را در آن محک نزده‌اید. شما
کاربر ۳۶۸۲۶۶۶
حد نهاییِ کمال، رسیدن به تعادل است.
Anita
حال تصور کنید این شخص به مدت یک ماه وقت کافی برای انجام تمام ریزه‌کاری‌های تمیز کردن خانه‌اش نداشته باشد. حدستان درست است! او حتی قسمت‌های پیشِ پا افتاده و راحت خانه را هم تمیز نمی‌کند. در واقع یک ماه است که دستی به سر و روی خانه‌اش نکشیده است؛ چون معتقد است یا باید تمام گوشه و کنار خانه را طبق چک‌لیست تمیز کرد یا اینکه هیچ کاری نکرد!
کاربر ۳۶۸۲۶۶۶

حجم

۳۱٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۳۱٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان