دانلود و خرید کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی (جلد دوم) محمدرضا مفیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی (جلد دوم) اثر محمدرضا مفیدی

کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی (جلد دوم)

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی (جلد دوم)

کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی (جلد دوم) نوشتهٔ محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی است. انتشارات عمارت این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد ورودی، نشیمن و غذاخوری است.

درباره کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی (جلد دوم)

دکوراسیون داخلی به‌عنوان دانشی از طراحی معماری، هنر چیدمان، رنگ‌شناسی، روان‌شناسی محیط و کلیهٔ مفاهیمی که بیان تزئینی ظاهر فضای داخلی را بر اساس اصولی معمارانه و خلاقانه ارائه می‌کنند، شناخته می‌شود. نقشی که در ارائهٔ یک فضای داخلی می‌تواند بر اساس سبک‌های مختلف معماری داخلی همچون سبک کلاسیک، التقاطی، بوهمیان و صدها سبک دیگری که در بیان ویژگی‌ها، گاه مشترکاتی داشته که ترکیب مناسب اجزای داخلی، با طرح مایهٔ اصلی طرح و کارکرد فضا، نقش و هویت تازه‌ای را بر اساس نیاز کاربر و مخاطبان آن بر می‌تاباند.

دکوراسیون داخلی اگرچه در طرح‌ریزی فضای داخلی یک کاربری تازه‌ساز و یا تغییر دکوراسیون یک فضای قدیمی و در شرف بازسازی، نیازمند دانشی عملی از فن معماری و درک دانش روان‌شناسی از محیط و هنرهای تزئینی است، اما بر کسی پوشیده نیست که هر کسی در گذر زمان بنا بر سیلقهٔ شخصی و گرفتن مشاوره یا مطالعات و دنبال‌کردن مدل‌های متنوع دکوراسیون داخلی که هر ساله طرح‌ها و مدل‌هایی را از رنگ و سبکی خاص توسط شرکت‌های تولیدکنندهٔ لوازم و تجهیزات دکوراسیون داخلی یا شرکت‌های معماری داخلی برند به‌عنوان نمونهٔ سبک و سلیقهٔ سال آینده در غالبی ترند جهانی معرفی می‌شود، می‌تواند آموزشی بر کسب دانش فردی باشد؛ بنابراین درنظرگرفتن این ملزوم که هر کس سلیقهٔ خاصی داشته و یا توانایی تغییر و اجرای فضایی دکوراتیو را متناسب با الگو وسبک مدنظر خود دارد، پدیدار می‌سازد که دکوراسیون داخلی به‌عنوان یک زائقهٔ شخصی در گذر زمان تغییر می‌کند و شاید یک فرد یا خانواده هر سال نیاز به تغییری در فضای زندگی احساس کنند و گروهی دیگر از سبک و فضای داخلی از قبل طراحی‌شده تا آخرین روز زندگی راضی باشند و نیازی به تغییر آن احساس نکنند.

اگرچه در دکوراسیون داخلی نقش سلیقه و علاقه‌مندی فردی اهمیت بالایی دارد، اما اگر بر اساس شناخت و مؤلفه‌های اولیهٔ طراحی، اجرا و چیدمان نشود، دیگران و اطرافیانی که مهمان یا مخاطب ما در گذری از زمان خواهند بود، از حضور در آن فضا رضایت‌مندی نخواهند داشت و ترجیح به ترک فضا در کمترین زمان ممکن خواهند داشت. با این وجود، یک طراح داخلی، دکوراتیو، معمار داخلی یا یک فرد عادی می‌بایست اطلاعاتی در زمینهٔ معماری داخلی داشته باشد تا بتواند پلان، فرم و ساختارهای حجمی را با ایدهٔ دکوراسیون خود هماهنگ کند. به‌طورخاص در دکوراسیون داخلی فضای مسکونی، قرارگیری پنجره نسبت به روشنایی، دیوارها و فرم‌ها نسبت به مبلمان و... باید هوشمندانه و خلاقانه انجام شود تا هماهنگی لازم میان معماری داخلی و دکوراسیون ایجاد شود. باید بدانیم که هنر و خلاقیت هنری ذاتی است؛ این بدان‌معناست که هنر و خلاقیت از درون می‌جوشد و صرفاً آموزشی نیست، اما کسانی که این ویژگی را ندارند، می‌توانند با کوشش و آموزش خلاقیت خود را پرورش دهند. در این مجموعه سعی بر آن شده، تا مخاطب خاص و عام با مفاهیم پایه در حوزهٔ دکوراسیون داخلی فضای مسکونی منعطف بر کاربری‌های مختلف همچون اتاق خواب، اتاق کار، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، ورودی، نشیمن و پذیرایی در یک مجموعهٔ چند جلدی آشنا شود. کتاب حاضر دکوراسیون داخلی فضای مسکونی (جلد دوم) نام دارد.

خواندن کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر معماری پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه