دانلود رایگان کتاب آشنایی با جنگ؛ گزارشی کوتاه محسن رشید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با جنگ؛ گزارشی کوتاه اثر محسن رشید

کتاب آشنایی با جنگ؛ گزارشی کوتاه

معرفی کتاب آشنایی با جنگ؛ گزارشی کوتاه

کتاب آشنایی با جنگ؛ گزارشی کوتاه نوشتهٔ محسن رشید و ویراستهٔ مهدی انصاری است و انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آشنایی با جنگ؛ گزارشی کوتاه

بررسی حوادث هشت سال دفاع و مقاومت، سرافرازی امت مسلمان ايران را در وضعيتی بسيار دشوار اثبات می‌كند. حيثيتی كه ايران اسلامی در دفاع هشت‌سالهٔ خود كسب كرد، آن‌چنان است كه امكان هرگونه تجاوز مشابه را برای ساليان دراز از اين كشور دور كرده است و ذخيرهٔ بزرگی است برای قوام فرهنگی ملت ما و نيز الگوی قابل اجرايی است برای ديگر ملت‌های مسلمان.

در كتاب حاضر كه به منظور آشنايی مختصر با جنگ تهيه شده است، دوران جنگ در ده عنوان تقسيم‌بندی زمانی شده است. تجاوزات ارتش عراق كه در چهار مرحله: قبل از آغاز رسمی جنگ، هجوم سراسری، استراتژی دفاع متحرک و در پايان جنگ صورت گرفت، در عنوان‌های ١ ،٢ ،٨ و ١٠ بررسی شده است. 

همچنین در این کتاب گزارشی اجمالی از مهم‌ترین تحولات جنگ تحمیلی به طبع رسیده است. موضوعاتی که در این کتاب گردآوری شده‌اند از این قرار هستند: زمینه‌سازی تهاجم، هجوم سراسری، کسب اعتماد به نفس، آزادسازی مناطق اشغالی، تعقیب متجاوز، تحول غیر آشکار در جنگ، آغاز اقدامات سیاسی، تغییر توازن به سود ایران، سال سرنوشت و پایان جنگ. این مطالب با نقشه‌ها و جدول‌های اطلاعاتی درباره عملیات مختلف جنگ همراه است.

خواندن کتاب آشنایی با جنگ؛ گزارشی کوتاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به جنگ و اطلاعات جنگی مناسب است.

بخشی از کتاب آشنایی با جنگ؛ گزارشی کوتاه

با پيروزی انقلاب اسلامی، اختلافات ايران و عراق شدت گرفت. بحرانی كه در گذشته توسط دو ابرقدرت وقت مهار می‌شد، به بحرانی تبديل شد كه يک طرف آن كشور انقلابی ايران و طرف ديگر دو قطب جهاني قرار گرفته بودند. به عبارت ديگر، انگيزه آغازگران جنگ عليه ايران، تركيبی از دو انگيزه منطقه‌ای و جهانی بود. دنيای تقسيم شده به بلوک‌های شرق و غرب و منطق حاكم بر روابط و مناسبات نظام دوقطبی، هرگونه انقلابی با ماهيت دينی و اسلامی را خلاف منافع خود ارزيابی می‌كرد. در نتيجه، اجازه تولد قطب مستقلی را كه نطفه آن با پيروزی انقلاب اسلامی در ايران بسته شده بود - نمی‌داد. از سوی ديگر، اسرائيل و كشورهای مرتجع عرب به دليل عدم مشروعيت مردمی، از پيروزی انقلاب اسلامی احساس نگرانی كرده و از تأثير آن در مسلمانان منطقه هراسان بودند. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۸۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۸۳ صفحه