دانلود و خرید کتاب چگونه پیر شویم مارکوس تولیوس سیسرو ترجمه علی سیاح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه پیر شویم اثر مارکوس تولیوس سیسرو

کتاب چگونه پیر شویم

معرفی کتاب چگونه پیر شویم

کتاب چگونه پیر شویم، نوشتهٔ فیلسوف رومی، مارکوس تولیوس سیسرو است. این کتاب با ترجمه علی سیاح در نشر چشمه منتشر شده است. بسیاری از انسان‌ها از پیر شدن می‌ترسند. بعضی بیشتر و بعضی کمتر، اما ترس ازپیری کم و بیش برای همه است. مارکوس تولیوس سیسرو، فیلسوف و فعال سیاسی با خود تصمیم گرفت براساس فلسفه یونان کتابی بنویسد در باب دولت، اخلاق، آموزش، دین و وظیفه اخلاقی. این کتاب کمک می‌کند تا درک بهتری از سالخوردگی در مخاطب به‌وجود بیاید و از زندگی‌اش لذت بیشتری ببرد.

درباره کتاب چگونه پیر شویم

این کتاب راه‌های روبه‌رویی با بحران کهنسالی را شرح داده و به مقولهٔ پیری از نگاه حکمت باستان پرداخته است. 

نویسنده کتاب را در دهه ششم زندگی‌اش می‌نویسد. زمانی که همسرش را طلاق داده است و زن جوانی گرفته است و او را هم طلاق داده است و دخترش فوت کرده است. او در رساله کوچکی با عنوان در باب پیری به سالخوردگی پرداخته است. نویسندگان یونانی پیش از نویسنده به شکل‌های مختلف درباره پیری نویشنده‌اند، بعضی سالخوردگان را حکیم و بعضی دیگر آن‌ها مردمانی غرغرو نوشته‌اند. 

اما سیسرو تصمیم دیگری دارد او می‌خواهد هم محدودیت‌های سالخوردگی را نشان دهد هم نشان دهد که سالخوردگی می‌تواند مسیر رشد باشد. او در این کتاب گفت‌و‌گوی خیالی‌ای بین کاتو و دو مرد جوان ترتیب می‌دهد و نظراتش را از زبان این فرمانده بیان می‌کند که قرن قبل سردار رومیان در جنگ بوده است.

کتاب چگونه پیر شویم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همه خواندنی خواهد بود. هم کهن‌سالان امروز و هم کسانی که در آینده کهن‌سال خواهند شد.

بخشی از کتاب چگونه پیر شویم

می‌دانم که تو اهل اعتدال و پرهیزی و از آتن بیش از یک نام به همراه داری! و ذهنی فرهیخته و سرشار را نیز با خود آورده‌ای. با این‌همه تصور می‌کنم آن رویدادهای سیاسی زمانه که مرا چنین مشوش ساخته، تو را نیز رنجه کرده است. اما بسیار دشوار بتوان از چنین اموری کناره جست و این موضوعی است که من آن را تا مجالی دیگر کنار می‌نهم.

در عوض، اکنون می‌خواهم دربارهٔ موضوع سال‌خوردگی برایت بنویسم. ما هر دوبارِ آن را حس می‌کنیم ــ یا دست‌کم به‌سرعت و ناگزیر با آن مواجه می‌شویم ــ و من می‌خواهم این بار را برای تو و نیز برای خودم سبک گردانم. البته می‌دانم که تو همان‌گونه که با هر چیزی در زندگی برخورد می‌کنی، با چشم‌انداز سال‌خوردگی نیز متین و خردمندانه روبه‌رو می‌شوی، چنان که در آینده هم چنین خواهی کرد. اما بااین‌حال زمانی که به نوشتن دربارهٔ این موضوع می‌اندیشیدم، همواره تو در نظرم می‌آمدی. می‌خواهم این کتاب کوچک هدیه‌ای ارزشمند باشد که با هم از آن بهره‌مند شویم.

در واقع، به هنگام تألیف این کتاب بسیار لذت برده‌ام چرا که نوشتن آن تمام تصورات دربارهٔ معایبِ سال‌خوردگی را زدوده و به نظر چشم‌اندازی مطبوع و لذت‌بخش از آن ساخته است.

نمی‌توان عشق و حکمت‌جویی را چنان که درخورشان باشد ستایش کرد، زیرا به انسان اجازه می‌دهند تا فارغ‌البال از هر مرحلهٔ زندگی لذت ببرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
تا وقتی که از برکت قوای بدنی بهره‌مندید، از آن لذت ببرید، اما زمانی که از کف شد، بر آن تأسف نخورید، همان‌گونه که جوان نباید بر پایان کودکی و عاقله‌مرد نباید بر گذران جوانی تأسف بخورد. طبیعت چیزی نیست جز مسیری یک‌طرفه و شما فقط یک‌بار مسافر آن‌اید. هر مرحلهٔ زندگی دارای ویژگی‌های مختص خود است ــ ضعف کودکی، تهور جوانی، جدیت میان‌سالی و بلوغ پیری. این‌ها میوه‌هایی هستند که باید در فصل مناسب چیده شوند.
کاربر ۳۵۵۸۸۲۳

حجم

۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان