دانلود و خرید کتاب میثاق پنجم (خلاصه کتاب) دون میگوئل روئیز ترجمه فاطمه فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب میثاق پنجم (خلاصه کتاب) اثر دون میگوئل روئیز

کتاب میثاق پنجم (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب میثاق پنجم (خلاصه کتاب)

کتاب میثاق پنجم اثری از دون میگوئل روئیز است که در ادامه کتاب مشهور چهار میثاق نوشته شده است. او در این کتاب به ما می‌آموزد: با تسلط به خود، جهان دیگری بسازیم. این اثر را فاطمه فراهانی با کمک گروه سبکتو ترجمه کرده و در اختیارتان قرار داده است. 

درباره کتاب میثاق پنجم

میثاق پنجم اثری از دون میگوئل روئیز است که در ادامه کتاب چهار میثاق نوشته شده است. روئیز درباره این فاصله زمانی که میان انتشار این کتاب و کتاب دیگرش وجود دارد اینطور بیان کرده است: میثاق پنجم، باید با فاصله زمانی مناسب نسبت به چهار میثاق می‌آمد تا ابتدا همه با میثاق‌های قبلی آشنا می‌شدند و درک کاملی از آنها پیدا می‌کردند. 

و اما در این اثر چه می‌خوانیم؟ قرار است این کتاب به ما کمک کند تا بر خودمان تسلط پیدا کنیم. تسلطی که سبب ساختن جهانی دیگر می‌شود. نویسنده برای نوشتن این کتاب نیز از خرد سرخپوستان تولتِک بهره برده است و به ما کمک می‌کند تا جهانی بسازیم که سرشار از شادی، عشق و آرامش باشد. در حقیقت میثاق پنجم کمک بزرگی به ما می‌کند تا برنامه‌ریزی‌های ذهنی خود را متحول کنیم و حقایق زندگی را آنطور که هستند ببینیم. به این ترتیب می‌توانیم با استفاده از آنچه که واقعا هستیم، زندگی مورد نظر خودمان را بسازیم.

کتاب میثاق پنجم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب میثاق پنجم برای تمام آن‌هایی است که چهار میثاق را خوانده‌اند و از خواندن آن لذت بردند و زندگی خود را بر اساس آن تغییر دادند. 

درباره‌ دون میگوئل روئیز

دون میگوئل روئیز از سرخ‌پوستان آمریکای مرکزی است که در ۲۷ اوت ۱۹۵۲ به دنیا آمد. او مدتی به عنوان جراح مشغول به کار بود اما بعد از تصادفی مرگبار از کار جراحی دست کشید. او سال‌های نزد مادرش ماند تا خرد تولتک‌ها بیاموزد. مدتی نیز شاگرد یکی از شمن‌های صحرا بود. 

کتاب‌های دون میگوئل روئیز عموما درباره‌ خرد و حقیقت وجود انسان‌ها است و در بین اعضای جنبش تفکرات جدید بسیار از اهمیت بالایی برخوردار استاز مشهورترین کتاب‌های او می‌توان به چهار میثاق اشاره کرد. این کتاب تا هشت سال پس از انتشارش، در لیست پر‌فروش‌ترین کتاب‌ها قرار داشت. همچنین کتاب میثاق پنجم که در ادامه‌ چهار میثاق نوشته شده است. از او کتاب‌های دیگری مانند استادی در عشق، صدای دانش و حلقه آتش هم منتشر شده است. آثار روئیز  است. در سال ۲۰۱۸، او به‌عنوان یکی از صد چهره معنوی تاثیرگذار معاصر معرفی شد.

بخشی از کتاب میثاق پنجم

زمانی که متولد می‌شویم، هیچ نمادی در ذهن ما وجود ندارد. اما هر تصویری که از نور می‌بینیم را در ذهن ضبط می‌کنیم. واکنش مغز ما به نور، نمایش بی‌پایان تصورها در اندیشه ماست. به این ترتیب ما رویا می‌بینیم. از دیدگاه تولتک، همه زندگی ما یک رویا است. مغز ما برنامه‌ریزی شده تا بتواند بیست و چهار ساعته رویا ببیند. زمانی که مغز بیدار است، یک چارچوب مادی وجود دارد که باعث می‌شود اشیا را به صورت خطی ببینیم. زمانی که مغز خواب است چنین چارچوبی وجود ندارد. به همین خاطر رویاها تمایل دارند که مدام تغییر کنند. با استفاده از قوه تخیل‌مان رویا می‌بینیم و به واسطه توافق‌ها و پیمان‌ها، تصور می‌کنیم که رویای ما حقیقت محض است. در حالی که واقعیت این است که رویای ما به طور نسبی حقیقت دارد. یعنی فقط بازتابی از واقعیت است که با تمام معلوماتی که در حافظه خود داریم، به کلی تحریف می‌شود.

زمانی که نسبت به رویا دیدن ذهن خود آگاهی نداشته باشیم، به راحتی هر چیز و هر کسی که بیرون از وجودمان قرار دارد را سرزنش می‌کنیم. شما یک هنرمند هستید و می‌توانید رویاهایی که دوست ندارید را تغییر دهید. انسان‌هایی که بیش از همه دوست‌شان دارید، هیچ شناختی از شما ندارند و شما هم آن‌ها را درست نمی‌شناسید. تنها چیزی که در موردشان می‌دانید، باوری است که در مورد آن‌ها دارید. شما تنها تصویری را می‌شناسید که از آن‌ها خلق کرده‌اید و این تصویر هیچ ارتباطی به واقعیت وجودی‌شان ندارد.

شما خیال می‌کنید که خودتان را به خوبی می‌شناسید، اما حتی خودتان را هم نمی‌شناسید. شما در مدتی طولانی آنقدر نقش بازی کرده‌اید که حالا به استاد تظاهر تبدیل شده‌اید. خودتان را به دیگران فردی نشان می‌دهید که واقعا نیستید. همه عمرتان فرض می‌کردید که دیگران شما را به خوبی می‌شناسند و هر وقت کاری انجام می‌دادند که توقعش را نداشتید، آن را به خودتان می‌گرفتید و واکنشی بسیار خشمگینانه از خودتان نشان می‌دادید. از کاه کوه ساختید و با استفاده از واژه‌ها باعث رنجاندن خودتان و دیگران شدید.

با کمک پیمان دوم، خودتان را به دیدگاه دیگران ربط ندهید و بدانید اگر دیگران در مورد موضوعات مختلف و حتی شما حرف می‌زنند، به شما ربطی ندارد و نباید به خودتان بگیرید. به این ترتیب دیگر برایتان اهمیتی ندارد که چه کسی پشت سرتان حرف می‌زند، چه کسی طردتان می‌کند و چه کسی با نظر شما مخالف است.

پیمان دوم ابزاری قدرتمند برای برقراری تعامل با دیگران است که زمینه‌های آزادی فردی شما را فراهم می‌کند. چون دیگر مجبور نیستید آداب و مقررات را براساس نظر دیگران، رعایت کنید.

معرفی نویسنده
عکس دون میگوئل روئیز
دون میگوئل روئیز

دون میگوئل روئیز از جمله نویسندگان تاثیرگذاری است که با نوشتن کتاب چهار میثاق به شهرت رسید و شناخته شد. مطالبی که او در کتاب‎‌هایش می‌نویسد، آموزه‌هایی برای رسیدن به بیداری درونی است. او با بیان خرد سرخپوستان تولتک به زبان ساده، مردم جهان را با بیداری و آگاهی درونی آشنا می‌کند و به همین دلیل موفق شده است تا نامش را وارد فهرست انسان‌های تاثیرگذار قرن کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۳۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
۲,۸۸۰
۴۰%
تومان