نظرات درباره کتاب آدم‌خواران و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب آدم‌خواران اثر ژان تولی

نظرات کاربران درباره کتاب آدم‌خواران

نویسنده:ژان تولی
ویراستار:حامد حکیمی
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۴۴۸ رأی
۴٫۲
(۴۴۸)
کِــــلارآ
کتاب روان و پر کششی بود جوری که نمیشد بگذاریش کنار حماقت و جهل وحشتناک آدمهایی رو روایت میکنه که تحت تاثیر جو و فضا قرار گرفته بودند واقعا جنگ چه تنش های روانی که به وجود نمیاره اون هم تو اون دوره زمونه !
Tamim Nazari
فرانسوی های متمدن....
لونا لاوگود
کتاب در مورد آلن دومونی و نحوه قتل اونه...و همینطور در مورد آنا زنی که عاشق آلن هستش... کتاب حجم بزرگی از غم رو توی خودش داره و از خوندنش قلبم به درد اومد...
مهدی ارسلانپور
این کتاب بر اساس یک داستان واقعی هست که در قرن نوزدهم در یکی از روستاهای فرانسه اتفاق می‌افتد.شما با خواندن این کتاب دردی بسیار عمیق و غم بسیار زیادی را تجربه میکنید . چون می‌بینید که یک جمع چقدر می‌توانند، وحشی و بدوی رفتار کنند. و از سوی دیگر هیچ چیز از هیچ‌کس بعید نیست. ولی واقعا ژان تولی در به صحنه کشیدن تمامی صحنه های این جنایت واقعا موفق بوده و شما رو‌ گام به گام با این جنایت جلو‌ میبرد و شما پشت سر جمعیت حرکت می‌کنی و با وجود این که میدانید این جنایت حتما اتفاق میفته باز هم توقع دارید که یک نفر از راه برسه و جلو این‌سیل خروشان مردم رو‌بگیره.‌ خواندن این کتاب به افراد حساس اصلا پیشنهاد نمیشه .
زهرا خ
الان چند دقیقه است که این کتاب و تموم کردم اما همچنان مات و مبهوتم و به این پی بردم هیچ چیز تاکید میکنم هیچ چیز در دنیا خطرناک تر از انسان متعصب نیست و سلام این کتاب و به کسانی پیشنهاد میکنم که میخوان با ذات واقعی انسان آشنا بشن اما توصیه میکنم اگر روحیه خوبی ندارید نخونید چون داغونتون میکنه
Zeinab
هولناک ترین قسمت این کتاب، واقعی بودن اونه. می خونی و باور نمی کنی این ها در واقعیت اتفاق افتاده باشه و از درون می ترسی و وحشت می کنی از این موجود دوپا و کارهایی که ازش برمیاد...
Mahsa
داستان روایتگر واقعه ای در روستای اوتفایِ فرانسه است. در سال ۱۸۷۰، همزمان با جنگ بین فرانسه و پروس و اخرین سال امپراطوری ناپلئون سوم . آلن دومونی ، معاون شهردار بوساک(شهری تو نزدیکی اوتفای)، مرد اشراف زاده ای بود شریف و مهربان که به مردم تنگ دست و کم توان کمک می‌کرد. با وجود معلولیت جسمانی و معافیتش، داوطلبانه برای حضور تو جنگ نام نویسی کرده بود تا از کشورش دفاع کنه . قبل از رفتن به جنگ ، در یک روز جشن به اوتفای میره. آلن این روستا و مردمش رو دوست داشت و کمک های زیادی به اهالی اونجا می‌کرد. اما اون روز مثل همه زمانایی که آلن به اونجا میرفت تموم نشد . طی یک اتفق مضحک و خیلی ناگهانی مردم روستا آلن رو به عنوان خائن و پروسی( دشمنشون) متهم میکنن و اتفاقاتی که براش میفته و توی تاریخ ثبت میشه ، به طرز وحشتناکی نشون میده که انسان ها تا چه حد میتونن به رذالت و پستی کشیده بشن ؛ ترسناک تر و پست تر از هر چیزی که ذهن بتونه تصور کنه. فضا سازی و توصیفات ژان تولی اونقدر خوبه که شما توی احساساتون غرق میشید: تحیر، نفرت ، درد و غم ترجمه هم خیلی روان بود . در آخر بگم کتاب کاملا بر اساس واقعیته و بسیار دردناک ، اگه روحیه خیلی حساسی دارید سراغش نرید.
amirali
زیاد کتاب جالبی نبود زیاد ارتباط برقرار نکردم باهاش..
دیانا
برخلاف نظر بعضی از دوستان من فکر میکنم همه باید این کتاب رو بخونن (البته با شرایط سنی مناسب ) خیلی تلخه خیلی هراسناکه و وحشتناکه ولی همه باید بخوننش چون باید بدونیم آدمیزاد تا کجا میتونه پیش بره بی منطقی و ناشنوایی شخصیت های این کتاب رو بعضا در اطرافیان میشه دید به صورت خفیف تر در مسائلی کوچکتر پس ما هنوز با تعصب و کورکورانه رفتار کردن با نشنیدن حرفهای طرف مقابلمون روبه روییم باید ببینیم و بدونیم نتیجه این رفتار میتونه چه جنایاتی رو رقم بزنه از تاریخ همچین جنایتی حتی ۳۰۰ سال هم نگذشته و این خیلی وحشتناکه ارواح ما در گذشته ای نه چندان دور رفتار وحشتناکی داشتن با این حال ما چطور انتظار رستگاری داریم؟ شاید همه ما هیولاییم فقط فرصتی برای ابرازش نداریم فقط میدونم از این به بعد برای تحقیر از اسامی حیوانات استفاده نمی‌کنم اونا اینطوری نیستن هرگز شرارت نمی‌کنند اتفاقات این کتاب عینه شرارته...
Sophie
شوکه کننده؟ میخکوب کننده؟ ترسناک؟ چیه این کتاب؟ زمانی که شروع به خوانش این کتاب میکنید شوکه میشید. ضربان قلبتون می‌ره بالا و باور نمیکنید که همچین چیزی بر اساس واقعیت باشه. من و شما آیا میتونیم یروزی مرتکب همچین جنایتی بشیم؟ اگه یروز خودمون قربانی همچین جنونی بشیم چی؟ یجایی از کتاب حالت تهوع گرفتم. تصمیم گرفتم شب نخونمش تا روی خوابم تاثیر نزاره. توی روز و بین کارای روزمره تون بخونیدش بهتره. اگه روحیه ی حساسیم دارید که کلن نخونید. کتاب یه داستان واقعیو توی فرانسه ی ۱۸۷۰ روایت می‌کنه. توی یه روستا که مردم آروم و بی حاشیه ای داره. ناپلئون سوم بر فرانسه حکومت می‌کنه و فرانسه رو درگیر جنگ با پروس کرده و قربانیان این تصمیم مردمی هستند که مجبورند با فقر و گرسنگی دستو پنجه نرم کنند. مردم روستایی که یک روز خیلی ناگهانی دچار جنون میشن و یکی از اهالی روستا رو به طرز فجیعی شکنجه میدن و ... . ژان تولی گفته که برای نوشتن این کتاب خودش شخصن به همون روستا رفته و با مردم مصاحبه کرده و انقدر پیگیر بوده که از طرف مردم روستا تهدید شده به اینکه قربانی بعدی خودش خواهد بود. آخر کتاب یه سوال مهم پرسیده میشه از خواننده: آیا همیشه حق با اکثریت است؟ واقعن باید چه حکمی داده بشه برای همچین جنایتی؟ چه قضاوتی باید کرد؟
شهریار
تکان‌دهنده پر از جزئیاتی که به تصویرسازی دقیق همچین داستانی در ذهن‌خواننده کمک میکنه
سعید مطلبی جزی
داستان تکان دهنده ای بود. این حجم از حماقت و تحجر رو از مردم فرانسه انتظار نداشتم و واقعا در عجب بودم ک نقش کلیسا بعنوان یک مکان مذهبی در آن دوران در روستای اوتفای چقدر کم اهمیت بوده در صورتی ک انتطار میرفت مردم روستایی به سبب تعالیم کلیسا انسان تر باشن اما در آن دوران چنین دیوهایی در جامعه رشد پیدا کرده بودند. آلن دومونی منو یاد مشتاقعلیشاه کرمانی انداخت زمانی ک مردم کرمان به دستور یک آخوند او را سنگ باران کردند و این اتفاق لکه ننگی شد بر حکومت زندیه و به انتقام این اتفاق آقا محمدخان قاجار با لطفعلی زند آن کرد که همه میدانیم.
کاربر ۲۳۴۵۷۴۹
پر از توصیف های خشن و دلخراش. نتونستم کتابو تموم کنم و به نظر من جذاب نبود
mahdi06
وقتی این رمان برای من جذاب شد که فهمیدم تمامی شخصیت های کتاب میتونه افراد نزدیک و اطراف من باشه.
Lidieudi P
تجربه تکان دهنده و عجیبی بود در کل توصیه میشه
کاربر ۶۲۴۲۰۲۶
این کتاب رو توی یک روز خوندم اما به شدت قلبم درد گرفته... به شدت غم انگیزه و اصلا نمیتونم باور کنم که واقعی باشه
دانیال خواجه ویس
کتاب خشنیه اگه روحیه ضعیفی دارین بنظرم نخونین چون راجب شکنجس
farid91
کتاب بسیار عجیبی بود نمیدونم تا چه اندازه در روایت اغراق شده ولی مطالب همه مستند و بر اساس گزارش پلیس بوده،فقط میشه تاثیر فقر و جنگ و نا امیدی مطلق رو بر یک جامعه درک کرد،اونجا که قبل از اعدام میگه ما هم قبلا آدم های خوبی بودیم.به شخصه خوندن کتاب رو برای علاقمندان به هر نوع ژانری توصیه میکنم.یاد لیبی و کشتن قذافی افتادم با خوندن این کتاب با این تفاوت که آلن بی‌گناه بود.امیدوارم هیچ جامعه ای حتی در بدترین شرایط دچار جهل و تعصب نشه.
vina
راستش تعریف این کتاب رو شنیده بودم و واقعا توقع بیشتری داشتم. به نظرم توضیحات و توصیفات اضافه داشت و اگر بر اساس واقعیت نمیبود، قطعا میگفتم چقدر مزخرف! آخه چطور یه گله آدم میتونن انقدر احمق باشن که... از اون کتاب‌هایی بود که بعضی‌ها درکش میکنن و بعضی دیگه مثل من با دید سطحی میبیننش. پیشنهاد میکنم اگه درکش براتون مهمه، چندتا تحلیل ازش بخونید و اگر نه، برید سراغ کتاب بعد!
X_MAHDIEH_GH_X
کتابیه که نشون میده انسان به راحتی میتواند بی رحم باشد

حجم

۳۵۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۳۵۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان