نظرات درباره کتاب انسان در جستجوی معنا و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

نظرات کاربران درباره کتاب انسان در جستجوی معنا

۴٫۰
(۶۰۹)
BehzadArtmim
این کتاب به اونایی که فک می کنن مشکلی از مشکلات خودشون بزرگتر وجود نداره و وقت تسلیم شدنشونه توصیه میشه یکی از بهترین کتابایه که تو عمرم خوندم.
آیلین :):
بسیار عالی بود. این کتاب از دو بخش تشکیل شده بخش اولش در مورد زندگی سخت و مشقت بار دکتر فرانکل در اردوگاه آشویتس هست.این بخشِ کتاب بسیار تلخ و البته بسیار تاثیرگزاره.اینکه چطور میشه در اون اوضاع بی نهایت سخت هم همچنان با امید زندگی کرد برام خیلی جالب بود. بخش دوم کتاب هم به طور خلاصه در مورد لوگوتراپی توضیحاتی داده. در کل کتاب خیلی خوبی بود...لذت بردم :) 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 اگر انسان در اردوگاه کار اجباری با فنا شدن ارزش هایش مبارزه نمی کرد و نمیکوشید تا باقی مانده عزت نفس خود را حفظ کند؛احساس فرد بودن،اندیشه داشتن،آزادی درون و ارزش های شخصی را از دست میداد و بنابراین خود را تنها بخشی از خیل عظیم مردم به حساب می آورد و حیاتش تا سر حد زندگی حیوانی سقوط می کرد.
امیرحسین
هنوز یه هفته نشده که تمومش کردم اما به شدت دوست دوباره بخونمش. بی نهایت لذتبخش و البته تراژیک. فوق العاده امیدبخش. آدمو از خواب غفلت بیدار میکنه به ما یاد میده برا چی زنده ایم و چرا باید این زنده بودن رو زندگی کنیم. با تامل و طمانینه بخونید و غرق لذت بشوید از این همه امید از این میزان حال خوب. در ضمن ترجمه کتاب هم بسیار روان و گیراست.
م.حکیمی
برخلاف چیزی که قبل از مطالعه تصور می کردم کتاب خاطرات دکتر فرانکل در اردوگاه کار اجباری نیست خاطرات اردوگاه فقط در حد اشاره به موضوع می باشد عمده کتاب راجع به تحلیل روانشناسی رفتار زندانیان و اینکه چطور بعضی از افراد با وجود از دست دادن همه چیز و مجاورت با انسان هایی که ذره ای خوی انسانی در وجودشان نمانده بود نه تنها شخصیت درونیشان تضعیف نشد بلکه از این درد و رنج پلی ساختند برای تعالی و در نهایت دکتر فرانکل از تحلیل این رفتار ها ایده روش درمانی لوگوتراپی را گرفتند که در بخش دوم کتاب راجع به معنای آن توضیح داده شد و مثال هایی راجع به مراجعینی که به کلینیک ایشان آمده و با این روش درمان شده اند زده اند. *کتاب کاملا علمی نگاشته شده و نباید با دید یک کتاب داستانی راجع به آشوویتش تصمیم به مطالعه آن بگیریم.*
شهاب
کتاب جذابی بود. دیدگاه مثبت و پر از امید نویسنده ستودنی بود. نویسنده همه رو دعوت می‌کنه دنبال معنایی برای زندگی خودشون باشند. این کتاب بخصوص برای کسانی که امید دلشون مرده و معنایی برای زندگی خود نمیابند توصیه میشه . قسمت اول کتاب عالی بود .در مورد بخش دوم بی نظرم .
ツAlirezaツ
عالی بود💕مخصوصا داستان خود نویسنده و داستان های کوتاهی که از مردم توش آورده بود.
چرنوبیل
کتاب خوبیه فقط من یه ترجمه‌ی دیگه‌شو خوندم که ترجمه‌ی ضعیفی بود
چرنوبیل
ترجمه مرتضی حسنوند
یه کتاب باز ؛)
میشه بگی کدوم ترجمه رو خوندی؟
tiaram
واقعا معنا باعث ادامه زندگی میشه، متن کتاب بسیار روان و صمیمی بود و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم... کاش دکتر فرانکل زنده بود و منو درمان میکرد 🥺
sina
"کسی که در زندگی خود چرایی برای زیستن داشته باشد، هر چگونه ای را پشت سر می گذارد." نیچه
کاربر ۱۲۱۸۴۵۳
قبل از خودکشی یه بار بخونیدش
کاربر ۱۲۴۵۷۹۹
😂😂😂
pejmannavi
خب پس هنوز وقت دارم. 😄
mmd j
بخر تا بخونمش
Higgs
دوستان عزیر به دور از معنی و برداشت های مختلف ، که این کتاب سعی داره اونو به خوانندش القا کنه ، میتونین بخش اول سخنان نویسنده رو در قالب یه فیلم کاملا مشابه تجربه کنین Escape from Sobibor 2018
Sophia
خلاصه کتاب شاید جمله ای باشه که نویسنده در مقدمه کتاب از نیچه نقل میکنه :«کسی که چرایی زندگی را یافته، با هر چگونگی ای خواهد ساخت.» -------------- نیمه ی اول کتاب رو به سختی خوندم ولی در نیمه ی دوم مطالعه، اصلا دلم نمیخواست کتاب تموم بشه. «این کتاب سرشار از جمله هایی است که ما را به تفکر وا میدارند.» حتما بخونید.
akram
واقعا به نظرم یکی از حلقه های گمشده مهم زندگی های امروزه، عدم نارضایتی ها و داشتن تعداد بسیار زیادی موفق غیر خوشحال به دلیل نبود معنا در زندگی است.
˙·٠•●Fateme●•٠·˙
جذاب، مفهومی و کاربردی..
ali_izk
یه کتاب فوق العاده الهام بخش و جذاب
مینا
این کتاب دو بخشه که بخش اول حالت داستانی و بخش دوم حالت روانشناسانه داره. در کل کتاب جالبیه و درباره لوگوتراپی در روانشناسی بحثهای خوبی داره. من بخش اولو بیشتر دوست داشتم.
Hossein Gh
به نظر من سه بخش بود بخش دوم در مورد آزادی عمل و اختیار انسان بود که من خیلی بیشتر دوسش داشتم و بخش سوم لوگوتراپی بود
کاربر ۱۳۵۷۱۴۵
من نسخه چاپی شو خوندم،خیلی عالی،البته برای علاقه مندان به روانشناسی و تفکر عمیق
پروا
کتاب انسان در جستجوی معنا که در واقع زندگی زندانیان در اردوگاه نازی ها را در راستای روشن کردن روش درمانی لوگو تراپی در بیماری های روانی تعریف می کند ، با رویکردی اگزیستانسیالیستی و بر اساس معنا محوری ، چند عامل را در زندگی انسان به عنوان اساس حرکت او بیان می کند که نبود یا عدم فهم آنها موجب بی تحرکی ، انفعال و حتی خودکشی می گردد.این عوامل عبارتند از: 1-باور کردن انسان به عنوان موجودی آزاد و انتخاب گر 2-پذیرش و فهم مسئولیت پذیری در مقابل این آزادی و اختیار 3-فرامادی بودن معنای زندگی به عنوان امری کلی که مصداق این معنا در اشخاص ، متفاوت است 4-پذیرش رنج به عنوان عاملی در جهت رشد و اعتلا 5-تلاش برای جستجوی معنایی شخصی در زندگی در شرایط آسان یا دشوار خواندن این کتاب می تواند نکات باریکی در موارد بالا را(در قاب یک روایت واقعی در دوران اسارت نویسنده) برای شما روشن سازد و آگاهی مقدماتی در مورد روان درمانی لوگوتراپی در اختیارتان بگذارد.
masumeh
به نظر من خیلی کتاب خوبیه حتی رنج کشیدن هم معنا داره،آنچه مرا نکشد قطعا نیرومند ترم می کند👌
Marzi.seyfi
عالی بود یک بار خواندنش کافی نیست از ان دسته کتابهاست که همیشه باید با ان دوست بود
rasoul mdyari
به نظر من کتاب واقعا خوبیه و تو زندگی در رنج و سختی کمک میکنه،کلا در مورد لوگو تراپی هستش که میگه انسان برای ادامه زندگی و انگیزه ،باید معنایی پیدا کنه ،کوچکترین کارهاش تا بزرگترین اهدافش باید معنا داشته باشن ،من این کتاب رو برای کسانی که تو زندگی معنایی نمیبینن و انگیزه کافی واسه ادامه دادن اهدافشون ندارن ،به شدت پیشنهاد میکنم

حجم

۱۴۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۴۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۲۷,۳۰۰
۳۰%
تومان