نظرات درباره کتاب انسان در جستجوی معنا و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

نظرات کاربران درباره کتاب انسان در جستجوی معنا

۴٫۰
(۶۱۱)
elan
کتاب خوبیه و بهت مرهمی میده بزاری روی ناراحتیا، ناامیدیا و وقتایی که دنبال دلیلی برای موفق نشدنت تو زندگی الانت میگردی ارزش خوندن رو داره واقعا
مینا
شیوه نگرش ویکتور فرانکل به موقعیت تلخی که دچارش بود و باور اش به امید و تلاشِ ستودنیِ او برای امیدوار کردن هم نوعانش در اردوگاه برای من خیلی جذاب بود. . در قسمتی به زندانیان(به تعبیر خودش) درمورد فرصت هایی که به زندگی معنی می بخشند میگه: "گفتم که نباید ناامید شد، بلکه باید به آن ایمان کامل داشت و باید دانست که ناپیدایی پایان مبارزه از اهمیت و معنای آن هیچ نمی کاهد." . یا در جای دیگر کتاب تحلیل جالبی از رفتار بعضی از افرادی که آزاد شدند میکنه: "تنها چیزی که برای آنها تغییر کرده بود این بود که اکنون آنها ستمگر شده بودند نه ستم دیده! اکنون بر انگیزنده ی بیدادگری بودند و شیوه های رفتارشان را با تجربه های تلخ گذشته ی خود توجیه می کردند!" ترجمه کتاب هم ساده و روان بود.
موریس
این کتابی است که شخصا حداقل 4 بار صوتی اش را گوش دادم.جز دسته کتاب هایی است که هر انسانی باید در زندگی یکبار مطالعه کند.قسمت عمده زندگی های امروزی را رنج پ کرده است و لازمه که در موردش به شیوه دکتر فرانکل برخورد کنیم.از روزی که خواندم، این کتاب در تمامی رنج ها به کمکم میشتابد.بعضی کتاب ها چون ارزان هستند به چشم نمیان مثل سلامتی و خاطرات خوب و ارزوهای آدمی..
موریس
از کانال تلگرام آوای بوف.محشره
fat
صوتیش رو از کجا گیر اوردی؟؟؟
بهروز
این کتاب تو بدترین زمان ممکن به بهترین شکل نگرش من نسبت به زندگی رو عوض کرد،فقط میتونم بگم بی نظیر بود
a.m
فصل اولش خیلی ناراحت کننده و تلخ بود طوریکه شبایی که کتاب رو میخوندم با چراغ روشن میخوابیدم،وقتی صحبت از مهرورزی و نوع دوستی میشه ممکنه حرفا شعار به نظر بیان اما وقتی یه سرگذشت واقعی رو میخونی متوجه میشی شرف و انسانیت حتی در شرایط خیلی خیلی حاد هم وجود داره و بروزش بستگی به فرد داره،وقتی آشپزی تو اردوگاه کار اجباری به صورت افراد نگاه نمیکنه که بین دوستاش و غریبه ها تفاوتی قائل نشه و به یه اندازه به هر فرد غذا بده و .... مرسی از نویسنده عزیز و مترجم محترم
zohreh farahani
بار چهارم که میخونمش انگار روحم تشنه این کتاب بوده نمیدونم شاید بیشترام بخونمش ولی تفکر خودکشی کلا در ذهنم محو کرد و این ارزش داره
Amin D
سوژه ای با این اهمیت و منحصربه فرد بودن، تجربه زنده ماندن در اردوگاههای نازی و سپس فرصت مطالعه و کار بر مبنای چنین تجربیاتی را داشتن، سوژه ای کم نظیر است که فرصتی استثنایی برای نویسنده فراهم می آورد و پس از آن دیگر هنر نویسندگی و تامل و انتقال چنین تجربیاتی است به نظرم دکتر فرانکل تا حد بسیار خوب از عهده این کار برآمده است. بخش اول اثر که قرار است زمینه فکری و تجربه ها را در اختیار مخاطب قرار دهد و به نوعی ذهن را پس از شنیدن داستان زندگی آماده بحثهای تحلیلی و آموزشی کند. بر این اساس، بخش دوم حتی می تواند جذاب تر هم باشد در این بخش، فرانکل مکتب لوگوتراپی اش را معرفی می کند که جستجوی معنا در زندگی را بزرگترین انگیزه انسان برای ادامه حیات می داند و آنرا با نظریه های فرویدی و آدلری توجه به انگیزه های جنسی و قدرت در تعیین انگیزه های بشری مقایسه می کند. با این رویکرد، دست یابی معنا از سه مسیر انجام عمل و وظیفه، مواجهه با موقعیت یا دیگری، و نگرش نسبت به رنج غیرقابل اجتناب انجام می پذیرد. بحثهایی که درمورد هر کدام از این سه مسیر می کند و تکنیک های متناظر هر کدام در لوگوتراپی جالب هستند و جزئیات قابل تامل بسیاری دارند احساس می کنم همچنان می توان رویکرد علمی یا فلسفی تری نسبت به آموزه های فرانکل در این کتاب داشت، یا مسیر نقد نظریه های رقیب را با موشکافی بیشتری بررسی کرد. چرا که شاید محکمترین دلیلی که فرانکل در ذهن داشته است این بوده که مبنای نظری وی تجربه ای زیسته است که در اردوگاههای نازی فراهم آمده و احتمالا برای تائید صدق غالب حرفها کفایت می کند. اما واقعیت این گونه است که بحثهای نظری دقیق تر در طول زمان جاودان تراند و به مرور نسل فرانکل با نسلهایی جایگزین می شوند که تجربه ای از جنگ و بی معنایی اش ندارند
*نرگس*
کتاب تامل برانگیزی بود. خوندن بخش اول کتاب واقعا ناراحت کننده و گریه آور بود. ولی خوب باعث میشه احساساتی رو تجربه کنی که شاید هیچ وقت فکرشم نکنی برات میتونه اتفاق بیافته... در کل میتونم بگم همینکه بعد از خوندن این کتاب به فکر فرو بری و درباره معنی زندگی خودت جست وجو کنی ، ارزش خوندن این کتاب حداقل برای یکبار رو نشون میده.
6456
به نظر من کتاب بسیار زیباییه پیشنهاد میکنم بخونین 👌
Shima Mp1999
به جرات میتونم بگم یکی از بهترین کتاب هایی بود که خوندم ... و به بقیه هم توصیه اش میکنم مخصوصا اگر احساس پوچی میکنید یا فکر میکنید رنج ها و درد ها بیهوده است... نکات جالبی رو راجع به اختیار و قدرت اراده و انتخاب آدما نشون میده 👌 و به من توی فهم خیلی از احساسات کمک کرد... مرسی از طاقچه 😉 بریده ها رو ازش به اشتراک گذاشتم ..
soheil
هر چه در وصف مفاهیم زیبای این کتاب بگم،کمه.این کتاب من رو از یکی از بحران های عجیب زندگیم بیرون کشید و نجات داد،تقریبا هر ماه کامل میخونمش و حس میکنم شدیدا مدیون این نویسنده ام :) هرکس که به معناشناسی علاقه داره اول ازین کتاب شروع کنه،شگفت انگیزه.
Shadi
خیلی تعریف این کتاب رو شنیده بودم ولی زیاد خوشم نیومد سوال های زیادی برام بی جواب موند و ترجمه هم چنگی به دل نمی زد. بیشتر شبیه یه تبلیغ برای یه کلینیک روانشناسی بود تا کتاب کاربردی. البته نکات خوبی هم داشت. درکل ترجمه ی دیگه ای رو امتحان کنید.
maryam dawodi
کتاب خوب، ترجمه بد
ندا
بخش اول کتاب شامل خاطرات نویسنده از اردوگاه کار اجباری در خلال جنگ جهانیه و در بخش دوم نویسنده به طور کامل رویکرد جدید و جالب خودش از روانشناسی رو تشریح می‌کنه. دیدگاه این روانشناس در مورد انسان و معنای زندگی برای من خیلی جذاب بود.
Sh.ma
کتاب خییییلی خوبیه توصیه میکنم بخونیدش،کتابیه ک میگه آدم اگ برا زندگیش معنا داشته باشه میتونه با هرسختی بسازه و کنار بیادو پیش بره
پیدوم
بسیار کتاب بامحتوا. خوندنش برای افرادی که انگیزشون رو از دست دادن و یا فک میکنن زندگی چیزی برای لذت بردن نداره ،توصیه میشه. و همینطور کناب سه شنبه ها با موری با محتوایی مشابه و بسیار جذاب توصیه میشه👌🏽
زهرا۵۸
عالی و پر از امید به ناامیدها
زهرا۵۸
🌹🌹
ماهی
بله واقعا عالی این کتاب 👌🌹 تا نیمه خوندمش ، به زودی ادامه میدم خوندنش رو😊
atefeh
ترجیح می دادم بخش اولش مختصر و مفید تر نوشته میشد ولی در کل خوب بود. ترجمش هم زیاد خوب نیست
Mahdi
کتاب خوب و مفیدی بود برای پیدا کردن راه و معنا زندگی. تنها انتقاد من هم به ترجمه این کتاب هست که بعضی جاها نامفهوم و سنگین بود. مثلا کلمه مناسبی برای ( نوروز) که یک اصطلاح روانشناسی هست، پیدا نکردند که برای خود من نامفهوم بود .
mousavi
کتاب بسیار عالی بود. در ارتباط با معنی زندگی انسان هاست که همراه با تجربه شخصی خود نویسنده در اردوگاه کار اجباری آشویتس هست که تصور این اتفاقات و این حجم از حوادث برام غیر قابل تصور بود. بخش اول مانند یه رمانه که اتفاقات رو روانشناسانه تجزیه و تحلیل میکنه. بخش آخر برای کسانی که با مسائل روانشناسی آشنایی ندارند یه مقدار گیج کنندست. در کل خواندن این کتاب رو برای کسانی که احساس پوچی و بی هدفی در زندگی میکنند به شدت توصیه میکنم.

حجم

۱۴۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۴۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۲۷,۳۰۰
۳۰%
تومان