نظرات درباره کتاب ما چگونه ما شدیم و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۴ | طاقچه
۲٫۹
(۲۳۱)
Rose water
خیلی روان و ساده و قابل فهم برای هر سطحی که سواد متوسط داشته باشه ولی در عین حال جذاب و مفید
توحيد
اولین توصیفی که چند سال پیش در باره ی آقای زیباکلام باهاش مواجه شدم، این بود که ایشون دو دروغ بزرگ توی نام و نام خانوادگیش هست! ولی صرفا یه توصیه دارم: اگر موضوع براتون جالبه، پای حرفاش بشینید. بخونید، گوش کنید و خودتون به قضاوت برسید که تحلیل هاش درسته یا نادرست. بسیاری از کسایی که نظر می دن ذیل اینطور کتابا، نظرشون در باره ی حسشون به و برداشتشون از نویسنده ست نه خود کتاب. این کتاب واقعا ارزش حداقل یکبار شنیدن حرفای نویسنده [فارق از اینکه چه قضاوتی در موردش می کنید] رو داره...
hossein hosseiny
خواندن این کتاب رو توصیه میکنم نه برای درستی یا غلط بودن مطالب که این با تحقیق هر خواننده و در آخر با نتیجه گیری هر کس تشخیص داده میشه. اما برای اینکه علت تحولات و یا بهتر همونطور که از اسم کتاب معلومه که ما چگونه ما شدیم دیدگاه تازه متفاوت و جدیدی مورد بررسی قرار گرفته.
مهرشاد
بنظرم خیلی متعادل داوری شده و مثه بعضی کتابای دیگه بیخود جبهه نگرفتن
عبدالی امید
کتاب جالبی بود ولی بیشتر در تحلیل مسائل خلفای دنیای اسلام بود تا برسی چگونگی تاریخ ایران
مهدی
لطفا در بی نهایت بگذارید
جوان خراسانی | javan khorasani
عزیزی گفته بود که کاری به نویسنده نداشته باشید و خود کتاب رو در یابید! ‌ باید عرض کنم که همیشه کتاب ها به علاوه محتوا به خاطر نویسنده اون هست که ارزش پیدا میکند و یا بی ارزش می شوند ‌ پس به همین علت برای چون مَنی نوسینده بسیار مهم هست ‌‌ موفق باشید :)
Ali Reza Dianati
نویسنده متاسفانه مغرضانه تنها کوشیده عقب افتادگی ایران را با آب و تاب به هجوم قبایل ترک، ازبک و مغول نسبت دهد. حال آنکه به عمد از آسیب دیدگی ایران پس از حمله اعراب بسیار اندک صحبت نموده. می بایست به این مساله می پرداخت که چه شد اعراب بر ایران چیره شدند که این مساله خود باعث تسلط سایر اقوام طی قرون بعدی بر ایران شد. هجوم قبایل صحرانشین همواره وجود داشته ولی بدلیل قدرتمند بودن پادشاهان ایران قبل از اسلام این هجوم ها تاثیرات مخرب زیادی نداشته است. نویسنده اگر مغرض نبود باید بدنبال جواب سوال خود چندین قرن از ورود صحرانشین به ایران می گشت. به هیچ عنوان توصیه نمیکنم وقت گرانبهای خود رو صرف مطالعه این کتاب کنید و هزینه ای برای آن بپردازید.
fariba fattahi
یکی از بهترین کتابها در خصوص تاریخ و پیشینه پیشرفت در ایران بود که با نگاهی بدون تعصب و تا حدی مبتنی بر نتایج پژوهشی نوشته شده. من از آقای زیباکلام بابت نگارش این کتاب واقعا ممنونم و بسیار به من کمک کرد تا دید بهتری نسبت به کشور خودم پیدا کنم
انسان
خوب اول دوست دارم راجع به نظرات صحبت کنم.با این نظر که عنوان نویسنده به متن کتاب ربطی نداره موافق نیستم.ما کتاب رو به خاطر نویسندش میخونیم چون عقاید اونه نمیفهمم چرا دوستان اینهمه نسبت به آقای زیبا کلام جبهه دارن.احساس میکنم اینجا رو با میتینگ سیاسی اشتباه گرفتن اما در مورد کتاب به شدت با برخی از نظراتش موافقم اینکه دلیل عقب موندگیمون خودمونیم اینکه به شدت دچار شعریم اینکه به شدت دچار خود برتر بینی هستیم اینکه هر مشکلی برامون پیش میاد سریع انگشت اشاره مون به سمت کشورهای غربیه که اونا مقصرن به هر حال یک کتاب تحقیق محور عالیه
Amirreza Shamshiry
اصلا نخونید اصلا کتاب جای سیاست بازی نیست اقای زیبا کلام همش چپی کوبوندع تازع به دوران رسیده
متینا
این بشر مگه میتونه کتاب هم بنویسه .همونی که میگفت به نظر من بهترین فرد برای ریاست جمهوری فائزه هاشمیه
کاربر ۲۰۰۴۴۷۷
کتاب خوب و با محتوایی بود لذت بردم
mohammadgholami
سلام دوستان به نظر من اگر نویسنده کتاب رو نمیشناسین ولی از موضوع کتاب خشتون میاد حتما کتاب رو بخونین ودر آخر خودتون در مورد نویسنده تحقیق و نظر بدین. من نویسنده رو خیلی خوب میشناسم و کتابهاشو نه میخونم ونه پیشنهاد میکنم از نظر من ایشون یک پوپولیست به تمام معناست و با سیاسی کاریش هم کاری ندارم ولی امده کتاب تاریخی نوشته جای تعجب داره .ایشون اگر تاریخ میدونست توو شبکه مستند جلوی استاد معتضد دلیل تاریخی بیان میکرد (مثلا استاد دانشگاه)نه مثل مردم کوچه بازار حرف بزنه. البته برخی از همین مردم اطلاعاتش بیشتر از این زشتکلام است. زیبا جان : خیلی خوشحال میشم فوتبال ایران میبازه. زیبا جان : ملتی نمیتونه دوچرخه صادره کنه چطور میتونه صنعت هسته ای داشته باشه.
ehsanjz
حتما توصیه می شود به خواندن کتاب
amir4252
سلام بنظرم کتاب مفید وجالبی است در خصوص علت عقب ماندگی ایرانیان.خواندن آن را توصیه میکنم.سعی کنیم به دور از تمایلات سیاسی وجناحی به مطالعه بپردازیم.قطعا این کتاب خالی از نقص نیست که با مطالعه دقیق آن میتوان به نقائص آن پی برد و نکات بسیار مفیدی هم در کتاب یافتم.
sepehr
کتابی بدون تعصبات پوچ و البته بدون کلیشه هایی که همیشه به خورد مردم داده شده،بنظرم حرفای جدیدی تو این کتاب هست
Kia
دوستان دو قرن سکوت بهتر هست یا این کتاب که ما چگونه ما شدیم؟؟ ممنون
آروشا . د
دو قرن سکوت موضوعش با این کتاب متفاوته اما اگر چاپ اولش رو پیدا کنید کتاب بسیار ارزشمندیه
کيانوش
Dady: ممنون 🙏🏻
dady
بد نیست همون طور که یکی از دوستان گفتن بعضی جاها خیلی کش میده. در کنار این میتونید جامعه‌شناسی نخبه‌کشی رو هم بخونید. دو قرن سکوت بیشتر تاریخیه و این دو بیشتر جامعه‌شناسانه به موضوع نگاه کردن.
کاربر 750690
بسیار عالی توصیه دارم دوستان این کتاب را بخوانند. دقیقا. جواب بسیاری از سوالات جوانان داده شده. اینکه چرا اکنون اینجا هستیم ممنونم
khalil khoshrou
کتاب خوبیه جریان های اصلی سازنده تمدن غرب رو ذکر کرده

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

قیمت:
۹۷,۵۰۰
۴۸,۷۵۰
۵۰%
تومان