بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی پنهان نویسنده‌ ها | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب زندگی پنهان نویسنده‌ ها اثر گیوم موسو

بریده‌هایی از کتاب زندگی پنهان نویسنده‌ ها

نویسنده:گیوم موسو
انتشارات:نشر البرز
امتیاز:
۴.۰از ۲۷ رأی
۴٫۰
(۲۷)
ماتیلد همیشه با خودش فکر کرده بود که محل زندگی نیتن فاول باید جایی مثل یک دخمه باشد، اما بازهم اشتباه کرده بود. نیتن به بومون نرفته بود تا خودش را دفن کند، بلکه توانسته بود پیوندی مستقیم با آسمان برقرار سازد.
zohreh
تا چشم کار می‌کرد همه‌جا آبی بود. ماتیلد از نوری که داخل خانه حکم‌فرمایی می‌کرد شگفت‌زده شده بود. با ورود به خانه، چشمش به هال افتاد. هالی که درنهایت به آشپزخانه می‌رسید. شیشه‌های بزرگ خانه که رو به دریا بود، باعث می‌شد فکر کنی در حال قدم زدن در ساحل هستی. درحالی‌که نیتن به آشپزخانه رفته بود تا برایش آب بیاورد، ماتیلد غرق در نظارهٔ آن خانهٔ جادویی شد. حال‌وهوای خوبی در خانه حاکم بود. فضای بین تراس و داخل خانه، با تیغه‌های آجری پوشیده شده و باعث می‌شد به‌درستی ندانید داخل خانه هستید یا خارج آن.
zohreh
درواقع این ستارگان هستند که از آن بالا، تکلیف زندگی همهٔ ما انسان‌ها را مشخص می‌کنند.
zohreh
برای خوشبخت بودن، باید مخفیانه زندگی کرد
zohreh
هر چقدر بیشتر سعی در پنهان کردن چیزی داشته باشید، بیشتر توجه دیگران را به آن جلب خواهید کرد.
zohreh
پیوو: به نظرتون تصویر چه مرد یا زنی می‌تونه روی یه اسکناس جدید بخوره؟ نیتن: الکساندر دومایی که قبل از اونکه همه‌چیزش رو از دست بده، خیلی چیزها رو به دست آورد. کسی که خیلی خوب نشون داد پول می‌تونه یه خدمتکار خوب باشه، اما اصلاًوابداً رئیس خوبی نیست.
Fa
فیلیپ راث خیلی خوب در این مورد حرف زده: یه نویسنده به کمک کتابش، می‌تونه در قالب دروغ، حقایق رو بیان کنه.
Fa
نوشتن به نظرتون کار سختیه؟ بله، بدون شک از خیلی از شغل‌های دیگه ساده‌تره. چیزی که می‌تونه پیچیده و نگران‌کننده باشه، بخش غیرمنطقی این حرفه‌ست. مثلاً اینکه شما سه تا رمان خوب توی پرونده‌تون دارین، اصلاً دلیلی نیست که بتونین چهارمی رو هم همین‌طوری بنویسین. در نویسندگی هیچ قانون، روش و یا مسیر مشخصی نیست. هر بار که رمان جدیدی رو شروع می‌کنین، وارد یه دنیای ناشناخته می‌شین.
Fa
بله بله! بازهم این واژه! ادبیات واقعی! همیشه با این‌جور افراد روبه‌رو می‌شدم. کسانی که صحبت از ادبیات واقعی، نویسنده‌های واقعی و... می‌کردند. هیچ‌گاه به‌درستی آنها را درک نمی‌کردم. اصلاً نمی‌فهمیدم این افراد چطور به خود اجازه می‌دادند تصمیم بگیرند که بقیه چه نویسنده‌ای را دوست دارند و یا سبک موردعلاقه‌شان چیست. اصلاً چطور به خودشان اجازه می‌دهند قضاوت کنند که چه ادبیاتی خوب است؟
Fa
اثر استریساند را همه می‌شناسند. هر چقدر بیشتر سعی در پنهان کردن چیزی داشته باشید، بیشتر توجه دیگران را به آن جلب خواهید کرد.
Fa

حجم

۱۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان