بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چنین کنند مدیران؛ تمام آنچه نومدیران باید در مورد مدیریت بدانند | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب چنین کنند مدیران؛ تمام آنچه نومدیران باید در مورد مدیریت بدانند اثر حسین علوی لنگرودی

بریده‌هایی از کتاب چنین کنند مدیران؛ تمام آنچه نومدیران باید در مورد مدیریت بدانند

انتشارات:نشر آماره
امتیاز:بدون نظر
شما نباید به دنبال افراد کامل و بی‌نقص باشید، بلکه می‌توانید به آنها کمک کنید تا از استعدادهای خود نهایت بهره‌برداری را انجام دهند
هدی✌
تمرکز یش از حد مدیران بر نقاط ضعف افراد باعث می‌شود تا آنها از نقاط قوت و استعدادهای سرشار آنها غفلت کنند و این یعنی محروم شدن از پتانسیل‌های بیکرانی که می‌توانند بالقوه گردند اما چنین نمی‌شود.
هدی✌
پشت سر هر رهبر موفقی، یک یا چند همکار موثر و قدرتمند قرار دارد که باید ایجاد تعادل و هم‌افزایی، زمینه مساعدی برای انجام کارهای بزرگ فراهم می‌آورند.
هدی✌
نقطه مشترک در میان همه این رهبران بزرگ این است که هیچ‌کدامشان افرادی تمام عیار و همه فن حریف نبوده و فقط در یک یا چند حوزه کلیدی صاحب استعداد و تبحری فوق‌العده بوده‌اند و به همین دلیل شریک شدن آنها با هم اثری بیشتری داشته است و در واقع این شراکت و همکاری آنها بوده که فوق‌العاده است نه خود شخص آنها.
هدی✌
رهبران بزرگ و مدیران موفق کسانی هستند که وقت‌شان را صرف تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت و تبدیل شدن به فردی همه فن حریف نمی‌کنند بلکه سعی می‌کنند در یک یا چند زمینه که قوی و با استعداد هستند، پیشرفت بیشتری داشته و در آن زمینه‌ها به تکامل برسند
هدی✌
ده‌ها هزار مدیری که معتقدند رهبران را می‌توان تربیت کرد و هیچ کس به صورت ذاتی، رهبر متولد نمی‌شود، در کلاس‌های ارتقای مهارت‌های رهبری شرکت می‌کنند اما در همین کلاس‌ها درمی‌یابند ویژگی‌ها و توانمندی‌های مختلفی وجود دارد که از یک فرد، رهبری نمونه می‌سازد.
هدی✌
سه مسیر اصلی برای کمک به افراد دارای ضعف استعدادی وجود دارد: طراحی یک سیستم حمایتی، یافتن یک همکار تکمیل‌کننده، یافتن یک نقش جایگزین.
هدی✌
بی‌استعدادی، یک مشکل بی‌ضرر است و فقط محدودیت ایجاد می‌کند.
هدی✌
مانند هر مدیر بزرگ دیگری می‌دانست که هر فردی دارای استعداد یا استعدادهای درخشانی است که او را در زمینه‌هایی خاص، استثنایی و فوق‌العاده می‌سازد و می‌توان با کشف آن، عملکردی خارق‌العاده را از آنها طلب کرد.
هدی✌
مطمئن‌ترین راه برای شناسایی استعدادهای هر فرد، تماشای رفتار او در طی زمان است
هدی✌

حجم

۲۷۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

حجم

۲۷۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان