بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ اثر نیکلاس کار

بریده‌هایی از کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟

نویسنده:نیکلاس کار
انتشارات:نشر گمان
امتیاز:
۴.۲از ۹۸ رأی
۴٫۲
(۹۸)
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که دیر یا زود کارکردهای شبکه اجتماعی در کتابخوان‌های دیجیتالی گنجانده و عمل خواندن چیزی شبیه یک ورزش تیمی خواهد شد. ما هنگام مطالعه با هم صحبت خواهیم کرد و به‌هنگام اسکن کردن متون الکترونیک یادداشت‌های مجازی ردوبدل خواهیم کرد. ما آبونه خدماتی خواهیم شد که کتاب‌های الکترونیکی ما را به‌روز می‌کنند و نظرها و تجدیدنظرهای خوانندگان دیگر را به کتاب خواهند افزود. بن وِرشبو، از مؤسسه آینده کتاب که شاخه‌ای از مرکز ارتباطات آننبرگ دانشگاه جنوب کالیفرنیاست می‌گوید: «کتاب‌ها در آینده خیلی نزدیک امکان بحث را از طریق قابلیت گپ زنده و تبادل ناهمگام نظرات و حاشیه‌نویسی‌های اجتماعی در اختیار ما قرار خواهند داد. شما می‌توانید ببینید چه کسانی سرگرم خواندن کتابی هستند که شما دارید مطالعه می‌کنید و می‌توانید با آنها درباره کتاب وارد گفتگو شوید.
reza
آنچه نیچه هنگام تایپ جملات بر روی کاغذی حس می‌کرد که داخل ماشین تحریرش گذاشته بود، مضمونی کلیدی در تاریخ فرهنگ و تفکر است. ابزارهایی که ما برای نوشتن، خواندن و همین‌طور تسلّط بر هر کار فکری یا اطلاعاتی دیگرمان مورد استفاده قرار می‌دهیم ــ حتی در حین کارــ بر ذهن ما تأثیر می‌گذارند
msadeq
در مورد خودم باید بگویم که هنوز هیچ نشده دارم دوباره به عادات سابقم برمی‌گردم. حالا که به پایان این کتاب نزدیک می‌شوم، بار دیگر به عادت چک کردن دائمی ایمیلم برگشته‌ام و سیستم خوراک‌خوانم را مجددا فعال کرده‌ام. بازیگوشانه سری به چند سرویس شبکه اجتماعی جدید زده‌ام و چند یادداشت جدید هم در وبلاگم گذاشته‌ام. اخیرا هم که دیگر کلاً تسلیم شدم و یک سیستم پخش Blu-ray با یک اتصال وای‌ـ فای داخلی خریدم که به من امکان پخش موسیقی از سایت پاندورا، فیلم از نت‌فلیکس و ویدئو از یوتیوب را از طریق تلویزیون و استریو می‌دهد. باید اعتراف کنم که هیجان‌انگیز است. بعید می‌دانم بتوانم بدون اینها زندگی کنم.
reza
پژوهشگر دیگری به نام ارپینگ ژو آزمایش متفاوتی انجام داد که هدف آن نیز بررسی تأثیرات هایپرتکست روی درک ما بود. او از گروهی از افراد خواست تا یک نوشته واحد آنلاین را بخوانند اما او تعداد لینک‌هایی را که در آن قرار داده بود، برای هر کدام از آنها تغییر داد. سپس از آنها خواست خلاصه‌ای از چیزی که خوانده بودند، بنویسند و در یک آزمون چندگزینه‌ای شرکت کنند. او متوجه شد که درک مطلب با افزایش تعداد لینک‌ها کاهش می‌یابد. خوانندگان مجبور بودند تا توجه و نیروی مغزی بیشتری را صرف ارزیابی لینک‌ها و صرف این تصمیم‌گیری کنند که آیا روی آنها کلیک کنند یا خیر. این باعث می‌شد که توجه و منابع ذهنی کمتری برای درک مطلبی که می‌خواندند باقی بماند
reza
فناوری‌های فکری وقتی فراگیر شوند غالبا زمینه را برای پیدایش روش‌های جدید تفکر فراهم می‌آورند، یا روش‌های موجود را که اغلب به یک گروه نخبه کوچک محدود بود، فراگیر می‌کنند. به عبارت دیگر، هر فناوری فکری نوعی اخلاق فکری را دربرمی‌گیرد، اخلاقی که مجموعه‌ای است از فرضیات در باب اینکه ذهن بشر چگونه کار می‌کند یا باید کار کند.
ائمه
به‌استثنای حروف الفبا و سیستم اعداد، اینترنت قدرتمندترین فناوریِ تغییردهنده ذهن است که تاکنون مورد استفاده عموم قرار گرفته است. حداقل اینکه، اینترنت قدرتمندترین ابزار بعد از اختراع کتاب است.
❤ محمد حسین ❤
در بهار ۱۹۵۴، زمانی که اولین رایانه‌های دیجیتالی وارد تولید انبوه می‌شدند، آلن تورینگ، ریاضی‌دان حاذق انگلیسی، با خوردن سیبی آغشته به سیانور خودکشی کرد ــ این عمل او بار دیگر به یاد ما آورد که سیب، میوه‌ای است که با هزینه‌ای گزاف از درخت دانش به چنگ آمده است. تورینگ که در عمر کوتاهش تبلور صفتی بود که یکی از زندگی‌نامه‌نویسانش «معصومیت ماورایی» ۱ نامیده است، در جنگ جهانی دوم نقش مهمی در شکستن رمزهای «انیگما» داشت، دستگاه تایپی که نازی‌ها از آن برای رمزگذاری دستورات نظامی و دیگر پیام‌های حساسشان استفاده می‌کردند. شکستن رمزهای انیگما دستاورد بسیار بزرگی بود که جریان جنگ جهانی را تغییر داد و باعث پیروزی متفقین در این جنگ شد
❤ محمد حسین ❤
اغراق نخواهد بود اگر بگوییم که نوشتن و خواندن کتاب تجربه ما را از زندگی و طبیعت بیشتر و پالوده‌تر کرد.
❤ محمد حسین ❤
فناوری نقشه به انسان ذهنی جدیدتر و با قدرت ادراک بیشتر بخشید که قادر به شناخت بهتر عواملی نادیدنی است که محیط اطراف و هستی او را شکل می‌دهند.
❤ محمد حسین ❤
وقتی بحث انباشتن مغز با خوراک فکری به میان می‌آید، هر قدر خوراک بیشتر می‌شود، دریافت کمتر می‌شود.
Mahla V.KiyAN

حجم

۳۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۳۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۱۲۴,۰۰۰
تومان