بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب به پا خاستن برای انسانیت | صفحه ۳۸ | طاقچه
کتاب به پا خاستن برای انسانیت اثر جان ایزو

بریده‌هایی از کتاب به پا خاستن برای انسانیت

نویسنده:جان ایزو
انتشارات:نشر دانژه
امتیاز:
۳.۷از ۲۹ رأی
۳٫۷
(۲۹)
همیشه از جایی که حضور دارید شروع کنید تغییر از کجا آغاز می‌شود؟ از این اتاق! چرا؟ چون این اتاقی است که تو در آن قرار داری پیتر بلاک
هدی✌
اگر نگران موضوعی هستید یا می‌خواهید چیزی را تغییر بدهید، با هم درباره آینده صحبت کنید.
هدی✌
روی کاری که خودتان می‌توانید انجام دهید تمرکز کنید؛ قدم‌هایی که خود «شما» می‌توانید بردارید، بدون توجه به اینکه چقدر کوچک به‌نظر می‌رسند.
هدی✌
کاری بکنید، هر کاری. اگر منتظر طرح و برنامه‌ای کامل هستید، ممکن است هرگز بپانخیزید و اقدامی نکنید.
هدی✌
او از شرکت‌کنندگان پرسیده بود «چند نفر از شما دوست دارید به‌صورت مرتب ورزش کنید، اما هیچ‌گاه موفق نمی‌شوید؟» با تعجب، ۷۵ درصد از حاضران پاسخ مثبت داده بودند. کارلسون گفته بود: «اگر کاری را که می‌گویم انجام دهید، دو هفته بعد در پاسخ به همین پرسش خواهید گفت، به‌طور مرتب ورزش می‌کنم. از فردا صبح که از خواب بیدار می‌شوید، کنار تخت‌تان بایستید و پنج بار حرکت پروانه انجام دهید. این کار را دو هفته پشت سر هم، بلافاصله بعد از خواب، انجام دهید و اگر کسی از شما پرسید آیا به‌طور منظم ورزش می‌کنید، بگویید بله، اولین کاری که هر روز صبح انجام می‌دهم، ورزش است».
هدی✌
بسیاری از کارکنان خطرهای احتمالی مسئولیت‌پذیری و بپاخاستند را پذیرفتند که ازجمله این خطرها عواقب گزارش‌هایی بود که از رفتار مدیران منفی‌نگر به مدیرعامل می‌دادند. آن‌ها اهانت‌ها و تمسخر همکارانی را که به آن‌ها لقب «خودشیرین» یا «پاچه‌خار» داده بودند، تحمل می‌کردند. به‌سرعت داستان‌هایی نقلِ محافل شد که این گروهِ پیشاهنگ مصرانه طرز برخورد کارکنان را به چالش می‌کشند و از همکارانشان می‌خواهند تا منفی‌نگری را متوقف کنند و رفتار مناسب‌تری را در پیش گیرند.
هدی✌
آن‌ها فقط می‌دانستند که از روحیه پایین کارکنان، خدمات ضعیف و چهره‌های عبوس خسته شده‌اند و خواستار تغییرند.
هدی✌
ملاقات با کارکنان بیمارستان را شروع کرد و با آن‌ها از ایده‌هایش برای بهترشدن آینده بیمارستان سخن گفت.
هدی✌
ملاقات با کارکنان بیمارستان را شروع کرد و با آن‌ها از ایده‌هایش برای بهترشدن آینده بیمارستان سخن گفت.
هدی✌
در بخش‌های مختلف بیمارستان چهره‌های خندان و دوستانه کمتر دیده می‌شود. گرچه همچنان خدمات درمانی بیمارستان عالی بود، مراجعان از پایین‌بودن «روحیه شفقت» در کارکنان شکایت داشتند.
هدی✌

حجم

۱۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
۲۰,۲۵۰
۵۰%
تومان