بریده‌های کتاب به پا خاستن برای انسانیت
کتاب به پا خاستن برای انسانیت اثر جان ایزو

کتاب به پا خاستن برای انسانیت

دقت داشته باشید که در چه محدوده‌ای می‌توانید اقدام کنید و در اطرافتان چه کسانی ممکن است تحت تأثیر رفتارها و اقداماتتان قرار گیرند. تصور کنید اگر از این به‌بعد بیشتر بخندید، چند نفر در اطرافتان به شما لبخند خواهند زد!
هدی✌
وقتی صدای منفی می‌گوید: «چرا من؟» آن را با «چرا من نه؟» جایگزین کنید.
هدی✌
پرسش اصلی همیشه این است: «به‌رغم همه محدودیت‌های موجود، تصمیم داری چه‌کار کنی؟»
هدی✌
به‌اندازه‌ای ساده باشید که تصور کنید می‌توانید امور را تغییر دهید.
هدی✌
باید مطمئن شویم که قدر خودمان را می‌دانیم. اگر به سختکوشی علاقه‌مند و تا حد ممکن خلاق باشیم، از آنچه فکرش را می‌کنیم پیشرفتِ بیشتری و دستاوردِ بزرگ‌تری خواهیم داشت.»
هدی✌
افرادِ با شیوه نگرش ایستا بر این باورند که دارای ویژگی‌ها و استعدادهای ثابت و غیرقابل تغییرند، اما افرادِ با شیوه نگرش پویا بر این باورند که می‌توانند رشد کنند و مهارت‌های جدیدی بیاموزند.
هدی✌
به‌جای آنکه دیگران را برای یک مشکل سرزنش کنید، مچ خود را بگیرید. از خودتان بپرسید: «من در شکل‌گیری این مشکل چه نقشی داشته‌ام؟» و «برای بهترشدن اوضاع چه‌کار می‌توانم بکنم؟»
هدی✌
هر بار که کسی می‌گوید: «هیچ‌وقت چیزی تغییر نخواهد کرد»، به چالش‌کشیدن او را مأموریت خود قرار دهید.
هدی✌
خیلی از ما انسان‌ها به‌دلیل نقاشی‌هایی از موانع که در واقعیت وجود ندارند، برای تغییردادن اوضاع بپانمیخیزند. در حقیقت خودمان آن‌ها را در ذهنمان کشیده‌ایم.
هدی✌
صاحب شرکت زباله‌ای را جلوی در مغازه دید؛ خم شد و آن را برداشت. سپس ته‌سیگاری را از روی زمین برداشت و بعد شروع کرد به کندن آدامسی که در پیاده‌رو افتاده بود. هوارد به او گفته بود: «نیازی نیست شما این کار را انجام بدهید. یک نفر را صدا می‌زنم که بیاید و این کار را انجام دهد». صاحب مسن شرکت مستقیم به چشمان هوارد نگاه کرده و گفته بود: «هوارد! اگر من نه، پس چه کسی؟ اگر الان نه، پس کی؟»
هدی✌

حجم

۱۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۳۹صفحه بعد