بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در انتظار گودو | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب در انتظار گودو اثر ساموئل بکت

بریده‌هایی از کتاب در انتظار گودو

نویسنده:ساموئل بکت
انتشارات:نشر بیدگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳۰ رأی
۳٫۰
(۳۰)
بگو هستی، حتی اگه راست نباشه
آرش
وقتی من پیشت هستم تو حالت بدتر می‌شه. منم تنهایی حال بهتری دارم
آرش
از نظر بکت تجربه انسان، تجربه هیچی است: تنها واقعیتی که انسان از آن مطلع است، عدم توانایی او برای تفسیر ساختار شخصی خویش است
nazanin z
در این لحظه از زمان، همه بشریت خواه‌ناخواه ما هستیم،
|ݐ.الف
دیروز غروب، با صحبت‌کردن درمورد هیچ‌چیز بخصوصی وقت گذروندیم. این وضع تابه‌حال نیم‌قرنه که ادامه داره.
|ݐ.الف
ولادیمیر: اون‌ها چی می‌گند؟ استراگون: در مورد زندگی‌شون حرف می‌زنند. ولادیمیر: اینکه زندگی کرده‌ند بس نیست واسشون؟ استراگون: باید در موردش حرف بزنند.
|ݐ.الف
استراگون: دست نزن بهم! سؤال نکن ازم! حرف نزن باهام! پیشم بمون! ولادیمیر: هیچ‌وقت ترکت کرده‌م؟ استراگون: تو گذاشتی که من برم.
|ݐ.الف
ولادیمیر: هیچ‌وقت ترکت کرده‌م؟ استراگون: تو گذاشتی که من برم.
|ݐ.الف
اکثر منتقدین غالبآ وقتی از آثار بدون طرح (plotless) یاد می‌کنند، اشاره آن‌ها به آن چیزی است که در نظریه روایت تحت عنوان «داستان»(story) از آن یاد می‌شود. تمایز میان طرح و داستان، تمایز بسیار ظریفی است که اولین بار فرمالیست‌های روسی آن را مشخص کردند. از نظر آن‌ها طرح (sujet) در برگیرنده عناصر ساختاری مهم، نظیر عناصر علی و دیگر انواع روابط معنی‌دار، پیکربندی‌های زمانی و فضایی، و غیره است، درحالی‌که داستان (fable) صرفآ عبارت است از توالی منظم و زمانی رویدادها و حوادث.
محمدعلی دهاقین
تمایز میان طرح و داستان، تمایز بسیار ظریفی است که اولین بار فرمالیست‌های روسی آن را مشخص کردند. از نظر آن‌ها طرح (sujet) در برگیرنده عناصر ساختاری مهم، نظیر عناصر علی و دیگر انواع روابط معنی‌دار، پیکربندی‌های زمانی و فضایی، و غیره است، درحالی‌که داستان (fable) صرفآ عبارت است از توالی منظم و زمانی رویدادها و حوادث.
محمدعلی دهاقین

حجم

۱۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۴۷,۶۰۰
۳۰%
تومان