بریده‌های کتاب درمان شوپنهاور
کتاب درمان شوپنهاور اثر اروین  د. یالوم

کتاب درمان شوپنهاور

ــ همواره باید قصد و رفتار انسان، مشابه و همخوان باشد. این واژه را درست به کار بردم؟ به همین دلیل هم باید درمان بشوی. هدف هر درمان، ایجاد همخوانی است.
mahshid T
پس من کیستم؟ بله. همان مردی که کتاب دنیا همچون اراده و ارائه را نوشته و راهکاری برای برطرف ساختن مشکل بزرگ هستی، ارائه داده است. راهکاری که همه راه‌حلهای پیشین را از رواج می‌اندازد. من همان مرد هستم! چه رویدادی می‌تواند چنین مردی را در سالهایی که هنوز جان در بدن دارد، بیازارد؟ »
mahshid T
اگر صادق و صریح نباشم، فکر می‌کنم در اینجا حضور ندارم.
mahshid T
آه، این کتاب را می‌شناسم. گرندل، اثر جان گاردنر است. دیوی به نام گرندل، به دنبال فردی خردمند می‌گشت. »
mahshid T
فردی از خردمندی می‌شنود هر راهکاری، تو را از سایر راهکارها محروم می‌کند و در برابر هر پاسخ مثبت، یک پاسخ منفی هم وجود دارد.
mahshid T
دوران کودکی فاقد عشق آرتور، تأثیرات مهمی بر زندگی آینده او گذاشت. اعتمادی که نخستین ضرورت عشق به سایر افراد و باور کردن عشق آنها به خویشتن، یا به زندگی است، در کودکان محروم از عشق مادر، ایجاد نمی‌شود. آنها در بزرگسالی، از ترس همگان، به درون می‌گریزند و بقیه مدت عمر به روابط خصمانه می‌اندیشند. گستره روانشناسی که جهان‌بینی آرتور از آن تأثیر پذیرفت، چنین بود.
mahshid T
هیجان و خلسه در مهرورزی. همین! این جوهره واقعی و محور همه رویدادها، همان هدف و مقصد نهایی همه هستی است.
mahshid T
عبارات نیچه، به انسان توصیه می‌کند که باید چنان زندگی کرد که برای تکرار ابدی زندگی مشتاق ماند.
mahshid T
باید سرنوشت خود را دوست داشته باشد و به پرسش پرتکرار زرتشت، توجه نشان دهد که آیا می‌خواهیم تا ابد با همین سرنوشت زندگی کنیم؟
mahshid T
«رستگاری را در آن می‌دانم که عبارات (چنان بود) را به (چنان خواستم)، برگردانم». جولیوس از واژه‌های مورد استفاده نیچه، چنین برداشت می‌کرد که باید سرنوشت را برگزیند
mahshid T

حجم

۳۵۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۳۵۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۴۱,۳۰۰
۳۰%
تومان