بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قانون چاقی | صفحه ۳۱ | طاقچه
کتاب قانون چاقی اثر جیسون فانگ

بریده‌هایی از کتاب قانون چاقی

نویسنده:جیسون فانگ
امتیاز:
۴.۴از ۹۲ رأی
۴٫۴
(۹۲)
مقاومت دربرابر انسولین اتفاقی طبیعی است که از بدن دربرابر انسولینِ بالا محافظت می‌کند. وجود انسولین باعث مقاومت بدن دربرابر انسولین می‌شود.
محسن
کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده هورمونِ سیری آزاد نمی‌کنند و ما به همین دلیل می‌توانیم بعداز غذا با معدهٔ پر دسر بخوریم.
محسن
استرس نیز باعث افزایش وزن می‌شود.
محسن
میزان دریافت و مصرف کالری به هم مرتبط‌اند: افزایش هرکدام باعث افزایش دیگری می‌شود. این یک اصل زیستی به‌نام هموستاز است که می‌گوید بدنِ انسان همیشه سعی می‌کند حالتِ پایدارِ خود را حفظ کند.
محسن
تحقیقات تصادفیِ بلندمدت‌تری نیز در این زمینه انجام شده‌اند که نشان می‌دهند ورزش بر کاهش وزن تأثیری ندارد و اگر هم داشته باشد، تأثیر اندکی دارد.
محسن
کالری چیست؟ کالری یک واحد انرژی است. غذاهای مختلف را در آزمایشگاه می‌سوزانند و مقدار گرمای آزادشده از آن‌ها را برای تعیین مقدار کالریِ آن غذا اندازه‌گیری می‌کنند.
محسن
هیچ نظامی در بدنمان بی‌حساب نیست و همه‌چیز به‌دقت تنظیم می‌شود. مثلاً رشد قد براساس هورمون‌های رشد است. قند خونِ ما نیز با هورمون انسولین و گلوکاگون تنظیم و کنترل می‌شود. بلوغ جنسی با هورمون‌های تستوسترون و استروژن تنظیم می‌شود. دمای بدن با هورمونِ تحریک‌کنندهٔ تیروئید و تیروکسینِ آزاد تنظیم می‌شود. هورمون‌ها همه‌چیز را تنظیم می‌کنند.
محسن
کالری ورودی - کالری خروجی = چربی بدن این معادله همان چیزی است که من نام آن را افسانهٔ کالری گذاشته‌ام و مشخصاً به این دلیل خیلی خطرناک است که به‌نظر ساده می‌رسد و به‌خاطر همین، بسیاری از افراد آن را می‌پذیرند، ولی به‌رغم تمام این سادگی، فرضیاتِ اشتباهِ بسیاری در آن وجود دارد.
محسن
چاقی براساس شاخص تودهٔ بدنیِ فرد تعریف می‌شود: میزان وزن هر فرد به کیلوگرم تقسیم بر مربع قد او به متر. اگر این عدد برای کسی بالای سی باشد، در علم پزشکی او را چاق تعریف می‌کنند.
محسن
«مشکل چاقی... مشکلی چندعاملی است. برای درک مشکل چاقی، باید چهارچوب، ساختار و نظریهٔ منسجمی داشته باشیم که نقش همهٔ عوامل را در ایجاد این مشکل توضیح بدهد. فرض معمولِ امروز در جهان این است که چاقی فقط یک دلیل دارد، و به همین دلیل است که بحث‌های علمی به هیچ‌جا نمی‌رسند. هرکسی هر دلیلی برای چاقی ذکر می‌کند تا حدی درست می‌گوید.»
محسن

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان