بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قانون چاقی | صفحه ۳۲ | طاقچه
کتاب قانون چاقی اثر جیسون فانگ

بریده‌هایی از کتاب قانون چاقی

نویسنده:جیسون فانگ
امتیاز:
۴.۴از ۹۱ رأی
۴٫۴
(۹۱)
اگر می‌خواهید اضافه‌وزن نداشته باشید، قند اضافه را از برنامهٔ غذایی‌تان حذف کنید. طبعاً همه با این مسئله موافق‌اند. سعی نکنید به‌جای آن از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده کنید. در فصل بعدی می‌بینیم که مضراتِ شیرین‌کننده‌های مصنوعی کمتر از قندِ اضافه نیست.
tazi
دلیل چاقیِ ما هورمون انسولین است، نه کالری. کاهش کالری مصرفی راه‌حل ما نیست، بلکه کاهش سطح انسولین در خون است که وزنمان را کم می‌کند.
tazi
مصرف میوه و سبزیِ بیشتر راه مناسبی برای کاهش وزن نیست. کلاً نمی‌توان بیشتر خورد و لاغر شد، حتی اگر غذایی که می‌خوریم سبزیجاتِ سالم باشد.
tazi
بسیاری از متخصصانِ حوزه‌های بهداشت و درمان استفاده از خوراکی‌های مصنوعی و نوشیدنی‌های جایگزین غذا، مصرف دارو و انجام جراحی را تأیید می‌کردند و می‌گفتند شواهد علمی این‌ها را تأیید می‌کنند. مردم دیگر باید مصرف مواد غذاییِ طبیعیِ فراوری‌نشده را فراموش می‌کردند و هیچ‌کس نمی‌گفت باید مصرفِ قندِ اضافه و مواد نشاسته‌ایِ تصفیه‌شده، مانند نان سفید را کم کنیم
tazi
محتوای غذا و زمانی که آن را می‌خوریم تعیین‌کنندهٔ مقاومتِ بدن دربرابر انسولین است.
tazi
وقتی کربوهیدرات اضافی مصرف می‌کنیم، بدن در کبد دچار مقاومت انسولینی می‌شود. تغییر رژیم غذایی و حل این مسئله در کبد می‌تواند مقاومت کبد دربرابر انسولین را معکوس کند، اما تأثیری بر مقاومت بدن دربرابر انسولین در ماهیچه یا مغز ندارد.
tazi
شکستن چرخهٔ چاقی، وقتی زمان بر آن گذشته باشد، دشوارتر است و تغییر رژیم غذایی به‌تنهایی ممکن است کافی نباشد.
tazi
در مسئلهٔ چاقی، زمان اهمیت زیادی دارد. پذیرفتنش دردناک است، اما باید قبول کنیم درمانِ چاقی‌ای که مدت‌ها پیش ایجاد شده دشوارتر از درمانِ چاقیِ جدید است.
tazi
کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده به‌راحتی ایجاد اعتیاد و پرخوری می‌کنند، چون بدنِ ما با دریافتِ این مواد هورمونِ سیری تولید نمی‌کند، چون کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده غذای طبیعی نیستند، بلکه غذاهای تصفیه‌شده یا فراوری‌شده‌اند. به همین دلیل است که سمی‌اند و فاقد ارزش غذایی توصیف می‌شوند.
tazi
دکتر دیوید لودویگ از دانشگاه هاروارد نشان داد رژیم کم‌چربیْ سوخت‌وساز بدن را بیشتر از سایر رژیم‌ها کاهش می‌دهد و بهترین رژیم برای حفظ متابولیسم رژیمی است که مصرف کربوهیدرات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
tazi

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان