بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پادشاهان پیاده | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب پادشاهان پیاده اثر بهزاد دانشگر

بریده‌هایی از کتاب پادشاهان پیاده

انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۹از ۳۹ رأی
۴٫۹
(۳۹)
آقای آقاتهرانی که گفته بود: هر کسی اربعین را درک کند شیرینی‌اش را خود امام حسین علیه‌السلام به کامش می‌گذارد. شیرینی‌اش ماندگار است و اگر کسی درک نکند از آن شیرینی بی‌بهره است.
محب الشهدا
که از اتفاق هیچ صندوق قرض‌الحسنه‌ای در ایران وجود ندارد که ریشه‌اش توی هیئت نباشد.
کاربر ۸۴۶۵۴۱
که از اتفاق هیچ صندوق قرض‌الحسنه‌ای در ایران وجود ندارد
کاربر ۸۴۶۵۴۱
بعضی‌ها می‌پرسند توی زندگی‌ات از امام معجزه و کرامتی هم دیده‌ای؟ می‌گویم معجزه از این بزرگ‌تر که ما را از بین محله‌ها و اطرافیانی که اصلاً اهل این حرف‌ها نبودند، دست‌مان را گرفت و آورد توی خیمهٔ خودش! باید محله‌های ما را ببینید تا بفهمید دارم دربارهٔ چه حرف می‌زنم. جاهایی که خلافکار شدن خیلی راحت‌تر است تا آدم شدن.
f.r
لطفی که کرده‌ای تو به من، مادرم نکرد ای مهربان‌تر از پدر و مادرم حسین.
•متکلم وحده•
می‌گویم: «مامان جان، بارانا جانم، هیچ‌وقت دل امام حسین و بچه‌هاش رو نرنجون. هیچ‌وقت کاری نکن امام حسین و امام زمان از ما ناامید بشن. ما شیعه‌ایم روی ما یه حساب دیگه باز می‌کنن. از هیچ‌کس اندازهٔ ما توقع ندارن.»
•متکلم وحده•
ما توی عراق یه مثل داریم این را مادربزرگ‌های‌مان می‌گفتند که وقتی دیوارهای نجف تا کربلا به هم وصل می‌شود و خروس دیواربه‌دیوار از نجف می‌رسد به کربلا، آن‌موقع ظهور حضرت صاحب الزمان می‌شود. الآن دیگر ما دیواربه‌دیوار شدیم. دیگر زمین خالی نداریم؛ یعنی از نجف تا کربلا هشتادکیلومتر دیگر زمین خالی نیست، تمام موکب شده‌اند.
Husain Gh
مادرم خیلی محجبه و خوب بود؛ ولی من خیلی راحت بودم. بعضی از محجبه‌ها یا بعضی از آقایانی را می‌دیدم که فقط از لحاظ ظاهری مؤمن هستند. هر کس می‌دیدشان می‌گفت این مؤمن است. ولی چشمش دنبال این‌وآن بود. مؤمن بود، غیبت می‌کرد. مؤمن بود، دل می‌شکست. چادری بود، حرف می‌برد این‌طرف و آن‌طرف، سخن‌چینی می‌کرد. البته این اخلاق بین آدم‌های بدحجاب هم بود، ولی انگار برای چادری‌ها خیلی بیشتر به چشم می‌آید. این‌طوری شد که من حس بدی به ظاهر مذهبی پیدا کردم.
ريحانه
در حوزهٔ تخصصی من، رشته‌ای هست به نام اگزوتیزیسم برای مطالعهٔ آداب و رسوم عجیب و غریب که شاخه‌ای از اورینتالیسم و شرق‌شناسی است. آن‌ها نگاهشان به دنیای مسلمانان، به‌عنوان دنیایی عجیب و غریب است که عمدتاً هم دربارهٔ درد، مسائل جنسی، زجرکشیدن، خشونت و آزار و این‌جور چیزهاست ... فکر می‌کنند از قرن هفدهم میلادی تابه‌حال در دنیای مسلمانان تنها همین خبرها هست! به‌نظرم این نگاه خیلی سطحی و ظاهربینانه است.
اشک انار

حجم

۲۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۶۰۰
۲۸,۸۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۵
۶
صفحه بعد