بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پادشاهان پیاده | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب پادشاهان پیاده اثر بهزاد دانشگر

بریده‌هایی از کتاب پادشاهان پیاده

انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۹از ۳۹ رأی
۴٫۹
(۳۹)
پول خرج کردن در راه حسین که هیچ قابلی ندارد. خانهٔ کوچک و بزرگ هم ندارد. این‌طور نیست که اگر کسی خانهٔ بزرگ‌تری داشته باشد به امام حسین علیه‌السلام نزدیک‌تر است. برای من فرقی ندارد خانهٔ بزرگ داشته باشم یا خانهٔ کوچک. نیّت مهم است. بزرگی و کوچکی برای امام حسین علیه‌السلام هیچ معنایی ندارد.
کاربر ۲۰۵۸۳۵۷
امام حسین علیه‌السلام عطای مستمری است که پایان ندارد. انقلاب حق علیه باطل و ضد مستکبران است.
اشک انار
عجیب این است که آدم‌هایی که می‌آیند اینجا هیچ‌کدامشان ننشسته‌اند دربارهٔ انگیزه‌های قیام امام حسین علیه‌السلام تحقیقات انجام بدهند. شاید آن‌هایی که دنبال نتایج قیام باشند الآن نشسته باشند توی خانه‌شان و مشغول تحقیق باشند. اینکه بشینی توی خانه کتاب بخوانی که به‌جایی برسی اینجا معنا نمی‌دهد؛ چون این از همان جاهایی است که علم می‌تواند حجاب باشد. خود ذوات مقدس اهل‌بیت علیهم‌السلام گفته‌اند: العلمُ نقطة و کَثّرهُ الجاهلون؛ علم یک نقطه بود جاهل‌ها هی زیادش کردند.
کاربر ۲۴۴۱۰۹۴
قبل‌ترها از آقای مجتهدی شنیده بودم که گفتند شب عاشورا آن‌هایی که ایستادند، غیر از حرم آل‌الله یک مشت لات بامعرفت و بامرام بودند. این معرفت است که با توفیقی که خدا می‌دهد دست‌به‌دست همدیگر می‌دهند تا ایمانت گم نشود، وگرنه مگر نبوده‌اند این همه آدم که توی همین کربلا ایمانشان گم شد.
ريحانه
مسیر پیاده‌روی اربعین باید تبدیل شود به تجمع بزرگ عدالت‌خواهان جهان. باید آن کشوری که دنبال استقلال‌طلبی خودش از آمریکاست با پرچمش در این راهپیمایی شرکت کند تا دیده شود. اینجا بشود سازمان ملل مستضعفین جهان. سالی یک‌بار اینجا حرف‌هایشان را بزنند و تجدید عهد کنند.
اشک انار
نلسون ماندلا می‌گوید در یک مقطعی دولت آپارتاید به او پیشنهاد داد تا در ازای آزاد کردنش، از عقیده و اصول خودش کوتاه بیاید و با آن‌ها سازش کند؛ می‌گوید ابتدا کمی وسوسه شد اما برخی دوستان مسلمانش مثل احمد کاترادا کمکش کردند تا با تاریخ زندگانی پیامبر و امام حسین آشنا بشود و به‌خاطر همین بوده که زیر بار سازش و دست برداشتن از اصولش نرفت.
اشک انار
من تعجب می‌کنم چرا مردم این حرکت را مادی می‌بینند. این نور، نور فاطمهٔ زهرا سلام‌الله علیها است که می‌تابد و مردم را می‌کشد. این جاذبه‌ای است که من می‌گویم. شما فکر می‌کنید خودتان آمده اید؟... والله خودتان نیامدید...مثل یک فلز می‌مانی که نمی‌دانی چی دارد می‌کشاندت. فقط کشیده می‌شوی. این ماجرای اربعین را نباید مادی نگاه کنیم.
اشک انار
به صداوسیما اطلاع دادم و آن‌ها هم آمدند برای فیلم‌برداری. پنج‌روز مراسم‌مان از شبکهٔ استانی پخش می‌شد. ظهر ساعت دوازده و عصر ساعت شش. اسم برنامه بود «یاد امام حسین به روایت اهل سنت» یا چیزی شبیه این. یک‌بار هم شبکهٔ سه پخش کرد. این اتفاق که افتاد شبکه‌های ماهواره‌ای وهابی واکنش نشان دادند. شبکهٔ کلمه و وصال، مشخصاتم را پخش کردند و نشانی خانه را هم زیرنویس کردند. اعلام کردند این فرد از دین برگشته و مشرک شده. اگر کسی این فرد را بکشد آن دنیا هم خودش بهشت می‌رود و هم می‌تواند چند نفر را با خودش به بهشت ببرد.
ريحانه
جوان‌ها در اروپا هویت ندارند. دنبال پر کردن این خلاء هستند. امام حسین این خلاء را پر می‌کند.
اشک انار
شما هلند را با ایران مقایسه نکن. توی ایران سه وقت صدای اذان به گوشت می‌خورد، توی خیابان نمادی از خدا و پیغمبر می‌بینی! ولی ما شانزده سال است توی کوچه و خیابان هیچ نشانی از دین ندیده‌ایم! خب کم‌کم از همه‌چیز دور می‌شوی. اگر به‌روزمرگی هم بیفتی که کلاً همه را فراموش می‌کنی.
اشک انار

حجم

۲۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۶۰۰
۲۸,۸۰۰
۵۰%
تومان