بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو اثر ارلینگ کاگه

بریده‌هایی از کتاب پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو

۳٫۶
(۱۱۹)
پژوهش‌هایی هم در مورد واکنش پرندگان به افزایش سروصدا در مناطق شهری صورت گرفته است. این پژوهش‌ها نشان دادند در آواز پرندگان تغییری رخ داده: دیگر از پرندگان صداهای بم نمی‌شنویم، در عوض، صداهای بلند جایشان را گرفته‌اند تا مگر به این ترتیب پرندگان بتوانند از پس سروصدای آدمیان برآیند. یکی از عواقب این آوازهای دگرگون‌شده این است که پرندگان سخت می‌توانند جفتشان را به خود جذب کنند. در نتیجه، تخم‌گذاری کمتر می‌شود.
Baseer Koushan
در پژوهشی که بسیار به آن استناد شده می‌خوانیم ما انسان‌ها از ماهیِ قرمز هم کمتر می‌توانیم تمرکز کنیم. امروز انسان بعد از هشت ثانیه توجه و تمرکزش را از دست می‌دهد. در سال ۲۰۰۰، مدت تمرکز حواس آدم‌ها ۱۲ ثانیه بود، حال آن‌که این شمار برای ماهیِ قرمز ۹ ثانیه است.
Baseer Koushan
راه ندادن دنیا به درون به معنیِ پشت کردن به فضای پیرامونمان نیست، بلکه برعکس این‌جور کناره‌گیری از دنیا موجب می‌شود آن را کمی شفاف‌تر ببینیم، ثابت‌قدم‌تر باشیم، و سعی کنیم زندگی را دوست بداریم.
rain_88
. اگر گوش بسپاری، آنچه را باید می‌شنوی، و این همان چیزی‌ست که باید بِنِگاری. «زبانْ خودش را می‌شنود.»
reyhaneh amouie
سکوتْ یگانه ضرورتی‌ست که کسانی که همیشه دنبال آخرین محصولات لوکس‌اند هیچ‌گاه آن را نمی‌یابند.
elinow
درست است که همه به درجات گوناگون از مرگ می‌هراسیم، اما ترس از زندگی نکردن ترسِ بزرگ‌تری‌ست.
Arman ekhlaspour
«زندگی کوتاه نیست، اگر بدانید چطور آن را به کار گیرید.»
Par.ya
من پنجاه سال را رد کرده‌ام و گاه‌گداری به مهمانی‌های شصت‌سالگی، هفتادسالگی، و هشتادسالگیِ آدم‌ها رفته‌ام. اگر از من جوان‌ترید و این‌همه تولد را برای سن‌بالاها جشن نگرفته‌اید، بهتان می‌گویم حرفی که در اکثر این مهمانی‌ها ممکن است بشنوید این است: «تمام آن روزهایی که آمدند و رفتند __نفهمیدم آن روزها زندگی‌ام بودند.»
reyhaneh amouie
«قطب جنوب هنوز برای بیشتر آدم‌ها ناشناخته و دورافتاده است. راه می‌روم و آرزو می‌کنم این‌جا همین‌طور بکر و دورافتاده بماند. نه این‌که نخواهم دیگران تجربه‌اش کنند، بلکه چون ذاتِ این سرزمین ناشناخته بودن است.»
mahtab Ravi
سکوت یعنی با مکث کردن و درنگ چیزهایی را که موجب لذت و شادی‌مان می‌شوند دوباره بیابیم.
AasemOon

حجم

۲۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۲۸۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان