بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر در لحظه زندگی کردن | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب هنر در لحظه زندگی کردن اثر شانا نیکوئست

بریده‌هایی از کتاب هنر در لحظه زندگی کردن

امتیاز:
۳.۱از ۶۶ رأی
۳٫۱
(۶۶)
مردم عاشق بله و چشم‌گفتنتان می‌شوند و کم‌کم به آن عادت می‌کنند. آن‌ها شروع می‌کنند به شناساییِ کسانی که همیشه بله می‌گویند، همیشه حضور دارند و هر کاری را که دیگران می‌خواهند انجام می‌دهند.
forough 69
چه‌چیزی روح را می‌کشد؟ خستگی، رازداری، مخفی‌کاری و حفظ ظاهر. و چه‌چیزی روح را از مرگ نجات می‌دهد؟ صداقت، ارتباط، بخشندگی.
¥عاشق مطالعه¥
زندگی در زمان حال یعنی واقعیت دربرابر خیال، ارتباط دربرابر مقایسه، معنا دربرابر جنون، عمق دربرابر نیرنگ.
eli
شاید هم به‌جای ناراحتی و آشفتگی، باعث تحقیر و شرمساری‌تان شوند. شاید فقط بگویند: «حدس می‌زدم پرتلاش نباشی»، «حدس می‌زدم آدم کم‌ظرفیتی باشی» یا «فکر می‌کردم می‌تونم روت حساب کنم». این حرف‌ها همچون تیری بر قلب انسان‌هایی مانند من است که شدیداً به برآورده‌کردن توقعات دیگران وابسته‌اند.
eli
گاهی شجاعت کسل‌کننده به نظر می‌رسد و این کاملاً و قطعاً خوب است.
آهو
جذابیت در لحظهٔ اول مثل شکر است؛ فاسدمان می‌کند. شاید بهمان انرژی بدهد، اما مثل غذا نمی‌شود. درحالی‌که عشق مثل غذاست. عشق درطی سال‌ها اتفاق می‌افتد، می‌ماند و می‌ماند و می‌ماند. دوباره نمایان می‌شود. شفاف می‌شود. عشق به این شکل ساخته می‌شود. وقتی هم بتوانید مخدرِ دلرباییِ آنی را ترک کنید، مخدر خوب‌بودن در چیزی، گم‌شدن در چیزی، کار یا پول یا اطلاعات یا تمرین ماراتن ـ‌یا هر کاری که برای دوری از صمیمیتِ ترسناکی که برای زندگیِ خوب لازم است انجام می‌دهیدـ آن موقع است که عشق آغاز می‌شود، اما فقط آن موقع. همه‌اش همین‌جاست، نه آن بیرون.
آهو
من سال‌های سال از دیده‌شدن می‌ترسیده‌ام. حالا بازهم یاد می‌گیرم به خودم اجازه بدهم پروردگارِ منزه من را ببیند، هر بخش وجودم، هر نقصم، چه با موفقیت و چه با شرمساری. برایم سخت است این کار را در حضور مردم انجام بدهم. در حضور خدا سخت‌تر هم می‌شود. اما انجام این کار من را عوض می‌کند. این کار ما را عوض می‌کند. مولکول‌هایمان را بازآرایی می‌کند و حقیقتِ عشق را در مسیری کاملاً جدید به ما می‌آموزد.
آهو
بخشی از بزرگ‌سال‌بودنْ به‌عهده‌گرفتن مسؤلیتِ فراهم‌کردنِ رفاه برای جسم و روحِ خودتان است. بخشی از بالغ‌بودن هم یادگرفتنِ نحوهٔ رفعِ نیازهای خودتان است.
احسان رضاپور
من همینم که هستم...؛ من نه آن تصویر کذبم، نه وهم و خیال، نه موفقیت‌ها و دستاوردهایم. این منم، با تمام محدودیت‌ها و ضعف‌هایم.
غم‌گسار
چه‌چیزی روح را می‌کشد؟ خستگی، رازداری، مخفی‌کاری و حفظ ظاهر. و چه‌چیزی روح را از مرگ نجات می‌دهد؟ صداقت، ارتباط، بخشندگی. هرچیزی که ب
¥عاشق مطالعه¥

حجم

۱۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۱۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان