بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مشهور آسمان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب مشهور آسمان اثر عزیزالله حیدری

بریده‌هایی از کتاب مشهور آسمان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۱۲ رأی
۴٫۸
(۱۲)
خودش خاطره‌ای نقل کرد که روزی یکی از دوستانم درباره خرید ماشین می‌گفت: من دو میلیون تومان خودم دارم. سه میلیون تومان هم از فلانی وام می‌گیرم و بعد خود ماشین را فلان قدر اجاره می‌دهم و قسط می‌پردازم. بالاخره ماشین را می‌خرم! به او گفتم: تو فکر نمی‌کنی فلانی وام ندهد یا ماشین را بخری و همان روز تصادف کنی و پایت هم مدت‌ها در گچ بماند؟! چرا همیشه در رؤیاها زندگی می‌کنیم؟ چرا فقط امیدهای واهی به خود می‌دهیم؟ خوب احتمالاتی را بدهیم که اگر نشد، به یأس و نفرت نرسیم و شکسته نشویم. این احتمال‌ها آمادگی می‌دهد و در برابر حوادث قدرت می‌بخشد.
Mousavi.morteza
بارها در رفتار شیخ دیده شد که ناگهان برخاسته و ظرفی را می‌شست و کاری از بخش اندرونی را انجام می‌داد و به دنبال کار کوچکی راه می‌افتاد. به پیرمرد همسایه سر می‌زد با مهربانی سینه‌اش را می‌بوسید و... آنگاه می‌گفت: کار ما کار گنده نیست، کارهای مانده است. یعنی کارهایی که روی زمین مانده و متولی ندارد.
Mousavi.morteza
برخی شب‌ها که دیر وقت بود و از جایی بازمی گشتیم، مغازه‌هایی نزدیک حرم یا در جاده باز بودند. پدرم می‌گفت: ببین این‌ها برای مقداری پول ناچیز بیدارند. در حالی که خداوند با نماز شب چه غنایی را می‌بخشد و ما تنبلی می‌کنیم.
Mousavi.morteza
برای نمونه هنگامی که در شبی از شب‌های محرم از گرفتاری‌ها و اوضاع پیچیده‌اش نقل کرد و راه نجات خواست، استاد فرمود: سه کار کن: ۱ ـ قبل از اذان صبح بیدار باش. به نمازی، به سجودی، به وضویی و اگر نشد، حتی به دقایقی بیدار ماندن و از برکات آن لحظات بهره‌مند شو. ۲ ـ احسان به مؤمنین را مد نظر قرار بده. ۳ ـ برای پدر و مادر اگر از دنیا رفته‌اند ثواب‌هایی هدیه نما، و اگر هستند، احسان کن، که آثار شگفتی دارد. هم‌چنان‌که خودش به تمام و کمال به این دستورات عمل می‌کرد.
Mousavi.morteza
می‌فرمود: من برای قرائت قرآن در شب یا نماز شب به حیله‌هایی متوسل می‌شوم و نتیجه هم می‌گیرم. وقتی نیمه شب بیدار می‌شوم و یا بیدارمان می‌کنند، می‌گویم: حال نماز که نداری، پس فقط یک وضو بگیر. بعد می‌گویم: حالا که وضو گرفتی و حال نماز نداری، دست کم روی به قبله بنشین! باز به نفس می‌گویم: حالا که رو به قبله هستی، چند آیه‌ای بخوان و همین که قرائت را شروع می‌کنم و چند سوره می‌خوانم حال و توجهی می‌آید و دیگر شیطان گریخته است. این چنین در جزئیات، راه غلبه بر نفس و مقابله با شیطان را می‌آموخت و کلیات نمی‌بافت.
Mousavi.morteza
توسعه وجودی حاصل شکر است؛ که فرمود: «لئن شکرتم لازیدنکم؛ اگر سپاس‌گذار باشید فزونی‌تان می‌دهیم. مفعول این زیادت به فرموده استاد، خود آدمی است، نه آن چنان‌که مولوی گفته: «شکر نعمت نعمتت افزون کند» متعلقات او.
z.hlj
یکی از دانشجویان دانشگاه اصفهان برای طلبگی آمده بود و می‌خواست درس‌ها را شروع کند. اما چون قدری از مسائل معیشتی نگران بود پرسید: استاد! با مشکل تأمین معاش چه کنیم؟ استاد پاسخ داد: آنها که تکلیف خدا را به دوش گرفته‌اند تأمین‌اند و اشک‌هایش جاری شد.
علیرضا
همت کن! همت تو از سنجاقک کمتر نباشد. سنجاقک حدود ۱۴ ماه عمر دارد. اما قبل از مرگ توی آب و زیر جلبک‌ها هزاران تخم می‌ریزد و از آن چند هزار سنجاقک تولید می‌شود...
علیرضا
اگر خودت نقشه و طرحی نداشته باشی، دیگران از تو به عنوان مهره و مصالح خودشان استفاده خواهند کرد.
محمد علی
یکی از مراجعین پرسیده بود: آقا چه طور در بیشتر اوقات، نماز به آدم حال نمی‌دهد؟ استاد فرموده بود: نماز حال تو را نشان می‌دهد نه این که حال بدهد. نماز میزان و مثل درجه تب است. همان‌طور که در حدیث داریم از نماز مصلّی گاهی یک دوم و گاهی یک سوم و گاهی یک چهارم و... قبول می‌شود.
کاربر ۳۴۵۴۸۲۶

حجم

۲۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان