بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مشهور آسمان | طاقچه
کتاب مشهور آسمان اثر عزیزالله حیدری

بریده‌هایی از کتاب مشهور آسمان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۱۱ رأی
۴٫۸
(۱۱)
ما در این دنیا صائم هستیم. روزه‌ها را آن دنیا افطار می‌کنیم
علیرضا
با حضرت حجت (عج) با امام زمان (عج) رابطه خاصی داشت. در قم جمکران را رها نمی‌کرد و به شهادت دوستان همراه، خارج از قم هم در هرجا که بود، روز سه شنبه نماز امام زمان (عج) را می‌خواند. انسان را به دیدگاهی برتر نسبت به امام (عج) می‌رساند و می‌گفت که عشق به او، برداشتن بارهای اوست. چون عاشق، امر معشوق را عهده‌دار می‌شود و می‌گفت: اگر به من بگویند امام زمان (عج) در دو خیابان آن طرف‌تر ایستاده است و در همان حال جوانی از من پرسش داشته باشد، من نزد امام (عج) نمی‌روم. چرا که آن وقت امام (عج) مرا توبیخ می‌کند: چرا سر پست خودت نایستاده‌ای!
حسین
«من حَفِر بئراً لاخیه وقع فیه»؛ کسی که چاهی را برای برادرش بکند خود در آن خواهد افتاد
آسمان
راستی به نظر شما مفت‌خور کیست؟ فرمود: مفت‌خور کسی است که مشغول انجام تکلیف نباشد. اگر پزشکی بتواند پزشک تربیت کند، ولی تعلیم را رها کرده و مطب باز کند که خود را تأمین مالی کند، بر مسند وظیفه ننشسته است.
آسمان
همت تو از سنجاقک کمتر نباشد. سنجاقک حدود ۱۴ ماه عمر دارد. اما قبل از مرگ توی آب و زیر جلبک‌ها هزاران تخم می‌ریزد و از آن چند هزار سنجاقک تولید می‌شود...
آسمان
روزی عبایی نو به تن کرده بودم که بسیار مشغولم کرده بود که کجا بیاویزم تا کثیف و چروک نشود و... به هر حال ذهنم را مشغول کرده بود. ناگهان هنگام عبور از جایی به میخی گرفت و یک جر حسابی خورد. آن وقت راحت شدم.!
آسمان
وقتی کسی او را با وسیله به جایی می‌رساند تشکرهای معمول و جاری را نمی‌گفت و چنین دعا می‌کرد: «راه دور ما را نزدیک کردی، خدا راه‌های دورت را نزدیک کند و گاهی می‌فرمود: ما را به مقصد رساندی خدا به مقاصدت برساند.
آسمان
دیده‌ای در روستا، کنار چشمه‌ها، زن‌ها ظرف‌های مسی را گل‌مالی می‌کنند؟ بچه‌ها خیال می‌کنند که دارند ظرف را کثیف و آلوده می‌کنند و اعتراض برمی‌آورند. اما راه رفته‌ها می‌دانند که می‌خواهند آن را برق بیاندازند. و باز معارف بارید که یوسف چون گناه نکرده باید زندانی شود و بی‌گناهی، کم گناهی نیست در میدان عشق!
کاربر ۲۴۸۶۲۸۱
من از صبح تا حالا که برخاسته‌ام جز برای نماز به زمین ننشسته‌ام
amirsadeghzade
جمله «اشهد ان محمدا عبده و رسوله» در نماز به ما می‌آموزد که اول باید عبد بود و بعد رسول! اول باید به عبودیت رسید و سپس رسالت خلق را بر دوش گرفت. اول خودسازی بعد دیگر سازی
آسمان

حجم

۲۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۶صفحه بعد