بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مشهور آسمان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مشهور آسمان اثر عزیزالله حیدری

بریده‌هایی از کتاب مشهور آسمان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۱۱ رأی
۴٫۸
(۱۱)
من از هجوم وسوسه‌ها و درگیری‌ها می‌فهمم که ارزش بیشتری به دست آورده‌ام. از هجوم راهزن‌ها باید بفهمی که متاع و کالای ارزشمندی داری،
Hamidreza TORBO
استاد پرسید: چه چیزی می‌گویند؟ او با همان طنز و ناباوری گفت: می‌گویند یک حورالعین می‌دهند که قدش چند متر، پیشانیش چنان بلند که روی آن بسم الله نوشته و از این دست حرف‌ها و سپس پیروزمندانه خندید. حاج شیخ به او پاسخی قوی و زیبا دارد که او را خاموش نمود. مضمون پاسخ چنین بود که جغرافیای هر حرفی را باید فهمید. اگر زمانی که یک ذره اسپرم در پشت پدرت بودی به تو می‌گفتند که می‌خواهند همسری به تو بدهند که چند میلیارد برابر توست. تو در شگفت می‌شدی و می‌گفتی من چنین زنی را می‌خواهم چه کنم؟! امّا توجّه نداری که آن زن در محیط دیگری با ظرفیت و استعداد دیگری مورد نظر است و همین مرد هم در دنیا طراز همان زن می‌شود.
Hamidreza TORBO
من کارهایی کرده‌ام و نتیجه هم گرفتم. تو هم همین کارها را انجام بده امیدوارم که به نتیجه برسی. ۱ ـ سحرها را بیدار شو. هر چند نماز هم نخوانی. وضویی بگیر! و بنشین در آن لحظه‌ها امام زمان (عج) در حال مناجات است و شعاع گسترده وجود و نجوای او بر همه عالم اثر می‌گذارد و آنگاه ما نیز بهره‌مند می‌شویم. ۲ ـ چیزی را نگه ندار؛ علم و حال. از هر دو ببخش. ۳ ـ با آدم‌ها مأنوس باش به ویژه با فقیرهایشان. غذا بده و اطعام کن. آیا اینها همان چیزهایی نیست که رسول گرامی (ص) فرمود سه چیز از نجات دهنده‌هاست: بیداری (یا نماز شب) هنگامی که مردم خواب هستند، اطعام طعام، و سلام به همه.
Mousavi.morteza
آنها که تکلیف خدا را به دوش گرفته‌اند تأمین‌اند
mim_mahdy
نماز حال تو را نشان می‌دهد نه این که حال بدهد. نماز میزان و مثل درجه تب است. همان‌طور که در حدیث داریم از نماز مصلّی گاهی یک دوم و گاهی یک سوم و گاهی یک چهارم و... قبول می‌شود.
...
جوانی پرسید: چرا خدا این‌قدر در قرآن من، من می‌گوید؟ مگر نه این‌که تعریف از خود بد است؟ فرمود: ما از بس خودمان را پیچیده‌ایم و به بت‌ها و حجاب‌ها چشم دوخته‌ایم، او می‌خواهد خودش رانشان بدهد که این من هستم که جلوه کرده‌ام و تو هستی که در جلوه‌ها مانده‌ای و آن‌ها را بت ساخته‌ای. تو در این محدودها مانده‌ای.
علیرضا
یا تعبیر بیدارکننده‌ای که زندگی انسان بدون دین مسیری از آشپزخانه تا توالت توصیف می‌کند، برگرفته از علی (ع) است که درباره عثمان می‌فرماید: سیره او هم زندگی بین نثیل و معتلف بود.
محمد علی
این فراز و نشیب‌ها تمام شدنی نیست. مادام که راه نیفتاده‌ای مشکل برخورد و تصادف نداری، فقط مشکل ماندن و گندیدن هست. با شروع حرکت درگیری شروع می‌شود و با تصمیم و انتخاب تو، مبارزه شدت می‌یابد. هر چه قدر ارزش تو و انتخاب تو و عمل تو بیشتر شود، هجوم وسوسه‌ها و شیطنت‌ها زیادتر خواهد بود. من از هجوم وسوسه‌ها و درگیری‌ها می‌فهمم که ارزش بیشتری به دست آورده‌ام. از هجوم راهزن‌ها باید بفهمی که متاع و کالای ارزشمندی داری، پس برای مبارزه آماده باش!
محمد سجاد
در جایی گفته است اگر به ما می‌گویند از مجالس لهو... حتی از معاشرت با زن‌ها بپرهیزید؛ این نگاه ضدزن نیست. مقصد مراقبت است؛ چون برخی زن‌ها خاک پایشان بر مردها فضیلت دارد. در نتیجه می‌فهمیم بر حذر داشتن‌ها و انذارها درباره زنان بیدار نمودن مرد به ضعف‌های خود و عظمت و ارزش راه است و خبر از بدی زنها نیست.
Mousavi.morteza
یک بار هم وقتی در قبرستان فاتحه می‌خواند کسی را دید خیرات می‌داد و می‌گفت فاتحه یادتان نرود. ایشان با لبخندی گفت خود این خیرات به مرده می‌رسد. اما مردم با این تحمیل و درخواست از طرف کاری می‌طلبند و اجر را ضایع می‌کنند.
Mousavi.morteza

حجم

۲۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان