بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فوق‌العاده باش | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب فوق‌العاده باش اثر رابین شارما

بریده‌هایی از کتاب فوق‌العاده باش

۳٫۰
(۷)
قوانین مزرعه و قوانین طبیعت همان قوانینی هستند که کار و زندگی ما را کنترل می‌کنند. هر چه بکاری، همان را درو می‌کنی. به مزرعه‌ات رسیدگی کن، آن را پرورش بده. آیا واقعاً فکر می‌کنی، از به دست آوردن محصول خوب بی‌بهره می‌مانی؟ امکان ندارد. بله. حتماً، بعضی اوقات شانس به ما رو می‌کند، بسیار عالی است. برای من، زندگی ایده‌آل، نتیجه زندگی کردن با قوانین طبیعت است؛ چیزهایی از قبیل ارزش قائل شدن، برای مشتریان و اطرافیان. با هر کسی که روبه‌رو می‌شوی، رفتاری مناسب داشته باش تا آن‌ها احساس کنند که شخص بسیار مهمی می‌باشند. به طور غیر منتظره‌ای صادق و به طرز غیر باور نکردنی مشتاق باش. به انجام دادن این کارها ادامه بده، همه چیز عالی خواهد بود و به خاطر داشته باش، هر چه بیشتر دانه بپاشی، گیاهان بیشتری خواهی داشت.
گل پسر طاقچه
عقیده دارم که ما برای این به دنیا آمده‌ایم تا با کارهایی که می‌کنیم، رشد کنیم. تا با اعمال و طرز زندگی‌مان رشد کنیم. (به خاطر داشته باش: صرفاً فقط زندگی نکن، هدایتش کن.) رشد کردن، زندگی ما را سرشار از انرژی می‌کند، وقتی رشد می‌کنیم و توانایی خود را تشخیص می‌دهیم، در خوشحال‌ترین حالت خود هستیم. رشد به ما نیرو می‌دهد حتی وقتی که رشد کردن آسان نیست. بیشتر مراحل رشد آسان نیستند و از ما آن‌چه را می‌سازد که واقعاً هستیم.
گل پسر طاقچه
در شرکت‌ها، کارکنان مهم، به طور چشمگیری سؤالات را مهم مطرح می‌کنند، سؤالاتی که آن‌ها را به سرعت به سمت موارد مهم سوق می‌دهد تا شرکت را به جایی که لازم است، برسانند.
گل پسر طاقچه
اینجا شش سؤال وجود دارد که من با شاگردانم در کلاس‌های تقویت رهبری‌ام درمیان می‌گذارم. توصیه می‌کنم که آن‌ها را بنویسید و وقتی برای جواب دادن آن‌ها پیدا کنید و در دفتر یادداشت‌های روزانه خود بنویسید. - چه چیزی است که اگر انجامش می‌دادم، روش کاری و زندگی‌ام را به طرز چشمگیری بهتر می‌کرد؟ - چه چیزی از حالا تا نود روز دیگر باید اتفاق بیفتد تا احساس کنم، این بهترین سه ماه کاری و زندگی شخصی من است؟ (به یاد آور که وضوح، ادامه تسلط است.) - از چه کسی باید قدردانی کنم؟ (یک لیست بزرگ تهیه کنید.) - چه چیزی را باید بهتر کنم، آیا شغلم است یا مسائل شخصی‌ام است؟ - از چه چیزی باید قدردانی کنم که در حال حاضر نمی‌کنم؟ - در جشن بازنشستگی خود، می‌خواهم چگونه همکارانم من را به یاد بیاورند؟
گل پسر طاقچه
یک اشتباه هیچ اشکالی ندارد. ما انسانیم. اشتباهات باعث می‌شوند تا ما برای یادگیری و رشد راه‌های مؤثر را پیدا کنیم. فقط یک اشتباه را بیش از یک بار مرتکب نشو. در غیر این صورت، آشکار است که شما با درس‌هایی که به آن دسترسی دارید، مقابله می‌کنید و نشان می‌دهد که شما از اتفاقات زندگی پند نمی‌گیرید و دقت نمی‌کنید.
گل پسر طاقچه
همه می‌توانند ویژگی‌های یک رهبر را از خودشان نشان دهند ولی معنی‌اش این نیست که همه می‌توانند شرکت را رهبری کنند.
گل پسر طاقچه
بهترین شرکت‌ها در این دنیا یک ویژگی عمومی دارند، آن‌ها سریع‌تر از رقبای‌شان کارکنانی می‌سازند که هر یک می‌توانند یک رهبر باشند. تمرکز اولیه آن‌ها بر این اصل است و آن‌ها این مهم را بسیار سریع انجام می‌دهند.
گل پسر طاقچه
«انسان منطقی، خود را با دنیا وفق می‌دهد، انسان بی‌منطق سعی می‌کند که دنیا را بر وفق خود درآورد؛ بنابراین تمام پیشرفت‌ها، به انسان بی‌منطق بستگی دارد.»
گل پسر طاقچه
به نظر واضح می‌رسد ولی حقیقت دارد که رهبری در زمان چالش به‌کار می‌آید، نه در هنگام راحتی.
گل پسر طاقچه
در زندگی به آن چیزی که بیشتر بها می‌دهی، ارزشش بیشتر می‌شود.
گل پسر طاقچه

حجم

۱۶۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۶۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
۳۴,۹۵۰
۵۰%
تومان