بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تاریخ تمام‌وکمال جهان | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب تاریخ تمام‌وکمال جهان اثر سمیوئل استیوارت

بریده‌هایی از کتاب تاریخ تمام‌وکمال جهان

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۰از ۲۸ رأی
۳٫۰
(۲۸)
هِنری هشتم با این‌که شش زن در «حرم‌سرا» ی خود داشت پدر چندان خوبی نبود. بیشتر بچه‌هایش یا اصلاً به دنیا نیامدند یا زنده نماندند (رجوع کنید به آن‌چه در مورد تشت و بچه گفته شد.) و آن‌هایی هم که به دنیا می‌آمدند «خروارخروار» دردسر درست می‌کردند. از جملهٔ آن‌ها که زنده ماندند یکی مری، ملکهٔ اسکاتلند بود و دیگری الیزابت، ملکهٔ همه‌جا. آدم وقتی می‌بیند که این‌ها فقط دو قلم از بچه‌های دو زن اول بوده‌اند با خود می‌گوید چه خطری از سر ملت گذشته که چهار زن دیگر بچه‌دار نشدند.
fatemeh
خلاصه یک رابطهٔ عاشقانهٔ توپی بین انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها برقرار شد که لنگه‌اش را دنیا تاکنون به خود ندیده است. یعنی از آن زمان به بعد هر وقت دشمنی در برابر فرانسه قد علم می‌کرد (اگر آن دشمن انگلیسی نبود) انگلستان کنار فرانسه می‌ایستاد. در عوض هر وقت انگلستان بدخواه پیدا می‌کرد (اگر آن بدخواه فرانسوی نبود) فرانسه درست پشت انگلستان قرار می‌گرفت.
fatemeh
خدا کند خانوادهٔ سلطنتی در آینده از همان اول اجازه داشته باشد با گزینهٔ دوم خود ازدواج کند.
MrDreamer
تاریخ‌دانان مرتب تو سروکلهٔ هم می‌زنند که اول خواندن کشف شده یا نوشتن. بعد هم که خسته می‌شوند می‌گویند این همان حکایت مرغ‌وتخم‌مرغ است. این‌طوری است دیگر. وقتی از چیزی سر درنمی‌آورند یاد این حکایت می‌افتند.
szahra93
رومی‌های باستان احتمالاً صاحب زِبر و زرنگ‌ترین تمدن باستان بودند چون دوره می‌افتادند و تمام چیزهایی را که دیگران اختراع کرده بودند برای خودشان برمی‌داشتند و وقت آزاد خود را صرف اختراع تجملاتی مثل گرمایش کفی و بستنی می‌کردند.
szahra93
وقتی فرانسوی‌ها وارد انگلستان شدند انگلیسی‌ها همان معامله‌ای را با آن‌ها کردند که قبلاً با رومی‌ها کرده بودند یعنی تصمیم گرفتند یک‌جورهایی با آن‌ها کنار بیایند (اسم این سیاست را «کمترین مقاومت در برابر مقاومت فرانسه» گذاشتند).
szahra93
شاید ویکتوریایی‌تر از همه خود ملکه ویکتوریا بود که به طور اتفاقی با یک آلمانی به نام شاهزاده آلبرت ازدواج کرد. اما درست وقتی به اشتباه خود پی برد که حدود بیست‌تایی بچه داشتند و دیگر معلوم است که کار از کار گذشته بود.
szahra93
آن جملهٔ معروف یادتان باشد که هر وقت گذشتهٔ کشور دیگری در میان است، تاریخ آن کشور اغلب به زبان دیگری است و الا آخر
szahra93
در مراسم خاک‌سپاری جُرج پنجم، تاج پادشاهی از روی تابوت قل خورد و رفت توی جوی آب. پادشاه جدید، ادوارد هشتم (یا ادوارد ولگرد) مانده بود که این اتفاق را به فال نیک بگیرد یا نه.
szahra93
تا آن زمان رسم بر این بود که ملکه یا شاه باید با پسرعمو یا دخترعمویی ازدواج می‌کرد که کمتر از همه از او بدش می‌آمد چون که آدم می‌تواند بی‌خیال عشق بشود اما دست کشیدن از پسرعمو یا دخترعمو ابداً ممکن نیست.
szahra93

حجم

۲۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۲۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۱۶,۵۰۰
۵۰%
تومان