بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودانضباطی در ده روز | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب خودانضباطی در ده روز اثر تئودور برایانت

بریده‌هایی از کتاب خودانضباطی در ده روز

۳٫۹
(۲۰۳)
بنابراین، خودانضباطی یک مهارت است تا بتوانید بخش‌های مختلف شخصیت‌تان را به جای اینکه در اثر اختلاف و تضاد درونی فلج شوند، منظم و هماهنگ کنید. درواقع، با کسب این مهارت، عناصر روان‌شناختی ما همگی در یک جهت و به سمت اهداف آگاهانه منتخب ما قرار می‌گیرند.
مرضیه
تا به حال داستان خانمی را شنیده‌اید که بلوزی را که خریده بود به فروشگاه برگرداند و به فروشنده گفت: وقتی به خانه رسیدم، متوجه شدم این بلوز را دوست ندارم. من فقط موسیقی‌ای را که در فروشگاه پخش می‌شد دوست داشتم. به‌طور ناخودآگاه، همواره مناظره‌هایی در ذهن ما صورت می‌گیرد که به‌ندرت آن‌ها را می‌شنویم. اما به‌شدت بر افکار، رفتار و احساساتمان تأثیر می‌گذارند.
کاربر... :)
بلکه خودانضباطی یعنی: - یک مهارت که می‌تواند یاد گرفته شود. - آگاهی از مقاومت ناخودآگاهتان در مقابل عملکرد، سپس غلبه بر آن مقاومت‌ها. - فرایند تناسب بین عناصر روان‌شناسانه خودآگاه و ناخودآگاهتان
مرضیه
اگر پیام‌های گفتگوی درونی‌تان را با صدای بلند بگویید، قدرتمندتر می‌شوند زیرا آنگاه پیام شما دو مؤلفه فیزیکی خواهد داشت: گفتن و شنیده شدن! به این ترتیب، پیام‌هایتان قدرت و حمایت روحی و جسمی شما را دریافت می‌کنند.
مرضیه
یادتان باشد: «من انتخاب می‌کنم....». وقتی ذهن ناخودآگاهتان اولویت‌هایتان را با انرژی مثبت و با قدرت می‌شنود، قدرت شما را حس می‌کند. سپس از این قدرت برای به راه انداختن نیروهای درونی‌تان استفاده می‌کند تا به اهدافتان برسید. به زبان دیگر، کلمات معجزه می‌کنند.
مرضیه
برای آنکه، گفتگوی درونی عملکرد ـ محور مؤثر واقع شود باید مثبت، مشخص و در زمان حال باشد.
مرضیه
به یاد داشته باشید، در استفاده از تکنیک گفتگوی درونی، باید دقیقاً آنچه را می‌خواهید انجام دهید؛ به ذهن ناخودآگاهتان بگویید؛ گویی واقعاً آن را انجام می‌دهید. ذهن ناخودآگاهتان طوری کار می‌کند تا واقعیت بیرونی را با واقعیت درونی یکی و هماهنگ کند. بنابراین، در پی دریافت پیام شما، ذهن ناخودآگاهتان از تمام نیروهایتان استفاده می‌کند تا آنچه را به او گفته‌اید به واقعیت تبدیل کند.
مرضیه
گفتگوی درونی عملکرد ـ محور با مثبت بودن، خاص بودن و بودن در زمان حال، بر گفتگوی درونی خودویرانگر، غلبه می‌کند.
مرضیه
هاید را به‌عنوان بخشی که خلاق، عاشق تفریح و در جستجوی شادی است، در نظر بگیرید (بخش کودک درونتان).
مرضیه
«گرچه منزل بس خطرناک است و مقصد بس بعید هیچ راهی نیست کان را نیست پایان غم مخور»
کاربر479065
تقویت خودانضباطی نیز مانند تقویت هر مهارت دیگری، نیازمند دانش و تمرین است.
مرضیه
به خاطر این طرز فکر، برای خیلی از افراد آسان‌تر این است به جای اینکه ریسک حقارتی که بر اثر تلاش ناموفق برای تغییر، به آن‌ها تحمیل می‌شود، بپذیرند؛ به پرخوری وسواس‌گونه، افراط در مشروبات الکلی یا سیگار کشیدن ادامه دهند.
6456
خودانضباطی شامل موارد زیر نیست: - یک ویژگی شخصیتی که در شما وجود داشته باشد یا نداشته باشد. - مجبور باشید با استفاده از نیروی اراده بر یک نیروی درونی غلبه کنید. بلکه خودانضباطی یعنی: - یک مهارت که می‌تواند یاد گرفته شود. - آگاهی از مقاومت ناخودآگاهتان در مقابل عملکرد، سپس غلبه بر آن مقاومت‌ها. - فرایند تناسب بین عناصر روان‌شناسانه خودآگاه و ناخودآگاهتان.
6456
تجربه ادیسون در ساختن لامپ، نشان می‌دهد ارتباط دادن شکست با عزت نفس چه کار احمقانه‌ای است. من فکر می‌کنم ما می‌توانیم بگوییم ادیسون نور را دیده بود.
FarimahOmidi
پنج زهر مورد علاقه آقای هاید: ۱. بدبینی ۲. منفی‌گرایی ۳. یأس و ناامیدی ۴. فرار کردن ۵. به تأخیر انداختن
6456
ما فراموش می‌کنیم به خودمان بگوییم هیچ موجود زنده‌ای نشانه شکست نیست. البته این واقعیت دارد که هر انسانی می‌تواند در پروژه یا کاری، شکست بخورد. اما نمی‌تواند خودش یک شکست باشد. به علاوه، یک انسان در یک مسئله بارها شکست می‌خورد ولی این شکست باعث نمی‌شود که خودش یک شکست خورده محسوب شود.
alirezahamdi
کوشش جزئی، نتیجه‌ای جزئی نیز به دنبال خواهد داشت.
zahra goli
پشتکار تنها ابزار پیروزی و موفقیت است.
Book
خودباوری همراه با خودانضباطی (که اگر به هاید اجازه ندهید شما را گول بزند، به دست خواهید آورد) بدون توجه به اینکه قرار است چه کاری انجام دهید، یک معامله برد ـ برد است. باور کنید!
کاربر ۱۷۷۴۵۸۲
«بدترین چیزی که باید از آن بترسیم، خود ترس است».
کاربر ۳۶۱۵۰۱۷

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان