بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مینیمالیسم دیجیتال | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب مینیمالیسم دیجیتال اثر سمانه پرهیزکاری

بریده‌هایی از کتاب مینیمالیسم دیجیتال

۴٫۰
(۱۰۵)
به‌طور خاص چه چیزی باعث می‌شود فناوری‌های جدید بستر مناسبی برای اعتیاد رفتاری در افراد باشند؟
azar
ربکا با خریدنِ یک ساعت، عاداتِ روزانه‌اش را تغییر داد. این ممکن است برای خوانندگانِ مسن‌تر امری بدیهی به نظر برسد، اما برای نوزده‌ساله‌ای مثل ربکا، یک اقدام آگاهانه بود. «گمونم حدود هفتادوپنج درصد از زمانی‌که وقتم رو توی سایت‌های مختلف تلف می‌کردم، به‌خاطر این بود که گوشی‌م رو ورداشتم تا ببینم ساعت چنده!»
Pep
اگر اجازهٔ ورود افکارِ دیگران را به ذهن‌تان بدهید، خلوت می‌تواند در آرام‌ترین مکان‌ها هم از بین برود.
Pep
اگر کسی هستید که می‌تواند بدون دسترسیِ دائم به گوشی‌های هوشمند به زندگی ادامه دهد، و اگر قلب‌تان می‌گوید که این تصمیمْ تأثیر مثبتی روی زندگی‌تان خواهد داشت، باید خیال‌تان راحت باشد که انتخابِ این راه، حالا دیگر چندان افراطی به حساب نمی‌آید.
احسان
هرچه زمان بیش‌تری را صرف "اتصال" به این سرویس‌ها کنید، احتمال منزوی‌شدن‌تان بیش‌تر می‌شود.
Pep
شاید به نظر برسد چون مینیمالیست‌های دیجیتال رابطهٔ آنلاینِ کم‌تری با دیگران دارند، دچار نوعی محافظه‌کاری و تفریط شده‌اند اما به عقیدهٔ خودشان واقعیت کاملاً برعکس است: افراط حقیقی مدت‌زمان طولانی‌ای‌ست که آدم‌ها صرف خیره‌شدن به صفحه‌نمایش گوشی‌هاشان می‌کنند.
s khalili
زندگی بدون گوشیِ همراه گاهی آزاردهنده است. اما خیلی کم‌تر از آن‌چه فکرش را می‌کنید، مشکل‌زاست.
zeinab
روند پاکسازی به این صورت است که باید به مدت سی روز از تمامیِ فعالیت‌های اختیاریِ آنلاین اجتناب کنید. در طول این مدت همهٔ چرخه‌های اعتیادی را که ابزارهای دیجیتال می‌توانند ایجاد کنند ترک می‌کنید و شروع می‌کنید به کشف دوبارهٔ فعالیت‌های غیردیجیتالی‌ای که در شما حس رضایت‌مندیِ عمیقی ایجاد می‌کنند. مثلاً می‌توانید پیاده‌روی کنید، حضوری با دوستان‌تان صحبت کنید، به انجمن‌ها بپیوندید، کتاب بخوانید یا حتا به ابرها خیره شوید. از همه مهم‌تر، این پاکسازی به شما فضا می‌دهد تا بتوانید چیزهایی را که در زندگی بیش از هر چیزی برای‌تان ارزش دارد از نو کشف کنید. در پایانِ این سی روز، تعداد کمی از فعالیت‌های آنلاینی را که به‌دقت انتخاب شده‌اند و معتقدید منفعتِ زیادی برای چیزهای ارزشمند در زندگیِ شما به همراه دارند، به برنامه‌تان برمی‌گردانید
s khalili
آن‌ها آموخته‌اند که کلید پیشرفت در دنیای فوقِ مدرنِ ما، صرف زمان کم‌تر برای استفاده از فناوری‌ست.
s khalili
«سرمایه‌دارهای بانفوذِ سازندهٔ ابزارهای ارتباط‌جمعی دیگه نباید تظاهر کنن خدایانِ خنگ و بی‌آزارِ فناوری هستن که واسه ساختنِ دنیای بهتر تلاش می‌کنن. باید اعتراف کنن که درست مثل تنباکوکارهای تی‌شرت‌پوشی‌ان که دارن یه محصول اعتیادآور رو به بچه‌ها می‌فروشن. اگه بخوایم با خودمون صادق باشیم، باید بگم چک‌کردن تعداد "لایک"ها شده شکلِ امروزیِ سیگارکشیدن.»
golnooshkaaf

حجم

۲۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

حجم

۲۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان