بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه مرور کتاب بنویسیم؛ مرورنویسی برای مشاوره‌ی خوانندگان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب چگونه مرور کتاب بنویسیم؛ مرورنویسی برای مشاوره‌ی خوانندگان اثر برد هوپر

بریده‌هایی از کتاب چگونه مرور کتاب بنویسیم؛ مرورنویسی برای مشاوره‌ی خوانندگان

نویسنده:برد هوپر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۴۸ رأی
۳٫۴
(۴۸)
یکی از نکاتی که مرورنویس سعی می‌کند رعایت نماید هم‌لحنی با کتاب است.
s.latifi
مرورنویسان باید از مرور منفی دوری کنند؛ یعنی در مرور خود نباید بگویند که کتاب اصلاً خوب نیست و نباید توجهی به آن کرد، آن را خواند یا برای کتابخانه خرید.
s.latifi
اول، تجربه در خواندن کتاب و گوش دادن به کتاب گویا؛ دوم، تجربه در مرورخوانی؛ و بالاخره، تجربه در مرورنویسی.
s.latifi
رمان مشهور بربادرفته را به‌عنوان‌مثال در نظر بگیرید، رمانی که اکثر افراد یا خوانده‌اند و یا فیلم آن را دیده‌اند. (به یاد بیاورید که در فصل ۲، از بربادرفته به‌عنوان مثالی برای نشان دادن دو سوی مثبت و منفی در مرور یک کتاب استفاده شد.) بربادرفته دربارهٔ چیست؟ اولین پاسخ مرورنویس این خواهد بود: «در مورد جنگ داخلی است». اما رمان‌ها، حتی رمان‌های تاریخی، همیشه اول از همه در مورد شخصیت‌ها هستند
mustafa fattahi ardakani
او کاری را انجام می‌دهد که هر مرورنویس خوبی باید انجام دهد: فوراً حیطهٔ کامل کتاب را مشخص و حدومرز آن را شناسایی می‌کند.
MOHAMMAD MAHDI
او تکه‌ای کوچک از کتاب را بیرون نمی‌کشد تا بعد تصمیم بگیرد مته‌ای را برای نمونه‌گیری از هسته پایین بفرستد، گویی که می‌خواهد به دنبال نفت بگردد؛ بلکه کل کتاب را گسترده است و مسیری را نشان می‌دهد که از آن طرح کلی قلمرو را، آن‌گونه که در مقابل او پدیدار شده، کاوش می‌نماید.
MOHAMMAD MAHDI
مجموعه‌های خوب داستان کوتاه مانند آلبوم‌های خوب موسیقی تقریباً همیشه بگیر و نگیر دارند __ زمانی موفق‌اند که سه یا چهار اثر خوب داشته باشند، اما اگر پنج‌تا داشته باشند، وحشتناک موفق‌اند.
MOHAMMAD MAHDI
باشگاه‌های کتاب همچنان محبوب هستند و اکثر آن‌ها در خانه‌های شخصی (یا کتابخانه‌های عمومی) تشکیل می‌شوند، جایی که دوستان و آشنایان گرد هم می‌آیند تا در مورد کتابی توافقیْ بحث و یا حتی مشاجره کنند.
MOHAMMAD MAHDI
هماهنگ کردن لحن مرور با لحن کتاب توانایی‌ای تقریباً غریزی است، به‌طوری که مرورنویس نمی‌تواند کاملاً نسبت به آن آگاه باشد وگرنه خیلی بدیهی و زمخت به نظر می‌رسد. توانایی تعبیهٔ ظریف لحن کتاب در مرور با تجربه به دست می‌آید. شعارمان را در مورد تبدیل شدن به یک مرورنویس خوب به یاد دارید؟ تجربه، تجربه، تجربه.
z ghaiioomi
مرورنویسان کتاب نفرت‌انگیزترین و مشمئزکننده‌ترین گونهٔ خوک‌هایی هستند که پوزه روی سیارهٔ زمین مالیده‌اند، مخلوقاتی غرغرو و تهوع‌آور که با تکه‌پاره‌کردن کارهای دیگران شهوت تندخویی خود را ارضا می‌کنند. استیو هِلی، چگونه رمان‌نویس مشهوری شدم
AminNasiri

حجم

۱۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۲۹,۰۰۰
۵۰%
تومان