بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فلسفه تنهایی | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب فلسفه تنهایی اثر لارس اسوندسن

بریده‌هایی از کتاب فلسفه تنهایی

انتشارات:نشر گمان
امتیاز:
۳.۵از ۲۲۱ رأی
۳٫۵
(۲۲۱)
آن لحظه که به خودآگاهیِ کامل می‌رسیم تنهایی را درک می‌کنیم. ما از حیث جسمانی، عاطفی، و عقلانی به دیگران محتاجیم؛ اگر قرار است هر چیزی یا حتی خودمان را درک کنیم و بشناسیم، به دیگران نیاز داریم."
صبا بانو:)
تنهایی به معنای عدم وجود جمع و گروه نیست بلکه بیشتر مبیّنِ این است که ایده‌آلی که از جمع و گروه در ذهن داریم محقق نشده است.
مریم عبادی
همیشه باید بابتِ عشق بهایی پرداخت، و تنهایی بخشی از آن‌ست. هر آدمی که عاشق باشد، یا به کسی فکر کند، در غیابِ آن فرد، وقتی که چه جسمانی چه عاطفی ترک می‌شود، حتماً تنهایی را تجربه خواهد کرد.
مریم عبادی
فلسفه تنهایی نویسنده: لارس اسوندسن
کاربر۰۰۰۰۰۰
همیشه باید بابتِ عشق بهایی پرداخت، و تنهایی بخشی از آن‌ست. هر آدمی که عاشق باشد، یا به کسی فکر کند، در غیابِ آن فرد، وقتی که چه جسمانی چه عاطفی ترک می‌شود، حتماً تنهایی را تجربه خواهد کرد. البته شما می‌توانید رابطهٔ صمیمی و نزدیکی با دیگران نداشته باشید تا آسیب‌پذیری‌تان را به حداقل برسانید؛ اما بهایی که می‌پردازید چه بسا تجربهٔ تنهاییِ بزرگتری باشد.
NeDa
خلوتِ آدمی حالتی‌ست " که در آن حداقلِ تنهایی را تجربه می‌کنیم"
Mehrdad Pourkhazaeyan
تنهایی بیماری نیست، بلکه از پدیده‌های عام بشری‌ست. همان‌گونه که گرسنگیِ ناشی از نخوردن مریضی نیست اشتیاقِ به رابطهٔ اجتماعی ــــ که از تنهایی ناشی می‌شودــــ هم بیماری نیست. گرچه تنهایی می‌تواند آنقدر پیشرفت کند که خطر ابتلا به اختلالات ذهنی و جسمی را به نحو شگفت‌انگیزی افزایش دهد. افراد تنها خیلی بیشتر از آنها که تنها نیستند از خدمات درمانی استفاده می‌کنند
maryam
ارسطو داشتن یک رفیق را " بزرگترین موهبت بیرونی" توصیف می‌کند.
𝑯𝒂𝒅𝒊𝒔
انزوا گذرگاه و معبرِ معرفت " نفس" است.
Mahdieh
هایدگر با این مَثَل که عشق آدم را کور می‌کند مخالف است، و در عوض باور دارد عشق سبب می‌شود چیزهایی ببینیم که وقتی عاشق نیستیم نمی‌توانیم ببینیم‌شان. (۱۸) وقتی دل و دماغ ندارید، وجوهی از این عالم به روی‌تان بسته است، و نمی‌توانید مثلاً از لذت و شادیِ دیگران کیفور شوید.
Mahdieh

حجم

۴۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۴۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان