بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فلسفه تنهایی | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب فلسفه تنهایی اثر لارس اسوندسن

بریده‌هایی از کتاب فلسفه تنهایی

انتشارات:نشر گمان
امتیاز:
۳.۵از ۲۲۱ رأی
۳٫۵
(۲۲۱)
تنهایی برایمان فضایی را مهیا می‌کند که بتوانیم در آن به روابطمان با بقیه فکر کنیم،‌ و بفهمیم که چقدر به آنها نیاز داریم.
کاربر ۲۴۷۴۱۴۹
منظورِ از تنهایی اغلب اوقات حالتِ حسیِ ناخوشایندی‌ست، اما خلوت حالتِ حسیِ دلپذیری‌ست. با این وصف، استثنائاتی نیز وجود دارد.
کاربر ۲۴۷۴۱۴۹
تنهایی به معنای عدم وجود جمع و گروه نیست بلکه بیشتر مبیّنِ این است که ایده‌آلی که از جمع و گروه در ذهن داریم محقق نشده است.
کاربر ۲۴۷۴۱۴۹
تنهاماندن در بیابانی بزرگ راحت‌تر است تا انزوا در میان مردم.
saba
پاسخی برای مسئلهٔ تنهایی‌اش، چراییِ مرگ، منشأ ملال و دل‌زدگی، یا اینکه دوستی‌ها چرا ناپایدارند و مبهم، یا به دنبالِ راه برون‌رفتی از تنگناهای اخلاقی باشد که هر روز لحظاتی با آن‌ها روبرو می‌شود و... اندیشیدن به همین‌ها فلسفه را و بخشی از ادبیات را پدید آورده است؛ اما انتظار اینکه کتابی یا کسی در چند صفحه یا فلان‌تعداد نکته به ما بگوید چطور زندگی کنیم و چگونه خوشبخت شویم، در واقع یکجور انکارِ مسئولیت شخصیِ انسان است.
𝑯𝒂𝒅𝒊𝒔
" اگر در حیرت روزگار گذرانم" فرصتِ عمر از دست برود و " ناساخته رحلت باید کرد"
𝑯𝒂𝒅𝒊𝒔
این افسانه یک تمثیل است، در پیِ دارو مباش، " کوه‌ها" همانا مردان خردمندند، " گیاهان" را بگیر همان کتاب‌های ایشان، و " مرگ" چیزی جز نادانی نیست، و " حیات" و " زنده‌شدن" نیز همان آگاهی و خرد است؛ یعنی آن اکسیر حیات همان دانشی‌ست که حکیمانِ خردمند در سخن و کتاب‌هایشان ثبت کرده‌اند.
mohammad
آن لحظه که به خودآگاهیِ کامل می‌رسیم تنهایی را درک می‌کنیم.
haji.official
خلوتِ نوشتن خلوتی‌ست که بدونِ آن نوشتن محقق نمی‌شود، یا به صورت تکه‌پاره‌های بی‌خونی از آب در می‌آید، و نویسنده پی چیز دیگری برای نوشتن می‌گردد... میانِ کسی که کتاب می‌نویسد و اطرافیان او باید همیشه نوعی جدایی باشد، یعنی گوشهٔ خلوت اختیار کند، یک نوع انزوا: انزوای نویسنده،‌ انزوای نوشتن.
حسین حمیدیا
برای اینکه بتوان رابطهٔ محتملِ (contingenc) میان انزوای اجتماعی و تنهایی را تبیین کرد، مدلی مشهور به مغایرتِ شناختی (Cognitive Discrepancy) شکل گرفته است. (۱۰) بر اساس این نظریه، آدم‌ها نوعی معیار درونی یا توقع در خود می‌سازند که روابطشان با دیگران را به محکِ آن می‌زنند. اگر رابطه‌هایشان با این معیار همخوانی داشته باشد، به این روابط حسِ خوشنودی و رضایت خواهند داشت و تنهایی را تجربه نخواهند کرد؛ و برعکس اگر رابطه‌هایشان مطابق با آن معیار نباشد حس تنهایی خواهند داشت.
صبا بانو:)

حجم

۴۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۴۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان