بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فلسفه تنهایی | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب فلسفه تنهایی اثر لارس اسوندسن

بریده‌هایی از کتاب فلسفه تنهایی

انتشارات:نشر گمان
امتیاز:
۳.۵از ۲۲۱ رأی
۳٫۵
(۲۲۱)
راه مخوفست و رفیقان ناموافق و رحلت نزدیک و هنگامِ حرکت نامعلوم
𝑯𝒂𝒅𝒊𝒔
در کمترجایی مثل یک کلان‌شهر ممکن است احساسِ تنهایی به انسان دست بدهد. او تأکید می‌کند که تنهایی به معنای عدم وجود جمع و گروه نیست بلکه بیشتر مبیّنِ این است که ایده‌آلی که از جمع و گروه در ذهن داریم محقق نشده است
mirmo
رابطه‌های صمیمی و نزدیک با آدم‌ها آن مرکز و محوری‌ست که زندگیِ هر کس حول آن می‌گردد. نه فقط وقتی که نوزاد است یا کودکی تازه راه افتاده یا بچه‌ای مدرسه‌ای، بلکه در دوران نوجوانی و بزرگ‌سالی و کهن‌سالی هم زندگی‌اش حول محور این روابط می‌چرخد. از همین روابط صمیمی و نزدیک است که آدم شور و حال زندگی می‌گیرد.
پروفسور
به همین سبب مشخصهٔ این کتاب این است که در تألیفِ آن هم یافته‌های تجربیِ متنوع مدنظر بوده‌است و هم تحلیل‌های مفهومیِ متأثر از آثار فلسفی.
صبا بانو:)
درد شدید را نمی‌توان با دیگران درمیان گذاشت،‌ صرفاً به این دلیل که وقتی درد همهٔ دنیای آدم می‌شود، دیگر جایی برای چیز دیگری باقی نمی‌گذارد.
Parinaz
آدم‌ها نوعی معیار درونی یا توقع در خود می‌سازند که روابطشان با دیگران را به محکِ آن می‌زنند. اگر رابطه‌هایشان با این معیار همخوانی داشته باشد، به این روابط حسِ خوشنودی و رضایت خواهند داشت و تنهایی را تجربه نخواهند کرد؛ و برعکس اگر رابطه‌هایشان مطابق با آن معیار نباشد حس تنهایی خواهند داشت.
مریم عبادی
همیشه باید بابتِ عشق بهایی پرداخت، و تنهایی بخشی از آن‌ست. هر آدمی که عاشق باشد، یا به کسی فکر کند، در غیابِ آن فرد، وقتی که چه جسمانی چه عاطفی ترک می‌شود، حتماً تنهایی را تجربه خواهد کرد.
مریم عبادی
حسِ تنهایی برای کسانی که به آن دچارند می‌تواند معضلی جدی باشد. تنهایی بر کیفیت زندگیِ خیلی‌ها اثر می‌گذارد و به سلامتِ جسم و روانشان هم آسیب می‌زند. ولی باز هم حرف زدن از تنهایی کار سختی‌ست، چرا که خجالت و شرم در پی دارد. از طرفی دیگر، گاهی دلچسب‌ترین لحظاتِ زندگی‌مان در تنهایی رقم می‌خورند.
Reza Yousefpor
مرگ به نوع بشر فردیت می‌دهد. این خودِ من است که خواهد مرد. مرگِ من مختصِ من است و هیچ‌کس نمی‌تواند به مرگ من بمیرد، ممکن است جای من خانه را تمیز کنند یا خوراکی بپزند، ولی نمی‌توانند به جای من بمیرند. مرگ همانا مرگِ من است
🌵مهدی🌵
مهم نیست تا چه حد دوروبرِ کسی شلوغ است و با آدم‌ها ــــ و در بعضی موارد حیوان‌هاــــ در تماس است، بلکه مهم احساسی‌ست که آن شخص از روابطش با دیگران تجربه می‌کند.
احسان رضاپور

حجم

۴۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۴۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان