بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده‌ عادت ها | صفحه ۱۶۵ | طاقچه
کتاب خرده‌ عادت ها اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب خرده‌ عادت ها

۴٫۰
(۱۶۹۶)
عادت‌ها شبیه اتم‌های زندگی‌مان هستند. هرکدام یک واحد ضروری‌اند که به موفقیت کلی‌مان کمک خواهند کرد.
یلدا 9898
دلیل انتخاب هدف این است که بازی را ببرید. دلیل ایجاد سیستم، ادامه‌دادن به بازی است. تفکر صحیح بلندمدت، تفکری بدون هدف است. صحبت از یک موفقیت واحد نیست؛ بلکه چرخه‌ی بی‌پایان موفقیت و پیشرفت، مدنظر است. درنهایت، تعهد به «فرایند» است که «پیشرفت» را میسر می‌کند
یلدا 9898
دستیابی به هدف تنها در «همان لحظه» زندگی‌تان را تغییر می‌دهد. به‌اشتباه تصور می‌کنیم باید نتایج خود را تغییر دهیم؛ درحالی‌که نتایج مشکل‌ساز نبوده‌اند. چیزی که حقیقتاً باید تغییر دهیم، سیستمی است که آن نتایج را ایجاد کرده است. زمانی که مشکلات را در سطح نتایج حل کنید، فقط موقتاً حل‌شان کرده‌اید. برای دستیابی به نتیجه‌ی موردنظر، باید مشکلات را در سطح سیستم حل کنید و داده‌های ورودی را تغییر دهید تا بازده خروجی خودش تغییر کند.
یلدا 9898
تمام چیزهای بزرگ از شروع‌های کوچک به دست می‌آیند. تصمیمی کوچک و ساده بذر هر عادتی است؛ اما وقتی تصمیم تکرار می‌شود، عادت جوانه‌ می‌زند. بعد هم قدرتمندتر می‌شود، ریشه می‌دواند و شاخه‌هایش گسترده می‌شود. کنارگذاشتن یک عادت همانند ریشه‌کن‌کردن یک بلوط قدرتمند در وجودمان است و ایجاد یک عادت مثبت همانند این است که هربار یک گل زیبا بکاریم.
یلدا 9898
چطور به‌سرعت بعد از قطع‌شدن عادت، خودتان را جمع‌وجور کنید اهمیتی ندارد که چقدر در عادت‌تان ثابت قدم هستید؛ این‌که زندگی، شما را در مقطعی متوقف کند، اجتناب‌ناپذیر است. کمالْ ممکن نیست. خیلی طول نمی‌کشد که موردی اورژانسی از راه می‌رسد؛ بیمار می‌شوید یا مجبورتان می‌کنند به سفری کاری بروید یا خانواده‌تان میزان بیش‌تری از زمان‌تان را به خودشان اختصاص می‌دهند. هرگاه این اتفاق برایم می‌افتد، سعی می‌کنم قانون ساده‌ای را به ‌یاد بیاورم: هیچ‌وقت اجازه نده دو بار اتفاق بیفتد. اگر یک روز را از دست بدهم، سعی می‌کنم به‌سرعت به عادتم برگردم
hadis
همیتی ندارد که چقدر در عادت‌تان ثابت قدم هستید؛ این‌که زندگی، شما را در مقطعی متوقف کند، اجتناب‌ناپذیر است. کمالْ ممکن نیست. خیلی طول نمی‌کشد که موردی اورژانسی از راه می‌رسد؛ بیمار می‌شوید یا مجبورتان می‌کنند به سفری کاری بروید یا خانواده‌تان میزان بیش‌تری از زمان‌تان را به خودشان اختصاص می‌دهند. هرگاه این اتفاق برایم می‌افتد، سعی می‌کنم قانون ساده‌ای را به ‌یاد بیاورم: هیچ‌وقت اجازه نده دو بار اتفاق بیفتد.
hadis
عادت‌های شما راه‌حل‌های مدرن برای انگیزه‌های کهن هستند؛ نسخه‌های جدید عیب‌های قدیمی.
Afsaneh Habibi
محصولات انگیزه‌ی جدید خلق نمی‌کنند، بلکه به انگیزه‌های اساسی طبیعت انسانی چنگ می‌زنند.
Afsaneh Habibi
اشتیاق صرفاً نمایش خاصی است از انگیزه‌ای عمیق‌تر. مغز انسان در تمایل به استعمال سیگار یا بررسی اینستاگرام یا انجام بازی ویدئویی به چیزی دست پیدا نمی‌کند. هر فرد در سطح عمیق، تنها می‌خواهد عدم‌اطمینان خود را کاهش دهد و اضطراب خود را از بین ببرد تا پذیرش و تأیید اجتماعی را به دست آورد یا به اعتبار نائل شود.
Afsaneh Habibi
«پیشرفت تمدن به‌دلیل افزایش تعداد کارهایی است که می‌توانیم بدون فکر‌کردن به آن‌ها انجام‌شان دهیم».
Afsaneh Habibi
هدف هر ورزش این است که بهترین امتیاز کسب شود؛ اما این‌که در کلِ بازی به صفحه‌ی امتیازات خیره شوید، احمقانه است. تنها راه پیروزی این است که هر روز تمرین کنید.
Mehran
بیاید. درحقیقت، نتیجه‌ی تلاش‌های‌مان اغلب به تأخیر می‌افتد. ماه‌ها یا سال‌ها بعد می‌توانیم به ارزش واقعی تلاش‌های پیشین‌مان برسیم
Mehran
تمام چیزهای بزرگ از شروع‌های کوچک به دست می‌آیند. تصمیمی کوچک و ساده بذر هر عادتی است؛ اما وقتی تصمیم تکرار می‌شود، عادت جوانه‌ می‌زند. بعد هم قدرتمندتر می‌شود، ریشه می‌دواند و شاخه‌هایش گسترده می‌شود.
علی
اغلب درباره‌ی عادت‌های‌مان در چرخه‌ی‌ «همه یا هیچ» می‌افتیم. مشکل اشتباه‌کردن نیست؛ مشکل این است که فکر کنیم اگر چیزی را نتوانیم کامل و بی‌نقص انجام دهیم، اصلاً نباید انجامش دهیم.
farnaz3000
این ویژگی برنده‌ها را از بازنده‌ها متمایز می‌کند. ممکن است هرکسی یک عملکرد بد، تمرین بد یا یک روز کاری بد داشته باشد؛ اما وقتی انسان‌های موفق شکست می‌خورند، به‌سرعت به‌جای اول‌شان برمی‌گردند. اگر بازگشت به روال قبل سریع باشد، قطع‌کردن عادت ایرادی ندارد.
farnaz3000
او در ۱۹۸۱ نوشت: «پیشنهاد من بسیار ساده بود: آن شماره‌ی رمز هسته‌ای را در کپسولی کوچک قرار دهید. سپس آن کپسول را درست در کنار قلب یک داوطلب جاسازی کنید. آن داوطلب درحالی‌که رئیس‌جمهور را همراهی می‌کند، به‌همراه خودش یک چاقوی بزرگ و سنگین سلاخی را حمل خواهد کرد. درصورتی که رئیس‌جمهور بخواهد سلاح‌های هسته‌ای را به کار بیندازد، تنها راهی که می‌تواند این کار را انجام دهد، این است که خودش اولین نفری باشد که با دست‌هایش یک نفر را به قتل می‌رساند. رئیس‌جمهور می‌گوید: ’جرج، متأسفم اما ده‌ها‌میلیون نفر باید بمیرند.‘ او باید به کسی نگاه کند و متوجه شود که مرگ چیست و مرگ فردی بی‌گناه یعنی چه. خون روی کف کاخ سفید و درک حقیقت. زمانی که این موضوع را به دوستانم در پنتاگون پیشنهاد دادم گفتند: ’خدای من، وحشتناک است. کشتن یک نفر قضاوت رئیس‌جمهور را دگرگون می‌کند. او ممکن است هرگز دکمه را فشار ندهد.‘»
Ali Zare
تمرکز همیشه باید بر تبدیل‌شدن به نوع خاصی از آدم‌ها باشد، نه رسیدن به نتیجه‌ای خاص.
Fatemeh_J
بالاترین نوع انگیزش درونی وقتی است که عادتی به بخشی از هویت شما تبدیل می‌شود. این‌که بگویم من آدمی هستم که فلان چیز را «می‌خواهد»، یک چیز است و این‌که بگویم من چنین آدمی «هستم»، چیز کاملاً متفاوتی است.
Fatemeh_J
وقتی پای حس افتخار در میان باشد، دیگر با چنگ و دندان برای حفظ عادت‌های مرتبط با آن می‌جنگید.
azin
نوال راویکانت، کارآفرین و سرمایه‌گذار گفته است: «برای نوشتن کتابی فوق‌العاده، باید اول به خودِ کتاب تبدیل شوید.»
mkt182

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان