بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده‌ عادت ها | صفحه ۱۶۶ | طاقچه
کتاب خرده‌ عادت ها اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب خرده‌ عادت ها

۴٫۰
(۱۶۹۶)
دلیل واقعی اهمیت‌داشتن عادت‌ها این نیست که می‌توانند باعث نتیجه‌ی بهتر شوند (بااین‌که توانایی انجام این کار را هم دارند)، بلکه اهمیت‌شان به این دلیل است که می‌توانند عقاید شما راجع‌‌به خودتان را تغییر دهند.
behnaz johary
برای رسیدن به بهترین نسخه‌ی ممکن از خودتان باید دائم عقایدتان را ویرایش و هویت‌تان را به‌روز کنید و آن‌را گسترش دهید.
behnaz johary
مؤثرترین راه تغییر‌دادن عادت‌ها این است که بر کسی که می‌خواهید باشید تمرکز کنید، نه بر چیزی که می‌خواهید به دست بیاورید.
behnaz johary
- سه سطح از تغییرات وجود دارند: تغییر نتیجه، تغییر فرایند و تغییر هویت.
behnaz johary
تمرکز همیشه باید بر تبدیل‌شدن به نوع خاصی از آدم‌ها باشد، نه رسیدن به نتیجه‌ای خاص.
behnaz johary
تصور کنید اتاق‌تان نامرتب است و می‌خواهید آن‌را تمیز کنید. اگر انرژی خود را به تمیز‌کردن اتاق اختصاص دهید، اتاق‌تان تمیز می‌شود؛ اما اگر همان بی‌نظمی را، که باعث نامرتب‌شدن اتاق شده، ادامه دهید، به‌زودی تلی از زباله و آشغال خواهید داشت که همیشه می‌خواستید آن‌را تمیز کنید. ازآن‌جاکه هرگز سیستم خود را تغییر نداده‌اید، بازهم به همان نتیجه خواهید رسید. شما علائم یک مشکل را برطرف کرده‌اید؛ اما در علت آن‌ تغییری ایجاد نکرده‌اید. دستیابی به هدف تنها در «همان لحظه» زندگی‌تان را تغییر می‌دهد. به‌اشتباه تصور می‌کنیم باید نتایج خود را تغییر دهیم؛ درحالی‌که نتایج مشکل‌ساز نبوده‌اند. چیزی که حقیقتاً باید تغییر دهیم، سیستمی است که آن نتایج را ایجاد کرده است. زمانی که مشکلات را در سطح نتایج حل کنید، فقط موقتاً حل‌شان کرده‌اید. برای دستیابی به نتیجه‌ی موردنظر، باید مشکلات را در سطح سیستم حل کنید و داده‌های ورودی را تغییر دهید تا بازده خروجی خودش تغییر کند.
morteza_ja97
انسان‌ها به‌اندازه‌ی سطح اهداف‌شان رشد نمی‌کنند، بلکه به‌اندازه‌ی سطح سیستم‌شان نزول می‌کنند.
behnaz johary
- اگر فرد به‌دنبال نتایج بهتر است، باید تعیین اهداف را فراموش کند و به‌جای آن بر سیستم خود تمرکز کند.
behnaz johary
خرده‌عادت، عادتی کوچک است که بخشی از سیستمی بزرگ‌تر است. همان‌طور که اتم‌ها ساختار مولکول‌ را می‌سازند، خرده‌عادت‌ها سازنده‌ی ساختار نتایج قابل‌توجه هستند.
behnaz johary
- عادت‌ها سود مرکب بهبود شخصیت هستند. روزانه یک درصد بهبود در بلندمدت بازده فراوانی خواهد داشت.
behnaz johary
تغییراتی که در ابتدا کوچک و بی‌اهمیت جلوه می‌کنند، درصورتی‌که تمایل داشته باشید سال‌ها انجام‌شان دهید، نتایج قابل‌توجهی به بار خواهند
behnam
«زمانی که به نظر می‌رسد هیچ‌چیز کمکی نخواهد کرد، می‌روم و به سنگ‌تراشی نگاه می‌کنم که برای صدمین بار روی سنگ ضربه وارد می‌کند، بدون این‌که ترکی ایجاد شود؛ اما در صدویکمین ضربه سنگ به دو تکه خرد می‌شود و می‌دانم که آخرین ضربه نبود که آن‌را خرد کرد، بلکه تمام آن ضربه‌های پیشین مسبب آن بود.»
hodabedi
درحقیقت، می‌توان چنین گفت: اگر در هر روزِ یک سال یک درصد بهتر شوید، درنهایت سی‌وهفت برابر بهتر از قبل خواهید بود. از‌سوی‌دیگر، اگر هر روزِ یک سال را یک درصد بدتر شوید، تقریباً تا صفر نزول کرده‌اید؛ بنابراین پیروزی یا موفقیتی ناچیز به موفقیتی بزرگ منجر می‌شود.
HaNi☆
سه سطح از تغییرات وجود دارند: تغییر نتیجه، تغییر فرایند و تغییر هویت.
mojgan
برای رسیدن به بهترین نسخه‌ی ممکن از خودتان باید دائم عقایدتان را ویرایش و هویت‌تان را به‌روز کنید و آن‌را گسترش دهید.
mojgan
خیلی از ما فرایند تغییر در عادت‌های‌مان را با تمرکز روی چیزی که می‌خواهیم به دست بیاوریم، شروع می‌کنیم.
mojgan
عادت‌هایی مثل ورزش، مدیتیشن، ثبت خاطرات روزانه و آشپزی فقط یکی‌دو روز منطقی به نظر می‌آیند و بعد به چشم دردسر به آن‌ها نگاه می‌کنیم.
mojgan
خرده‌عادت‌ها صرفاً عادت‌های قدیمی نیستند، بلکه بخشی از سیستمی بزرگ‌ترند. درست همان‌طور که اتم‌ها ساختارهای سازنده‌ی مولکول‌هایند،
mojgan
ورزش: با مشاهده‌ی پله، به‌جای استفاده از آسانسور از آن‌ها می‌روم. - مهارت‌های اجتماعی: هنگامی که به مهمانی وارد می‌شوم، خودم را به کسی که نمی‌شناسم،
Marjan
تغییراتی که در ابتدا کوچک و بی‌اهمیت جلوه می‌کنند، درصورتی‌که تمایل داشته باشید سال‌ها انجام‌شان دهید، نتایج قابل‌توجهی به بار خواهند آورد.
FATEMEH

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان