بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده‌ عادت ها | صفحه ۱۶۴ | طاقچه
کتاب خرده‌ عادت ها اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب خرده‌ عادت ها

۴٫۰
(۱۶۹۶)
چرخه‌ی همه یا هیچِ تغییر رفتار یکی از تله‌هایی است که می‌تواند عادت‌های‌تان را از مسیر منحرف ‌کند.
یلدا 9898
وقتی حال‌تان خوب است، تمرین‌کردن آسان است و این مهم است که وقتی تمایل ندارید، سر تمرین بروید، حتی اگر کم‌تر از چیزی که می‌خواستید تمرین کنید. ممکن است پنج دقیقه رفتن به باشگاه‌ عملکردتان را بهتر نکند؛ اما هویت‌تان مجدداً تأیید می‌شود.
یلدا 9898
ممکن است هرکسی یک عملکرد بد، تمرین بد یا یک روز کاری بد داشته باشد؛ اما وقتی انسان‌های موفق شکست می‌خورند، به‌سرعت به‌جای اول‌شان برمی‌گردند. اگر بازگشت به روال قبل سریع باشد، قطع‌کردن عادت ایرادی ندارد.
یلدا 9898
هرکسی یک عملکرد بد، تمرین بد یا یک روز کاری بد داشته باشد؛ اما وقتی انسان‌های موفق شکست می‌خورند، به‌سرعت به‌جای اول‌شان برمی‌گردند. اگر بازگشت به روال قبل سریع باشد، قطع‌کردن عادت ایرادی ندارد.
یلدا 9898
همه‌ی افراد فکرشان درگیر هدف نهایی است. اما یک دقیقه شنا بهتر از اصلاً ورزش‌نکردن است. یک دقیقه تمرین گیتار بهتر از اصلاً تمرین‌نکردن است. یک دقیقه خواندن بهتر از این است که اصلاً کتابی به دست نگیرید. بهتر است از آن‌چه انتظار دارید کم‌تر انجام دهید، تا این‌که اصلاً انجام ندهید.
یلدا 9898
عادت جدید نباید مانند یک چالش به نظر برسد. کارهایی که در ادامه انجام می‌دهید، ممکن است چالش‌برانگیز باشند، ولی دو دقیقه‌ی اول باید آسان باشند. چیزی که به آن نیاز دارید یک «عادت ورودی» است که به‌طور طبیعی شما را به‌سمت مسیر پربازده‌تری هدایت کند.
یلدا 9898
عادت‌ها نقطه‌ی ورود هستند نه نقطه‌ی پایان. آن‌ها تاکسی هستند، نه باشگاه.
یلدا 9898
«زمانی که به نظر می‌رسد هیچ‌چیز کمکی نخواهد کرد، می‌روم و به سنگ‌تراشی نگاه می‌کنم که برای صدمین بار روی سنگ ضربه وارد می‌کند، بدون این‌که ترکی ایجاد شود؛ اما در صدویکمین ضربه سنگ به دو تکه خرد می‌شود و می‌دانم که آخرین ضربه نبود که آن‌را خرد کرد، بلکه تمام آن ضربه‌های پیشین مسبب آن بود.»
یلدا 9898
زمانی که آماده‌سازی به‌شکلی از تعویق تبدیل شود، نیاز است چیزی را تغییر دهید. نمی‌خواهید فقط برنامه‌ریزی کرده باشید، می‌خواهید عمل کنید. اگر می‌خواهید در عادتی استاد شوید، رمزش این است که کار خود را با تکرار آغاز کنید نه با کمال‌گرایی.
یلدا 9898
دوستی و اجتماع است که هویت جدیدی ایجاد می‌کند و باعث ماندگاری رفتارها در بلندمدت می‌شود.
یلدا 9898
بسته بندی‌کردن وسوسه یکی از راه‌های جذاب‌تر‌کردن عادت‌هاست. این استراتژی یعنی جفت‌کردن کاری که می‌خواهید انجام دهید با کاری که باید انجام دهید.
یلدا 9898
به‌جای این‌که هربار برای انجام کار درست، تمام قدرت اراده‌تان را به‌کار ببندید‌، بهتر است انرژی‌تان را روی مثبت‌سازی محیط‌تان صرف کنید. این راز خویشتن‌داری است. نشانه‌های عادت‌های خوب‌تان را واضح کنید و نشانه‌های عادت‌های بدتان را نامرئی.
یلدا 9898
عادت‌های بد خودکاتالیزور هستند؛ یعنی فرایند خود را تغذیه می‌کنند. آن‌ها از احساساتی که سعی در غیرفعال‌کردن‌شان دارند، تغذیه می‌کنند.
یلدا 9898
بامبو در پنج سال اول چندان به چشم نمی‌آید، چون در زیرِ زمین ریشه‌های مستحکم ایجاد می‌کند و سپس در عرض شش هفته به حدود سه متر می‌رسد. عادت‌ها هم به همین صورت، در ظاهر تغییری ایجاد نمی‌کنند تا این‌که به آستانه‌ی مهمی می‌رسند و عملکرد جدیدی پیدا می‌کنند
سارا
کارل یونگ می‌گوید، «تا وقتی ناآگاهانه را آگاهانه نکنید، زندگی‌تان را هدایت می‌کند و شما آن‌را سرنوشت می‌نامید».
یلدا 9898
به‌معنی واقع کلمه، شما به عادت‌های‌تان تبدیل می‌شوید.
یلدا 9898
این یک سیر تکاملی تدریجی است. این‌طور نیست که اراده کنید و با بشکن‌زدنی بلافاصله به آدم کاملاً جدیدی تبدیل شوید. ذره‌ذره، روزبه‌روز و عادت‌‌به‌عادت تغییر می‌کنید. شما دائم درحال طی‌کردن مسیرهای تکاملی میکروسکوپی و ساختن «من» جدید هستید.
یلدا 9898
هرچه بیش‌تر یک رفتار را تکرار کنید، هویت مرتبط با آن رفتار را تقویت می‌کنید. کلمه‌ی identity که به‌معنی «هویت» است از ریشه‌ی کلمه‌ی لاتین essentitas به‌معنی «بودن» و کلمه‌ی لاتین identidem به‌معنی «مکرراً» آمده است. هویت شما به‌معنی واقعیِ کلمه «بودن مدام»‌تان است.
یلدا 9898
برای پیشرفت باید بعضی از آموخته‌ها را فراموش کنید. برای رسیدن به بهترین نسخه‌ی ممکن از خودتان باید دائم عقایدتان را ویرایش و هویت‌تان را به‌روز کنید و آن‌را گسترش دهید.
یلدا 9898
برای پیشرفت باید بعضی از آموخته‌ها را فراموش کنید. برای رسیدن به بهترین نسخه‌ی ممکن از خودتان باید دائم عقایدتان را ویرایش و هویت‌تان را به‌روز کنید و آن‌را گسترش دهید.
یلدا 9898

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان