بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده‌ عادت ها | صفحه ۱۶۷ | طاقچه
کتاب خرده‌ عادت ها اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب خرده‌ عادت ها

۴٫۰
(۱۶۹۶)
موفقیت، محصول عادت‌های روزانه است، نه یک دگرگونی بزرگ و یکباره در کل زندگی.
آرزو
تمام چیزهای بزرگ از شروع‌های کوچک به دست می‌آیند. تصمیمی کوچک و ساده بذر هر عادتی است؛ اما وقتی تصمیم تکرار می‌شود، عادت جوانه‌ می‌زند. بعد هم قدرتمندتر می‌شود، ریشه می‌دواند و شاخه‌هایش گسترده می‌شود. کنارگذاشتن یک عادت همانند ریشه‌کن‌کردن یک بلوط قدرتمند در وجودمان است و ایجاد یک عادت مثبت همانند این است که هربار یک گل زیبا بکاریم.
Neda
مردم منعکس‌کننده‌ی رفتار خود شما هستند.
Neda
یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد عادت‌های بهتر این است که به گروهی بپیوندید که در آن، رفتار دلخواه و مطلوب شما رفتار عادی محسوب شود. عادت‌های جدید زمانی دست‌یافتنی به نظر می‌رسند که ببینید دیگران هر روز آن رفتار را انجام می‌دهند
مهربانو
- انتظار یک پاداش، و نه رضایت از آن، است که فرد را به انجام عمل وامی‌دارد.
Hosein Ald
- بسته بندی‌کردن وسوسه یکی از راه‌های جذاب‌تر‌کردن عادت‌هاست. این استراتژی یعنی جفت‌کردن کاری که می‌خواهید انجام دهید با کاری که باید انجام ده
Hosein Ald
خویشتن‌داری، یک استراتژی کوتاه‌مدت است، نه بلندمدت
Hosein Ald
با شنیدن عادت‌های بد که بلند گفته می‌شوند، پیامدها واقعی‌تر به نظر می‌رسند و به‌جای این‌که با بی‌فکری در یک روال قدیمی قرار بگیرید، ارزش عملکردتان بیش‌تر می‌شود. حتی اگر سعی دارید کاری را در فهرست وظایف به‌ خاطر بسپارید، این رویکرد سودمند است. فقط بلند بگویید: «فردا، باید پس از ناهار به اداره‌ی پست بروم.» احتمال این‌که واقعاً این کار را انجام دهید، افزایش می‌یابد. به‌این‌شکل لزوم انجام کاری را به خودتان اعلام می‌کنید و همین تأثیر زیادی می‌گذارد.
Marjan
عادت‌ها سود مرکب بهبود شخصیت هستند. روزانه یک درصد بهبود در بلندمدت بازده فراوانی خواهد داشت. - عادت‌ها شمشیر دولبه هستند. آن‌ها می‌توانند به‌نفع یا ضرر فرد باشند. درک جزئیات به همین دلیل ضروری است. - در اغلب موارد این‌طور به نظر می‌رسد که تغییرات کوچک هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کنند، تا این‌که فرد از آستانه‌ی مهمی رد شود. در هر فرایندِ روبه‌رشد، مهم‌ترین نتایج با تأخیر مشاهده می‌شوند؛ بنابراین فرد باید صبور باشد. - خرده‌عادت، عادتی کوچک است که بخشی از سیستمی بزرگ‌تر است. همان‌طور که اتم‌ها ساختار مولکول‌ را می‌سازند، خرده‌عادت‌ها سازنده‌ی ساختار نتایج قابل‌توجه هستند. - اگر فرد به‌دنبال نتایج بهتر است، باید تعیین اهداف را فراموش کند و به‌جای آن بر سیستم خود تمرکز کند. - انسان‌ها به‌اندازه‌ی سطح اهداف‌شان رشد نمی‌کنند، بلکه به‌اندازه‌ی سطح سیستم‌شان نزول می‌کنند.
sara7775
عادت‌های شما براساس فضایی که در آن هستید و چیزهایی که در مقابل‌تان است تغییر می‌کند. محیط مانند دستی نامرئی است که رفتار انسان را شکل می‌دهد. باوجود شخصیت‌های خاص هرکدام از ما، رفتارهای خاص ممکن است بارهاوبارها و تحت شرایط محیطی خاص بروز کند
مهربانو
«تا وقتی ناآگاهانه را آگاهانه نکنید، زندگی‌تان را هدایت می‌کند و شما آن‌را سرنوشت می‌نامید».
Marjan
اگر سعی دارید کاری را در فهرست وظایف به‌ خاطر بسپارید، این رویکرد سودمند است. فقط بلند بگویید: «فردا، باید پس از ناهار به اداره‌ی پست بروم.» احتمال این‌که واقعاً این کار را انجام دهید، افزایش می‌یابد. به‌این‌شکل لزوم انجام کاری را به خودتان اعلام می‌کنید و همین تأثیر زیادی می‌گذارد.
مهربانو
این یک دلیل است که نشان می‌دهد تطبیق‌پذیری تکنولوژی مدرن هم یک نقطه‌ی قوت و هم یک نقطه‌ضعف است. می‌توانید از تلفن همراه خود برای انجام وظایف مختلف استفاده کنید که همین موضوع آن‌را به یک دستگاه قدرتمند تبدیل می‌کند؛ اما زمانی که می‌توانید با تلفن همراه خود تقریباً هر کاری را انجام دهید، به‌سختی می‌توانید آن‌را به یک عملکرد خاص پیوند دهید. شما می‌خواهید پربازده باشید؛ اما شرطی شده‌اید که هربار که تلفن همراه خود را برمی‌دارید، در رسانه‌های اجتماعی بگردید، به ایمیل‌های‌تان سر بزنید و بازی کنید. این درحقیقت به آش شله‌قملکاری از نشانه‌ها بدل می‌شود.
Hosein Ald
عادت‌ها را باهم ادغام کرده‌اید که معمولاً عادت‌های آسان‌تر پیروز می‌شوند
Hosein Ald
در پژوهشی دانشمندان به افراد بی‌خواب آموزش دادند که تنها زمانی که خسته بودند به تخت‌شان بروند. اگر خواب‌شان نبرد، باید در یک اتاق متفاوت می‌نشستند تا خواب‌آلود شوند. با گذشت زمان، این افراد تختخواب را با عمل خوابیدن همراه دانسته و زمانی که به تختخواب می‌رفتند به‌راحتی خواب‌شان می‌برد. مغز آن‌ها یاد گرفت که «خوابیدن» تنها عمل در اتاق‌خواب بود، نه جست‌وجو در گوشی تلفن، تماشای تلویزیون یا زل‌زدن به ساعت. قدرت محیط سازوکار مهمی را نیز آشکار می‌کند: تغییر عادت‌ها در محیط جدید ممکن است آسان‌تر باشد
Hosein Ald
یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد عادت جدید عبارت است از مشخص‌کردن یکی از عادت‌های کنونی‌تان که هر روز انجام می‌دهید و سپس انباشته‌کردن رفتار جدید خود روی آن. این رویکرد «پشته‌بندی عادت» نام دارد.
Hosein Ald
راه‌حل، ارتباط‌دادن رفتار دلخواه‌تان به کاری است که هر روز انجام می‌دهید. با کسب مهارت در این ساختار اساسی، می‌‌توانید با وصل‌کردن خرده‌عادت‌ها به‌هم، پشته‌های بزرگ‌تری ایجاد کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد از پیشرفت طبیعی حاصل از یک رفتار که منجر به رفتار بعدی می‌شود بهره بگیرید، که نسخه‌ی مثبت اثر دیدرو است.
Hosein Ald
می‌دانستم اگر چیزی بخواهد بهتر شود، فقط خودم مسئول اتفاق‌افتادنش هستم.
Neda
چطور عادت خوب ایجاد کنیم؟ قانون اول (نشانه): واضحش کن. قانون دوم (اشتیاق): جذابش کن. قانون سوم (پاسخ): ساده‌اش کن. قانون چهارم (پاداش): لذت‌بخشش کن. برای ازبین‌بردن عادت‌های بد هم می‌توانیم این قوانین را معکوس کنیم. چطور عادت بد را از‌بین‌ببریم؟ قانون اول (نشانه): نامرئی‌اش کن. قانون دوم (اشتیاق): غیرجذابش کن. قانون سوم (پاسخ): پیچیده‌اش کن. قانون چهارم (پاداش): غیرلذت‌بخشش کن.
مهربانو
عادت‌ها محدودکننده‌ی آزادی نیستند، آن‌را خلق می‌کنند. کسانی که عادت‌های خوبی ندارند، اغلب همان‌هایی هستند که حداقل آزادی را دارند. بدون عادت‌های خوب مالی همیشه درگیر پول‌درآوردن هستید. بدون عادت‌های خوبِ مربوط به سلامتی همیشه حس می‌کنید کمبود انرژی دارید. بدون عادت‌های خوب در زمینه‌ی آموختن، همیشه حس می‌کنید از دانش جدید عقب هستید. اگر همیشه مجبور می‌شوید راجع‌‌به کارهای خیلی کوچک تصمیم بگیرید و فکر کنید چه زمانی ورزش کنید، چه زمانی بنویسید و چه زمانی قبض‌ها را پرداخت کنید؛ پس آزادی کم‌تری دارید. فقط با ساده‌تر‌کردن زیربناهای زندگی است که می‌توانید برای آزاد فکر‌کردن و خلاقیت، فضای ذهنی کافی ایجاد کنید. در مقابل، وقتی عادت‌های‌تان به‌جا و مسائل پایه‌ای زندگی‌تان تحت کنترل باشند، ذهن‌تان آزاد است که روی مسائل جدید تمرکز کند. به‌این‌ترتیب می‌توانید مشکلات بعدی را حل کنید. اگر حالا عادت بسازید، در آینده می‌توانید بیش‌تر به کارهایی که دوست دارید بپردازید.
مهربانو

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان