بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بهار رویش | صفحه ۱۴ | طاقچه
کتاب بهار رویش اثر علی صفایی حائری

بریده‌هایی از کتاب بهار رویش

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۲۸ رأی
۳٫۹
(۲۸)
امروز ما از سرمایه‌هایمان غافل هستیم، این است که باک‌مان نیست؛ ولی فردا که چشممان باز شود و سرمایه‌ها را ببینیم، آنجاست که خسارت‌ها متوجه ما می‌شود و آن وقت است که ذنب و خسارت و خسران، در دید ما متفاوت می‌شود. پس می‌بینم که در یک لحظه برای من چقدر ذنب و چقدر سرمایه بوده است؛
farkhonde
ما تا وقتی که متراژ عمل‌مان، همین گناهان و ذنوبِ معلوم و مشخص است که دیگر باکی نداریم، ولی وقتی که مترها دقیق و اندازه‌ها پخته شد موقعیتمان عوض می‌شود. در آن صورت حتی اگر پارسِ ناگهانی سگی ما را متزلزل کند، ذنب ماست. اگر محبت دوستی خوشحالمان کند، ذنب ماست و اگر بی توجهی رفیقی، کینه‌ای در ما بیاورد ذنب ماست. آنچه جز او در ما موج ایجاد کند ذنب ماست. چه شده که به اینها توجه نمی‌کنیم؟!
farkhonde
یک جوری می‌شودها ما را گیر انداخته‌اند
نون صات
آیا دل تنگ ما، وسعتی پیدا کرده است؟ آیا «أَلَمْ نَشْرَحْ لَک صَدْرَک» را گذرانده‌ایم؟ آیا برای ما شرح صدر آمده؟ فراغت و امن آمده؟ آیا بعد از امن، عافیت آمده که انسان بتواند از نیروهایش بهره برداری کند؟ آیا در این ماه چیزی به دست آورده‌ایم؟ دید تازه‌ای به دست آورده‌ایم؟
نون صات
اگر سوار نشویم، تنهایی است!!
نون صات
خدایا! کاری کن که نه شب این ماه برای ما شهادت به غفلت بدهد و نه روزش شهادت به بیکاری و سهل‌انگاری: شب ما با تو باشد و روز ما با خلق تو.
نون صات
نهایی که نماز می‌خوانند به قرب و به رزق می‌رسند آن هم رزق واسع که تمام وجود آنها را در بر می‌گیرد، آن هم از راه‌های حساب نشده تا بت‌ها در درون ما رسوب نکنند؛ چون اگر از راه معینی به من رزق برسد، به آن راه بسته و اسیر می‌شوم و متوجه آن می‌مانم، ولی وقتی که حساب نشده به من رسید تکیه من بر حق و توکل من بر او زیادتر می‌شود؛ لذا برای اینکه ما در حجاب‌ها و پرده‌ها گیریم و اسیر رزق‌ها می‌مانیم، باید رزق‌هایمان حساب نشده به ما برسد.
نون صات
ما خوب‌هایمان کسانی هستیم که داریم به خلق نان می‌دهیم، در حالی که با نانی که در شکم آنها می‌ریزیم، قلب آنها را ضایع و محروم می‌کنیم؛ چون آنها را بت پرست و اسیر خودمان کرده‌ایم. ما نتوانسته‌ایم به گونه‌ای به خلق رزق بدهیم که تمام ابعاد آنها ارتزاق شود.
نون صات
وقتی بخواهند سرمایه کسی را بزنند، کافی است نداند که چقدر سرمایه دارد؛ چون هر چه هم که بدزدند معلوم نمی‌شود! کسی که مقدار سرمایه‌اش را از دست داده و حساب سرمایه‌اش را ندارد، سرقت‌ها را نمی‌تواند محاسبه کند. کسانی که گم شدند، کم شدن‌ها را دیگر نمی‌بینند
نون صات
به راستی اگر ما را محاکمه کنند که تو برای آنچه که تا امروز دویده‌ای مگر چه داشته که من نداشته‌ام! و از آنچه که تو از آن تعریف کرده‌ای، مگر چه زیبایی داشته که من برخوردار نبوده‌ام! چه جوابی می‌دهیم؟
نون صات

حجم

۱۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۱۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان