بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صراط | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب صراط اثر علی صفایی حائری

بریده‌هایی از کتاب صراط

امتیاز:
۴.۴از ۹۴ رأی
۴٫۴
(۹۴)
گفتم قدم اول این است که فهمیده‌ای در تو چه می‌گذرد و قدم دوم این است که این وضع را توجیه نکنی و قدم سوم این است که خودت را برای یک عمر درگیری آماده سازی و قدم چهارم این است که با محاسبه‌ها و مقایسه‌ها، خودت را همراه باشی.
ام‌البنین
این ماییم که غوغای درون‌مان را نمی‌توانیم برای یک لحظه هم تحمل کنیم و مجبوریم که سر و صدا راه بیندازیم و شادی و نشاط را روپوش شلوغی و غوغای درونمان کنیم و از خود فرار نماییم.
ام‌البنین
دیگر حرکت تو وابسته به علاقه‌ی تو نیست. تو در هر لحظه، رجحان‌ها را در نظر می‌گیری و بهترین را می‌آوری، خواه دوست داشته باشی یا نداشته باشی. تو انسانی، دیگر بازتابی حرکت نمی‌کنی و از غریزه الهام نمی‌گیری. حرکت تو باید از تمامی کانال‌های وجودت بگذرد. از تفکر و تعقل و از انتخاب تو مایه بگیرد.
z.rezayi
آدم نه با حرف و نه با عمل، که با علامت‌ها شناسایی می‌شود. آدم‌هایی را می‌بینی که کوچک‌ترین حادثه او را در هم می‌پیچید و زمین می‌زند. این وجود راه نیفتاده و خود را نیافته است وگرنه کوچکترها، او را زیر و رو نمی‌کردند.
z.rezayi
این درست است که کارهای زیاد داریم، ولی گرفتاری ما در هر لحظه بیش از یک کار نیست و آن مهم‌ترین کار است، نه تمامی آن همه کار.
Ali Jafari
ما عاشق آفریده شده‌ایم. عشق را داریم، ولی معشوق‌هامان را انتخاب می‌کنیم. عشق همیشه هست، آنچه که جابجا می‌شود معشوق‌ها و محبوب‌ها هستند. در فاصله‌ی تولد تا مرگ، عشق همیشه جاری است و حرکت همیشه برپاست.
Ali Jafari
نمی‌توان به هر کس حق داد، چون بیرون از انسان و هوس او و فکر و عقیده‌ی او نظامی و جهانی وجود دارد، که این نظام با هوس ما نمی‌چرخد و اگر می‌چرخید هستی به گند می‌نشست.
f.r
این درست است که تو بی‌نهایت راه در پیش داری، ولی در هر لحظه بیش از یک گام برایت نیست. نظم به تو کمک می‌کند که بفهمی گام اول را از کجا برداری و سپس گام‌های بعد را.
mh_r
او در اوج نیم روز. هنگامی که از من جدا می‌شد، زمزمه می‌کرد، خیال می‌کنی سراب‌ها تو را سرشار می‌کنند...؟ ببین قلب تو، در راه گلویت ایستاده. دل تو بوی مرگ می‌دهد.
محمد علی بخشی
عظمت کار برای آنها که نظم را فهمیده‌اند، دیگر وحشتی نمی‌آورد. این درست است که تو بی‌نهایت راه در پیش داری، ولی در هر لحظه بیش از یک گام برایت نیست. نظم به تو کمک می‌کند که بفهمی گام اول را از کجا برداری و سپس گام‌های بعد را.
zhraa

حجم

۱۱۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۱۱۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان