بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب توبه | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب توبه اثر مرتضی مطهری

بریده‌هایی از کتاب توبه

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
امتیاز:
۴.۵از ۲۸ رأی
۴٫۵
(۲۸)
توبه عبارت است از یک نوع انقلاب درونی، نوعی قیام، نوعی انقلاب از ناحیه خود انسان علیه خود انسان. این جهت از مختصات انسان است.
mamanezainab
قُلْ یا عِبادِی الَّذینَ اَسْرَفوا عَلی اَنْفُسِهِمْ لاتَقْنَطوا مِنْ رَحْمَةِ اللهِ اِنَّ اللهَ یغْفِرُ الذُّنوبَ جَمیعآ.
Sobhan Naghizadeh
یک آقایی آمد از اینجا رد بشود با این نشانی و این علائم، با من چنین گفت و گو کرد، از من این‌جور سؤال کرد و این‌جور جواب دادم، در آخر کار به من گفت: بله معلوم است که او بنده نیست و آزاد است؛ اگر بنده می‌بود که این سروصداها اینجا بلند نبود، این بزن‌وبکوب‌ها نبود، این شرابخواری‌ها نبود، این عیاشیها نبود. بُشر تا این جمله را شنید، با علاماتی که این زن از آن مرد داد، فهمید که موسی بن جعفر بوده است.
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
جدّ تو آدم بهشتش جای بود قدسیان کردند بهر او سجود یک گنه ناکرده گفتندش تمام مُذنبی مذنب، برو بیرون خرام تو طمع داری که با چندین گناه داخل جنّت شوی ای روسیاه؟
Hoseyn Mohtadi
راه لذت از درون دان نز برون احمقی دان جُستن از قصر و حصون
Hoseyn Mohtadi
عبادت و عبودیت اگر به شکل صحیحی صورت بگیرد، خواه ناخواه مستلزم تقرّب واقعی انسان به ذات اقدس الهی است.
Hoseyn Mohtadi
در درجه اول برای خودتان طلب مغفرت کنید، کوشش کنید تا از گناهان گذشته خودتان پاک شوید. پاک شدنتان به این است که پشیمان شوید، تصمیم بگیرید که دومرتبه تکرار نکنید، تصمیم بگیرید که حقوق مردم را به آنها باز گردانید و حقوق خدا را به خدا بازگردانید. والله اگر خودتان را پاک کنید، بعد می‌بینید که همه دعاهایتان مستجاب می‌شود. «شستشویی کن و آنگه به خرابات خرام»، توبه کنید
هدی✌
می‌گویند اگر می‌خواهی وصیت کنی که بعد از من ثروتم را در راه خدا چنین خرج کنند، وصیت به ثلث کن؛ به زاید بر ثلث، وصیت تو نافذ نیست.
هدی✌
توبه یک قیام اصلاحی است و غیر از این چیزی نیست.
هدی✌
خودت را پاکیزه کن، روحت را پاکیزه کن، قلبت را پاکیزه کن، دلت را پاکیزه کن. این قلب و دل و روح را با آب توبه پاکیزه کن.
هدی✌

حجم

۵۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۵۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان