بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رهایی از تکبر پنهان | صفحه ۵۴ | طاقچه
کتاب رهایی از تکبر پنهان اثر علیرضا پناهیان

بریده‌هایی از کتاب رهایی از تکبر پنهان

انتشارات:بیان معنوی
امتیاز:
۴.۷از ۲۳۶ رأی
۴٫۷
(۲۳۶)
اگر کسی نسبت به دوستان اهل بیت (ع) تواضع کند، تواضع خود را به اهل بیت (ع) افزایش داده است.
KHIALPARDAZ
خواندنِ مداومِ زیارت «جامعهٔ کبیره» تأثیر بسیار خوبی در از بین بردنِ این نوع تکبّر دارد. طولانی بودن زیارت جامعه کارکرد خوبی در این زمینه دارد.
KHIALPARDAZ
تواضع به ائمهٔ هدی (ع) ریشهٔ تکبّر را در انسان می‌سوزاند و خطرناک‌ترین انواع تکبّر را از بین می‌برد.
KHIALPARDAZ
پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «بِئس العَبدُ، عَبدٌ تَجَبَّرَ وَ اختالَ، و نَسِی الکبیرَ المُتَعالَ؛ بدترین بنده، بنده‌ای است که ستمگری و سرکشی کرده، و خداوند بزرگ و متعال را فراموش می‌کند.»
KHIALPARDAZ
«إِنَّما یؤْمِنُ بِآیاتِنَا الَّذینَ إِذا ذُکرُوا بِها خَرُّوا سُجَّداً وَ سَبَّحُوا بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ هُمْ لا یسْتَکبِرُونَ؛ تنها کسانی که به آیات ما ایمان می‌آورند که هر وقت این آیات به آنان یادآوری شود به سجده می‌افتند و تسبیح و حمد پروردگارشان را بجا می‌آورند، و تکبّر نمی‌کنند.»
KHIALPARDAZ
آن روی سکهٔ «الله اکبر» توجّه به کوچکی ماست و این حداقل اسرار نماز است.
KHIALPARDAZ
حضرت در ادامه، می‌فرماید: «إِنَّ الْمُسْتَکبِرَ الَّذِی یصِرُّ عَلَی الذَّنْبِ الَّذِی قَدْ غَلَبَهُ هَوَاهُ فِیهِ وَ آثَرَ دُنْیاهُ عَلَی آخِرَتِهِ؛ مستکبر و متکبّر کسی است که اصرار بر گناه دارد و آخرتش را به دنیایش می‌فروشد.»
KHIALPARDAZ
امام زین‌العابدین (ع) می‌فرماید: «مَنْ قَالَ ‹أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَتُوبُ إِلَیهِ› فَلَیسَ بِمُسْتَکبِرٍ» کسی که استغفار کند و بگوید: «خدایا! من غلط کردم، من نفهمیدم.» او دیگر مستکبر نخواهد بود.
KHIALPARDAZ
امیرالمؤمنین علی (ع) است که صریحاً می‌فرماید: «استَعیذُوا باللّهِ مِن لَواقِحِ الکبرِ کما تَستَعیذُونَهُ مِن طَوارِقِ الدَّهرِ؛ از عوامل تکبّرزا به خدا پناه برید، همان‌گونه که از بلاها و پیشامدهای سخت روزگار به او پناه می‌برید.»
KHIALPARDAZ
بزرگی را در چه می‌بینیم؟ در طاعت بیشتر برای پروردگار؟ یا در جلب رضایت امام زمان (ع) و رفع غربت او؟ در جبران زحماتی که ائمهٔ هدی (ع) برای ما کشیده‌اند؟ یا در چیزهای دیگر؟
KHIALPARDAZ

حجم

۱۲۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۲۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان