بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رهایی از تکبر پنهان | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب رهایی از تکبر پنهان اثر علیرضا پناهیان

بریده‌هایی از کتاب رهایی از تکبر پنهان

انتشارات:بیان معنوی
امتیاز:
۴.۷از ۲۳۶ رأی
۴٫۷
(۲۳۶)
آدم‌های خوب و حتی معمولی اگر از بدی‌های خود آگاهی پیدا کنند از آن متنفر می‌شوند؛ و خداوند متعال هم وقتی تنفر انسان از بدی‌ها را ببیند و نیت او را در راه مبارزه با بدی‌هایش استوار و خالص بیابد، او را در پناه عصمت خویش گرفته و به او توفیق تزکیه عطا می‌کند.
goddess
هر که باور داشته باشد که از دیگران برتر است از مستکبران است. [راوی می‌گوید] به ایشان عرض کردم: اگر نظرش این باشد که با دیدن گنه‌آلوده بودن دیگری و سلامت [دور از گناه بودن] خودش، از او برتری دارد، چه؟ فرمود: هیهات! هیهات! (چگونه چنین عقیده‌ای پیدا می‌کند) با اینکه شاید گناه او آمرزیده شود ولی تو بازداشت شوی و مورد بازپرسی قرار گیری.»
erfan
امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ أَخْفَی وَلِیهُ فِی عِبَادِهِ، فَلَا تَسْتَصْغِرَنَّ عَبْداً مِنْ عَبِیدِ اللَّهِ فَرُبَّمَا یکونُ وَلِیهُ وَ أَنْتَ لَا تَعْلَم؛ خداوند ولیش را در میان بندگان خود مخفی می‌دارد، لذا هیچ بنده‌ای از بندگان خدا را کوچک مشمار، شاید ولی‌خدا باشد و تو ندانی.
hunter
معرفت و شناخت انسان نسبت به عیوبش، سودمندترین معرفت‌هاست.»
نون صات
بنا به فرموده امیرالمؤمنین (ع)، انسان زیرک، انسان آب زیرِ کاه نیست، بلکه انسانی است که مو را از لای ماست اخلاق خود بیرون می‌کشد.
ابوالفضل سالاری
وقتی کسی آدم خوبی بوده ولی بعد به جنایات بزرگ دست می‌زند، معمولاً باید گفت او اصلاً آدم خوبی نبوده است، بلکه از ابتدا آدم بدی بوده ولی بدی‌هایش پنهان بوده و الان آشکار شده است.
فاطمه ناظریان
معمولاً وقتی انسان از عیوب خود غافل باشد یا عیوب خود را نشناسد، به عیوب دیگران می‌پردازد
F313
اگر خود را وادار به خوبی‌ها نکنی، طبیعتاً به بدی‌ها کشیده می‌شوی. یعنی هرچند فطرت تو الهی است ولی طبیعت تو به سمت رذائل گرایش دارد.
karbalayyy
در موردِ شهید بابایی نقل شده است که ایشان در زمانِ دفاع مقدس نزد امام (ره) آمد تا برای انجامِ کاری از امام مرخصی بگیرد. امام (ره) دلیلِ درخواست مرخصی در آن بحبوحهٔ جنگ را می‌پرسد. ایشان عرضه می‌دارد: «من در دههٔ اول محرم برای شُستن استکان‌های چای عزاداران به هیأت‌های جنوب شهر که من را نمی‌شناسند، می‌روم. مرخصی را برای آن می‌خواهم.» حضرت امام به ایشان می‌فرمایند: به یک شرط اجازهٔ مرخصی می‌دهم؛ «اینکه هر موقع رفتی، چند استکان هم به نیتِ من بشویی!»
hunter
انسان با آرمان‌های بزرگش بزرگ می‌شود و با آرزوهای کوچکش حقیر خواهد شد.
کاربر ۱۱۴۴۵۴۸

حجم

۱۲۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۲۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان