بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه با کودکم صحبت کنم که گوش کند و چگونه گوش کنم که کودکم صحبت کند | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چگونه با کودکم صحبت کنم که گوش کند و چگونه گوش کنم که کودکم صحبت کند اثر ادل فی‌بر

بریده‌هایی از کتاب چگونه با کودکم صحبت کنم که گوش کند و چگونه گوش کنم که کودکم صحبت کند

۴٫۸
(۱۲)
همچنین متوجه شدم چه باری را بر دوش بچه‌هایم می‌گذارم. تصورش را بکنید! نه تنها آن‌ها از خود مشکل آشفته می‌شدند، بلکه بیشتر هم ناراحت می‌شدند چون می‌دیدند من از ناراحتی‌شان ناراحتم.
مرضیه
۵- بچه‌ها دوست ندارند والدینشان همان برچسب‌هایی را که خودشان از آن استفاده می‌کنند، تکرار کنند.
مرضیه
۲- بچه‌هایی هستند که ترجیح می‌دهند وقتی ناراحت هستند هیچ حرفی نزنند. برای آن‌ها، حضور پدر و مادر به اندازهٔ کافی آرامش‌بخش هست.
مرضیه
هر بار والدی به خودش می‌گوید «مطمئنم اشتباه کرده‌ام، چرا به فکرم نرسید که بگویم......»، به طور خودکار فرصت دیگری به دست می‌آورد. زندگی با بچه‌ها مسیری باز و نامحدود است. بعدها، در ساعتی، روزی یا هفته‌ای دیگر، همیشه فرصتی وجود دارد که بگویید: «دربارهٔ آنچه به من گفتی فکر کردم، دربارهٔ بچه‌هایی که در زمین بازی اذیتت کردند فکر کردم و حالا می‌فهمم که بی‌شک خیلی ناراحت شده‌ای.» محبت و دلسوزی، چه دیر نشان داده شود چه زود، همیشه مورد قدردانی قرار می‌گیرد.
مرضیه
به عنوان مثال، «می‌بینم از کشیدن طرح‌هایی روی کره با چنگالت لذت می‌بری؟» اما این بدان معنا نیست به کودک اجازه بدهید به روشی که برای شما قابل قبول نیست رفتار کند. وقتی کره را از جلوی فرزندتان برمی‌دارید، می‌توانید به فرزند «هنرمندتان» بگویید: «کره برای بازی کردن نیست. اگر می‌خواهی طراحی کنی، می‌توانی از گل رس استفاده کنی.» ما متوجه شدیم وقتی احساسات فرزندمان را می‌پذیریم، آن‌ها بیشتر می‌توانند محدودیت‌هایی را که برای آن‌ها تعیین می‌کنیم، بپذیرند.
مرضیه
ارتباطی مستقیم بین چگونگی احساس کودکان و چگونگی رفتارشان وجود دارد. وقتی کودکان احساس خوبی دارند، خوب هم رفتار می‌کنند. چطور به کودکان کمک کنیم احساس خوبی داشته باشند؟ با پذیرش احساساتشان!
خواندن و عمل با هم
ارتباطی مستقیم بین چگونگی احساس کودکان و چگونگی رفتارشان وجود دارد.
Fatima
قبل از اینکه من صاحب فرزند شوم، والدی فوق‌العاده بودم. من در این مورد که چرا دیگران با مسایل‌شان مشکل دارند، متخصص بودم. سپس صاحب سه فرزند شدم.
کتابخوار
هرچه بیشتر سعی کنید احساسات ناراحت‌کنندهٔ کودک را از او دور کنید، بیشتر در آن ناراحتی‌ها فرو می‌رود. هرچه بیشتر با آرامش بتوانید احساسات بد او را بپذیرید، کودک راحت‌تر از آن‌ها خلاص می‌شود. به نظرم شما می‌توانید بگویید که اگر می‌خواهید خانواده‌ای شاد داشته باشید، بهتر است آماده باشید که ابراز احساسات ناخوشایند را مجاز بشمارید.
مرضیه
بعضی والدین به‌خصوص بابت داشتن مهارت‌هایی که به درد اوقاتی می‌خورد که خلق‌وخوی کودک حاکی از ناامیدی و دلسردی است، قدردان بودند. آن‌ها خوشحال بودند که می‌دیدند مجبور نیستند ناراحتی فرزندانشان را به خود بگیرند و آن را مشکل خودشان بدانند.
مرضیه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
تومان